Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polttoainemittari ei näytä oikein.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arpuC
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1377

    Polttoainemittari ei näytä oikein.

    Eli homman nimi oli se, että ajoin tankille reichweiten näyttäessä 40km ja epähuomissa tankkasin 10 eurolla ja sitten uudelleen 10 eurolla eli tankissa piti olla ennen ulkomaille lähtöä vähintään 15 litraa. Palasin reissusta tänään ja mittari näyttää edelleen keltaista valoa ja reicwheite vähenee. Lisäsin tankkiin 12 litraa, mutta mittari ei värähdäkkään.

    - Mittaristotesti nro2 tehty ja kaikki toimii kuten pitää.

    - Testi nro 6. näyttää polttoainelukemaksi 8,3/0,0/8,3. Eli siis toisella tankilla ei mitään ja toisella vain 8,3litraa. Yhteismäärä tankissa olisi mukamas 8,3 litraa.

    Saman testin seuraava kohta eli TNKANZ: 0.4L PHASE2. Googlettamalla selvisi että tuo on "(average total fuel level)" :think


    Mitä tuo nyt tarkoittaa ja onko tuossa nyt apukuskin puoleinen anturi sökönä. Mitä tuo keskimääräinen kokonaispolttoainemäärä tarkoittaa? Pystyykö tuolla kuitenkin ajamaan vai voiko matka katketa jostakin syystä? Reichweite näyttää nyt 3km... polttoainetta kuitenkin pitäisi olla 30 litraa.


    edit. Jaa, elikkä tuo TNKANZ: 0,4L PHASE 2 tarkoittaa näköjään yhden anturin olevan sökö. Jos PHASE 1 lukisi, niin kaikki olisi kunnossa. Eli mistä lähden nyt korjaamaan yllä olevien lukemien perusteella? Vai onko siellä jokin kohosysteemi vain jumissa yhdessä tankissa esim. näiden suomen paskabensojen takia?
    Last edited by arpuC; 27-07-2014, 21:51.
    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
    En löydä enää sun luo
    Teitkö sä tän tahallaan?
    Nyt kaikki palaa.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Tietämättä tarkemmin mikä auto on kyseessä niin tarkista anturien johdotus. Muutomilla on mennyt anturin johto poikki, joillakin taas kohon varta pitänyt taivuttaa, että saa paremmin kontaktia. Tästä löytyy searchilla paljon juttua, joten kannattaa lueskella.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9995
      • KVLA

      #3
      Taitaa olla tyyppivika,että ne anturin johdot katkeaa siitä anturin kannen alta.Samalla tavalla kuin ne bensapumpun virtajohdotkin.Toki vika voi olla itse anturissakin.

      Takapenkki ylös ja yleismittarilla mittaa molempien tankinpuoliskojen anturien vastukset niistä pistokkeilta.Tietää sitten kumpaa puolta rupeaa tarvittaessa aukomaan.
      Last edited by Heguli 31; 28-07-2014, 08:37.

      Comment

      • arpuC
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1377

        #4
        Löytyykö jostain kuvallisia korjausohjeita koko toimenpiteeseen?

        Eniten huolettaa voiko tuolla ajaa kun toisessa tankissa on ja toisessa ei mittariston mukaan. Onko mahdollista että siellä on siirtopumppu mennyt ja ajo lakkaa. Eikös ajotietokone osaa kuitenkin laskea uudelleen vaikka yksi anturi on poissa pelistä.
        Last edited by arpuC; 28-07-2014, 09:13.
        Miks sä sytytit Bemarin palaa?
        En löydä enää sun luo
        Teitkö sä tän tahallaan?
        Nyt kaikki palaa.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by arpuC View Post
          Löytyykö jostain kuvallisia korjausohjeita koko toimenpiteeseen?

          Eniten huolettaa voiko tuolla ajaa kun toisessa tankissa on ja toisessa ei mittariston mukaan. Onko mahdollista että siellä on siirtopumppu mennyt ja ajo lakkaa. Eikös ajotietokone osaa kuitenkin laskea uudelleen vaikka yksi anturi on poissa pelistä.
          Kyllä siellä molemmilla puolilla varmasti ainetta on. Ongelmia syntyy sitten kun tankki alkaa olla tyhjä ja tankin vasemmalta puolelta pitäisi tuon siirtopumpun siirtää oikealle bensaa. Pidä tankissa yli 30L ainetta niin ei matka katkea vaikka tuo siirtopumppu ei toimisikaan. Tuossa pumpussa ei ole liikkuvia osia, vaan se perustuu alipaineeseen, joten ei taida kovin yleinen vika olla. Antureiden ja niiden johdotuksissa vastaavasti on aika paljon vikoja, eli luultavasti siellä on vain anturivika.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            #6
            Tankattu reilusti lisää... vasen puoli 21.3l ja oikea 0.0l. Herkistelin liittimiä ja koputtelin paikkoja. Mittausarvot liiton irti ja virrat ykkös asennossa

            Vasen 300 ohmia
            Oikea 0.7 ohmia

            Eli apparin anturi siis sökö. Miten vaihdetaan 535:een

            edit. Mielenkiintoista, kun koittaa googlettaa realoem:n perusteella apparin senderin varaosanumerolla. Näyttäisi muuten olevan ok, mutta omassa on liitin neljällä pinnillä. Samanlainen kuin tässä e46:ssa



            Varaosanumeron perusteella puolestaan googlen kuvissa on vain tuollainen kaksipinninen. Kuskin puolella on minulla kaksi pinninen liitin.
            Last edited by arpuC; 28-07-2014, 21:43.
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9995
              • KVLA

              #7
              Repsikan puolella on neljä pinniä.Kaksi anturille ja kaksi bensapumpulle.

              Comment

              • JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1194
                • Espoo

                #8
                Originally posted by arpuC View Post
                Tankattu reilusti lisää... vasen puoli 21.3l ja oikea 0.0l. Herkistelin liittimiä ja koputtelin paikkoja. Mittausarvot liiton irti ja virrat ykkös asennossa

                Vasen 300 ohmia
                Oikea 0.7 ohmia

                Eli apparin anturi siis sökö. Miten vaihdetaan 535:een

                .
                Kun on tarpeeksi ikää anturilla niin siinä jää jumiin ne laahaimen hiilet, kun kupariliuskoja taivuttelemalla lisää niille jousivoimaa anturi toimii taas. Tuo on ainoa vika joka itsellä E39:en antureissa on tullut, johtoja ei ole koskaan ollut poikki.
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                Comment

                • julle05
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 32
                  • Mijas, Espanja

                  #9
                  Minulla on 528i:ssa samanlaista ongelmaa, bensamittari vaeltelee miten sattuu, vaikka tankissa pitäisi olla reilusti bensaa ja koskaan ei näytä täyttä vaikka täyteen tankkaa.. Mikäköhän tuota mahtaisi vaivata? Mistä tankin mittausantureihin pääsee käsiksi?
                  Ajotietokoneesta pikselit on totaalisesti pimeänä, joten testeistä ei ole apua..

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9995
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by julle05 View Post
                    Mistä tankin mittausantureihin pääsee käsiksi?
                    Tuollaista videota.Selkänojaa ja kynnyslistaa tosin on turha irroittaa: https://www.youtube.com/watch?v=94sOpT8uuJM

                    Tai samantapainen M5:sta: https://www.youtube.com/watch?v=apOHpW_K_Lk

                    Kuskin puolelle samalla tavalla.(Vain pumppu puuttuu).
                    Last edited by Heguli 31; 07-08-2014, 16:24.

                    Comment

                    • Renholt
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 77
                      • Etelä-Savo

                      #11
                      Täällä täysin sama vika kuin ketjun aloittajalla. Auto on 1998 540 touring, ja bensamittari sekä ajotietokoneen kilsat on nollassa. Mittaritesti nro2. on OK.
                      Ajotietokoneen testi nro 6. näyttää osimoilleen 11,3/0,0/11,3. Tosin luku vaeltelee voimakkaasti ajon aikana.

                      Oikeasta tankista sitä on lähdettävä vikaa etsimään. Taisi olla testi 6:n luvut vas.tankki/oik.tankki/yhteensä?

                      Irrotin kummakin tankin liittimet ja naputtelin ja laitoin takas, ei vaikutusta. Pitänee availla oikea tankki ja tutkia johdot.

                      Onko tankin kannessa/korkissa tavallinen kierre? Isolla talttameisselillä ja vasaralla aukeaa ?
                      540i -98
                      -------------
                      ex: e28 518i -87, e39 520i -97, e39 530dA -03, e21 315 -83, e39 523i -96, e34 520i -91

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9995
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by Renholt View Post
                        Onko tankin kannessa/korkissa tavallinen kierre? Isolla talttameisselillä ja vasaralla aukeaa ?
                        Kyllä.Et ilmeisesti katsonut edellisessä postauksessani linkittämiä videoita?

                        Comment

                        • Renholt
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 77
                          • Etelä-Savo

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Kyllä.Et ilmeisesti katsonut edellisessä postauksessani linkittämiä videoita?
                          Sieltähän löytyikin joo, kiitos. Korkki aukesi ja toinen mittarin anturin johto oli juuresta poikki kannen alta. Kolvasin kiinni ja taas toimii bensamittari!

                          Vähän jänskätti miten saan sen anturihässäkkäkokonaisuuden takasin sinne tankkiin oikein päin ja vielä niin ettei mikään väänny tms. Mutt sinne se sujahti kohtuu helposti.
                          540i -98
                          -------------
                          ex: e28 518i -87, e39 520i -97, e39 530dA -03, e21 315 -83, e39 523i -96, e34 520i -91

                          Comment

                          • Lip_up
                            Newbiemmer
                            • Nov 2014
                            • 16
                            • turenki

                            #14
                            Jos tankkaatte tankin täyteen, siis sen mitä tankkaus pistooli antaa niin näyttääkö tankki täyttä?

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9995
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by Lip_up View Post
                              Jos tankkaatte tankin täyteen, siis sen mitä tankkaus pistooli antaa niin näyttääkö tankki täyttä?
                              Jos auto on ehjä,niin näyttää tietenkin täyttä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎