Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d Automaatin öljyn valinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daadaa
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 162
    • Pohjois-Karjala,

    #16
    Texacon Texamatic 7045e on ainakin täällä pelannut 330da:n laatikossa hyvin. Maksoi hiukan reilun 100e/20l.

    Yhden laatikon tiedän myös hajonneen öljyn vaihdon jälkeen, silloin öljyiksi laitettu Liqui Molyn tekeleitä. Tarkempia speksejä en siitä öljystä muista, mutta piti olla bemariin käypää. Enkä ole varma, oliko hajoaminen öljystä kiinni vai ei, mutta en omaani kyllä kehtaisi kokeilla. Tuo laatikko kesti siis noilla öljyillä n. 2-4tkm.
    Last edited by Daadaa; 02-07-2014, 23:31. Reason: Lisäystä

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      #17
      Originally posted by Späne View Post
      Kyllä se taitaa valinta kallistua noihin Teboilin öljyihin. Pitää huomenna käydä kylällä kattelemassa että mitä on tarjolla...
      Tuo Liqui Moly Top Tec ATF 1200 olis kans yksi vaihtoehto, onko kellään tästä kokemuksia? Liqud moly on ainut joka uskaltaa ehdottaa öljyä bemarin laatikkoon
      Toimii hyvin myös liqui molyn top tecillä.Siinäkin on se h-spec luokitus.Luulisi olevan samanlaista öljyä kuin Fluid E. Ex 530d laitoin tämän ,mutta oli aika tyyristä öljyä.
      E61 M-sport

      Comment

      • Lötkö
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 644
        • Keskisuomi

        #18
        Originally posted by Späne View Post
        Kyllä se taitaa valinta kallistua noihin Teboilin öljyihin. Pitää huomenna käydä kylällä kattelemassa että mitä on tarjolla...
        Tuo Liqui Moly Top Tec ATF 1200 olis kans yksi vaihtoehto, onko kellään tästä kokemuksia? Liqud moly on ainut joka uskaltaa ehdottaa öljyä bemarin laatikkoon
        Useampaan bemarin askiin laittanut juuri tuon Liqui Molyn öljyn. Omankin auton askissa ne pyörii ja hyvät on. Tuo on vaan litrahinnaltaan aika kallista. Muista huuhtelu huolellisesti,jos öljy likaista!

        Comment

        • MikaSS
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 202
          • Kokkola

          #19
          Lainataas vähän topikkia

          Elikkä kattelin tuota sigun e39 keulaa ja huomasin et pikkuisen märältä näyttää juuri tästä laatikon lauhduttimen kohdalta elikkä vaihtoon menee todennäköisesti. Rupesin miettimään, että pitäisikö samalla vaihtaa laatikon öljyt vai lisätä pelkästään? :think Öljynähän on tämä ns. "ikiöljy" eli laatikosta löytyy vihreä lätkä. Mitähän tuonne nyt sit työntäisi? Käykö tuo edellä mainittu Teboil Fluid E vai pitääkö olla Fluid S?

          Kiitoksia jo vastauksista!
          nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
          Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

          Comment

          • Späne
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 129
            • Kajaani

            #20
            No jos lisäät niin sitten sitä ikiöljyä... Ja minä aina päädyin tuohon fluid S:sään, kokemuksia en osaa sanoa kun remontti vähän laajeni ja autolla ei oo ajettu metriäkään
            E61 520d - 08
            Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

            Comment

            • kyllöstäjä
              Newbiemmer
              • Feb 2015
              • 2
              • lapua

              #21
              Petro-canada d3m

              kumpi se nyt on oikea öljy näistä kahdesta kun täällä niin paljon eri speksejä(tekstejä) eri laatikoille.


              Vai tämä:



              itsellä 535D -2005

              kiitos

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎