Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 530D ja vikakoodi 1190... anturi vai venttiili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikis
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 14
    • pieksämäki

    bmw 530D ja vikakoodi 1190... anturi vai venttiili?

    Elikkäs: nelosella kun vejättää tuonne n 3800rpm niin pamahtaa mittariin:fuel injecttion system ja auto menee vikatilaan.
    Autocomilla lueskelin viat niin antaa vikakoodin 1190:polttoaineen yhdysputken paineventtiili.
    Rail paineet katsoin myös ja ne mielestäni ihan normaalit ajossa sekä tyhjäkäynnillä.
    Eli mietiskelin tässä että luultavasti mennyt jakotukista paine anturi tai paine venttiili.
    Mutta kun ei ihan ilmasia oo nuo anturit niin ois hyvä tietää kummanko vaihtas?
    Olisko kellään ideoita?

    Huomenna tutkin liittimet kummastakin ja kp pumpun takaa löytyvän liittimen

    Autoohan on toki kutiteltu jonkun verran mm turbo+suuttimet isommat ja ohjelmoitu.:think
    Rojekti E21 316.
    Exiä:
    E34 525i
    E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
    E39 530D
    E46 320i toukka
    E30 318i
    E32 750
    E36 328 coupe M-sport
    E36 325 coupe
    E36 318i
    +muut kikottimet...
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Onko softalla nostettu railipainetta? Vakioanturi mittaa vaan 1500mbar ja softattuna menee helposti yli ťon jos nostaa niitä... ratkaisu siis muokata softaa tai katella m57n2 paineanturi, tai jos auto aiemmin toiminu oikeen niin ehyt vakio. Jos taas vika on määränsäätimessä niin mulla ois ylimääräinen semmonen.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Ikis
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 14
      • pieksämäki

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Onko softalla nostettu railipainetta? Vakioanturi mittaa vaan 1500mbar ja softattuna menee helposti yli ťon jos nostaa niitä... ratkaisu siis muokata softaa tai katella m57n2 paineanturi, tai jos auto aiemmin toiminu oikeen niin ehyt vakio. Jos taas vika on määränsäätimessä niin mulla ois ylimääräinen semmonen.
      Joo kyllä on paineita nostettu. Vakio anturilla toiminu ihan nätisti. Täytyy ny vaa saaha selville kumpiko noista mennyt ni tietää sitte minkä vaihtaa.
      Rojekti E21 316.
      Exiä:
      E34 525i
      E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
      E39 530D
      E46 320i toukka
      E30 318i
      E32 750
      E36 328 coupe M-sport
      E36 325 coupe
      E36 318i
      +muut kikottimet...

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Originally posted by Ikis View Post
        Joo kyllä on paineita nostettu. Vakio anturilla toiminu ihan nätisti. Täytyy ny vaa saaha selville kumpiko noista mennyt ni tietää sitte minkä vaihtaa.
        mitä se vikakoodi kertoo railipaineeksi ku vika on tullut? Esim inpalla ois hyvä kattoa.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Ikis
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 14
          • pieksämäki

          #5
          Originally posted by Kissvesala View Post
          mitä se vikakoodi kertoo railipaineeksi ku vika on tullut? Esim inpalla ois hyvä kattoa.
          Tyhjäkäynnillä kiskon paine 490-502bar ja kun vejättää niin nousee 1200-1300bar ja kun tulee se vikatila tila niin putoo 420bar. Tuon verran sain autocomin livedatalla seurailtua.
          Oiskonsitten että kun on paineita nostettu ja vakio venttiili niin tullut "ylipaineista" johtuen tiensäpäähän..
          Rojekti E21 316.
          Exiä:
          E34 525i
          E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
          E39 530D
          E46 320i toukka
          E30 318i
          E32 750
          E36 328 coupe M-sport
          E36 325 coupe
          E36 318i
          +muut kikottimet...

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Mitä suuttimien korjausarvot näyttää, entä siirtopaineet.
            Ei kyllä ainakaan railipaineanturi vialta kuulosta. Pikemminkin korkeapainepumppu vois vedellä viimesiä tai sitte siirtopumppu. Onko tankissa minkä verran naftaa?
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Ikis
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 14
              • pieksämäki

              #7
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Mitä suuttimien korjausarvot näyttää, entä siirtopaineet.
              Ei kyllä ainakaan railipaineanturi vialta kuulosta. Pikemminkin korkeapainepumppu vois vedellä viimesiä tai sitte siirtopumppu. Onko tankissa minkä verran naftaa?
              En oo korjausarvoja vielä katellu tai siirtopaineita.
              Naftaa tankissa se maaginen 15 litraa. Huomenna käyn tankkaamassa kokeilen vejätellä uudestaa johtuuko siitä. Aikasemmat siirtopumpun kokemukset edellisen 530d kanssa oli että ei lähtenyt käyntiin jos mittari meni alle 15l. Joten vielä oon vähän skeptinen sen siirtopumpun kanssa.
              Itellä epäilykset kääntyy tuohon venttiilin, johtuen noista nostetuista paineista.
              Ja mitä on vastaan tullut noita kp pumpun ongelmia niin aina on matkanteko loppunut kerrasta niitten yhteydessä.
              Mutta kaikki otetaan huomioon, kiitos huomioista
              Rojekti E21 316.
              Exiä:
              E34 525i
              E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
              E39 530D
              E46 320i toukka
              E30 318i
              E32 750
              E36 328 coupe M-sport
              E36 325 coupe
              E36 318i
              +muut kikottimet...

              Comment

              • Ikis
                Newbiemmer
                • May 2013
                • 14
                • pieksämäki

                #8
                Originally posted by Ikis View Post
                En oo korjausarvoja vielä katellu tai siirtopaineita.
                Naftaa tankissa se maaginen 15 litraa. Huomenna käyn tankkaamassa kokeilen vejätellä uudestaa johtuuko siitä. Aikasemmat siirtopumpun kokemukset edellisen 530d kanssa oli että ei lähtenyt käyntiin jos mittari meni alle 15l. Joten vielä oon vähän skeptinen sen siirtopumpun kanssa.
                Itellä epäilykset kääntyy tuohon venttiilin, johtuen noista nostetuista paineista.
                Ja mitä on vastaan tullut noita kp pumpun ongelmia niin aina on matkanteko loppunut kerrasta niitten yhteydessä.
                Mutta kaikki otetaan huomioon, kiitos huomioista


                VIKA LÖYTYI!!! siirtopumppuhan se vetelee viimesiään. Tankkasin autoon lisää löpöä tankkiin niin ei tule enää sitä vikaa.
                Rojekti E21 316.
                Exiä:
                E34 525i
                E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
                E39 530D
                E46 320i toukka
                E30 318i
                E32 750
                E36 328 coupe M-sport
                E36 325 coupe
                E36 318i
                +muut kikottimet...

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #9
                  Originally posted by Ikis View Post
                  VIKA LÖYTYI!!! siirtopumppuhan se vetelee viimesiään. Tankkasin autoon lisää löpöä tankkiin niin ei tule enää sitä vikaa.
                  Noniin. Nuin se yleensä alottaa merkit näyttämään. Seuraavana tulee sitte se ettei käynnisty jos vähänä aine tankissa.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎