Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 vm-97 bensankulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #61
    Originally posted by kauko-63 View Post
    mihin se vaikuttaa sitte? lambda probe 2 oli vikakoodi,eikös se ole just se jälkimmäinen lambda?
    Jos tuo nyt on katin jälkeen oleva niin valvoo katin toimintaa.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8973
      • Kellokoski

      #62
      Originally posted by majgul View Post
      Jaa jaa... No prkl. Nätisti tuo kyllä muuten toimii, kulutus pysyy siinä 8L(tai alle) ku ajelee 60-110km/h. Eli sama kulutus ihan sama mikä vauhti. Monesti oon nollannut tuon keskikulutuksen ja se näyttää kyllä yleensä aina yli 12L se keskikulutus. Ajo on kieltämättä sellaista että joutuu pysähtymään aina valoihin -->kiihdytys ja sama homma uudelleen, että en tiiä johtuuko vaan siitä tuo kulutus ku ajo on tällaista eikä pääse pahemmin tasaista vauhtia ajelemaan. Väännöt ja kaikki kunnossa että enpä sitten tiedä missä vika, tulpat tuli tässä vasta vaihettua mutta eipä ne nyt niin vaikuta.

      Nyt oli keskikulutus 12L. Ajoin keskustaan ja takaisin, kylmäkäynnistys vähän taisi hörpätä bensaa.

      Onko normaalia että tulee "vääntöpiikki" siinä 2500-3000rpm:n kohdalla? Oon kuullut että näissä olis alhaalta asti tosi tasainen vääntö.
      Facelifti eli 525ia vei sekalaisessa kaupunki ja nurkka-ajossa 12.5-13l että kyllähän se iso auto ja automaatti hörppää vähän extraa.

      Vääntöpiikki voisi selittyä viallisella nokan tunnistimella, silloin on alaväännöt hukassa. Myös vanoksen tiivisteiden uusinta auttaa monesti. Ensin kuitenkin vikakoodit lukuun.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8973
        • Kellokoski

        #63
        Originally posted by kauko-63 View Post
        mihin se vaikuttaa sitte? lambda probe 2 oli vikakoodi,eikös se ole just se jälkimmäinen lambda?
        No mitäs jos katsotaan inpalla ne koodit, ei tarvitsisi arpoa ja vaihdella satasen lambda-antureita turhaan jne?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • kauko-63
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 143
          • vantaa

          #64
          mä tossa höpisin katin jälkeisestä lambdasta mutta jossain täällä toisessa topicissa luki että ne on molemmat heti siellä alussa pakosarjoissa kun ne kolme putkea yhdistyy kaveri vaan puhu katin jälkeisestä..mutta jos ne siellä samoilla paikoilla on niin eihän sillon kumpikaan oo mikään katin jälkeinen ja käy muuten ihan helvetin rikkaalla toi kone uudet tulpat laitoin ja ne on jo ihan nokiset.

          Comment

          • kauko-63
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 143
            • vantaa

            #65
            niin että onko tossa katin jälkeen edes koko lambdaa?

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              #66
              Originally posted by kauko-63 View Post
              niin että onko tossa katin jälkeen edes koko lambdaa?
              Ei, jos en ihan väärässä ole.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • kauko-63
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 143
                • vantaa

                #67
                oikeessa taidat olla! molemmat on pakosarjoissa.

                Comment

                • kauko-63
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 143
                  • vantaa

                  #68
                  mutta kumpi niistä on lambda probe 2 ? se oli vikakoodi.

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    #69
                    Loogista olisi, että 4-6 pyttyjen lambda on 2.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • kauko-63
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 143
                      • vantaa

                      #70
                      no niin munkin mielestä:think

                      Comment

                      • kauko-63
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 143
                        • vantaa

                        #71
                        nyt on solenoidi ja lambda vaihdettu ja sen jälkeen ei enää vikakoodeja löytynyt! koeajo lenkin jälkeen oli tulpatkin jo muuttunut paremman värisiksi,sekin selvis että se on ohjaustehostimen pumppu mikä tekee vanoksen paineen:think

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5057
                          • Paimio

                          #72
                          Itsellä 528iA kulutus on nyt 9.4l/100km.

                          Eipä se tuosta juurikaan muuttuile ajaa sitten kesällä tai talvella...jos paljon tyhjäkäyntiä niin sitten nousee tuohon 9.5l

                          98 käytän, 95 meni se 9.7-9.8l.

                          Ilmamassamittarin voisi kait vaihtaa kun on vielä alkuperäinen...liekö kuintenkaan vaikutusta kun ei tuon isompi lukema ole.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #73
                            Originally posted by kauko-63 View Post
                            nyt on solenoidi ja lambda vaihdettu ja sen jälkeen ei enää vikakoodeja löytynyt! koeajo lenkin jälkeen oli tulpatkin jo muuttunut paremman värisiksi,sekin selvis että se on ohjaustehostimen pumppu mikä tekee vanoksen paineen:think
                            Jaa niin mikä tekee vanoksen paineen?!??

                            Katsoppas uudelleen.

                            Comment

                            • kauko-63
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 143
                              • vantaa

                              #74
                              miten mä olin kattovinani että Se letku menisi tehostajan pumppuun..kai mä sit katoin väärin

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #75
                                Originally posted by kauko-63 View Post
                                miten mä olin kattovinani että Se letku menisi tehostajan pumppuun..kai mä sit katoin väärin
                                Menee siihen pumpun taakse kyllä mutta ei pumppuun.
                                Olisi aika hurja viritelmä jos noin menisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎