Auto on E39 525i touring 2002 manuaalilaatikolla.
1.Tyhjäkäynnillä kierrokset pysyvät täysin tasaisina. Kun kierrokset nostaa tapahtuu heilahdusta tähän tyyliin: 1200-800-1100-900-1050-950 kunnes tasoittuu noin 1000. Heilahduksia yleensä noin 3-4. Tämä tuntuu tapahtuvan myös suuremmilla kierroksilla mutta silloin heilahdukset ovat pienempiä. Tämä on kiusallista liikkeellelähdössä kun auto täristää. Tätä tapahtuu sekä kylmällä että lämpimällä koneella mutta liikkeellelähtö helpottuu lämpimällä koneella.
2. Olen myös huomannut kulutusmittarissa outoa käyttäytymistä. Kun auton käynnistää niin kulutusmittari on nollassa. Kun on lähtenyt ajamaan niin mittari ei palaudu enää nollaan, ei moottorijarrutuksessa eikä silloinkaan kun auto on täisin pysähtynyt. Moottorijarrutuksissa ja kun auto on pysähtynyt kulutusmittari näyttää 2-3 l/100km. Mielestäni se näyttää ajossa myös noin 2-3l liikaa. Ajotietokoneen kulutusmittari näyttää mielestäni suurin piirtein oikein, ja se näyttää nollaa jos sen resetoi moottorijarrutuksen aikana. Edelliseen 1997 520i verrattuna kulutusmittari on hidas reagoimaan eikä reagoi välttämättä ollenkaan pieniin kaasujalan liikkeisiin.
Autossa tuntuisi olevan tehot tallella. BMW scanner ei antanut moottorille vikakoodeja. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle vian/vikojen etsinnässä!
1.Tyhjäkäynnillä kierrokset pysyvät täysin tasaisina. Kun kierrokset nostaa tapahtuu heilahdusta tähän tyyliin: 1200-800-1100-900-1050-950 kunnes tasoittuu noin 1000. Heilahduksia yleensä noin 3-4. Tämä tuntuu tapahtuvan myös suuremmilla kierroksilla mutta silloin heilahdukset ovat pienempiä. Tämä on kiusallista liikkeellelähdössä kun auto täristää. Tätä tapahtuu sekä kylmällä että lämpimällä koneella mutta liikkeellelähtö helpottuu lämpimällä koneella.
2. Olen myös huomannut kulutusmittarissa outoa käyttäytymistä. Kun auton käynnistää niin kulutusmittari on nollassa. Kun on lähtenyt ajamaan niin mittari ei palaudu enää nollaan, ei moottorijarrutuksessa eikä silloinkaan kun auto on täisin pysähtynyt. Moottorijarrutuksissa ja kun auto on pysähtynyt kulutusmittari näyttää 2-3 l/100km. Mielestäni se näyttää ajossa myös noin 2-3l liikaa. Ajotietokoneen kulutusmittari näyttää mielestäni suurin piirtein oikein, ja se näyttää nollaa jos sen resetoi moottorijarrutuksen aikana. Edelliseen 1997 520i verrattuna kulutusmittari on hidas reagoimaan eikä reagoi välttämättä ollenkaan pieniin kaasujalan liikkeisiin.
Autossa tuntuisi olevan tehot tallella. BMW scanner ei antanut moottorille vikakoodeja. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle vian/vikojen etsinnässä!
Comment