Originally posted by kauko-63
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528 vm-97 bensankulutus
Collapse
X
-
Originally posted by majgul View PostJaa jaa... No prkl. Nätisti tuo kyllä muuten toimii, kulutus pysyy siinä 8L(tai alle) ku ajelee 60-110km/h. Eli sama kulutus ihan sama mikä vauhti. Monesti oon nollannut tuon keskikulutuksen ja se näyttää kyllä yleensä aina yli 12L se keskikulutus. Ajo on kieltämättä sellaista että joutuu pysähtymään aina valoihin -->kiihdytys ja sama homma uudelleen, että en tiiä johtuuko vaan siitä tuo kulutus ku ajo on tällaista eikä pääse pahemmin tasaista vauhtia ajelemaan. Väännöt ja kaikki kunnossa että enpä sitten tiedä missä vika, tulpat tuli tässä vasta vaihettua mutta eipä ne nyt niin vaikuta.
Nyt oli keskikulutus 12L. Ajoin keskustaan ja takaisin, kylmäkäynnistys vähän taisi hörpätä bensaa.
Onko normaalia että tulee "vääntöpiikki" siinä 2500-3000rpm:n kohdalla? Oon kuullut että näissä olis alhaalta asti tosi tasainen vääntö.
Vääntöpiikki voisi selittyä viallisella nokan tunnistimella, silloin on alaväännöt hukassa. Myös vanoksen tiivisteiden uusinta auttaa monesti. Ensin kuitenkin vikakoodit lukuun.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by kauko-63 View Postmihin se vaikuttaa sitte? lambda probe 2 oli vikakoodi,eikös se ole just se jälkimmäinen lambda?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
mä tossa höpisin katin jälkeisestä lambdasta mutta jossain täällä toisessa topicissa luki että ne on molemmat heti siellä alussa pakosarjoissa kun ne kolme putkea yhdistyykaveri vaan puhu katin jälkeisestä..mutta jos ne siellä samoilla paikoilla on niin eihän sillon kumpikaan oo mikään katin jälkeinen
ja käy muuten ihan helvetin rikkaalla toi kone uudet tulpat laitoin ja ne on jo ihan nokiset.
Comment
-
-
Itsellä 528iA kulutus on nyt 9.4l/100km.
Eipä se tuosta juurikaan muuttuile ajaa sitten kesällä tai talvella...jos paljon tyhjäkäyntiä niin sitten nousee tuohon 9.5l
98 käytän, 95 meni se 9.7-9.8l.
Ilmamassamittarin voisi kait vaihtaa kun on vielä alkuperäinen...liekö kuintenkaan vaikutusta kun ei tuon isompi lukema ole.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by kauko-63 View Postnyt on solenoidi ja lambda vaihdettu ja sen jälkeen ei enää vikakoodeja löytynyt! koeajo lenkin jälkeen oli tulpatkin jo muuttunut paremman värisiksi,sekin selvis että se on ohjaustehostimen pumppu mikä tekee vanoksen paineen:think
Katsoppas uudelleen.
Comment
-
Comment