Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 vm-97 bensankulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gedd
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 479
    • Tampere

    #76
    Originally posted by majgul View Post
    Jaa jaa... No prkl. Nätisti tuo kyllä muuten toimii, kulutus pysyy siinä 8L(tai alle) ku ajelee 60-110km/h. Eli sama kulutus ihan sama mikä vauhti. Monesti oon nollannut tuon keskikulutuksen ja se näyttää kyllä yleensä aina yli 12L se keskikulutus. Ajo on kieltämättä sellaista että joutuu pysähtymään aina valoihin -->kiihdytys ja sama homma uudelleen, että en tiiä johtuuko vaan siitä tuo kulutus ku ajo on tällaista eikä pääse pahemmin tasaista vauhtia ajelemaan. Väännöt ja kaikki kunnossa että enpä sitten tiedä missä vika, tulpat tuli tässä vasta vaihettua mutta eipä ne nyt niin vaikuta.

    Nyt oli keskikulutus 12L. Ajoin keskustaan ja takaisin, kylmäkäynnistys vähän taisi hörpätä bensaa.

    Onko normaalia että tulee "vääntöpiikki" siinä 2500-3000rpm:n kohdalla? Oon kuullut että näissä olis alhaalta asti tosi tasainen vääntö.
    Ei pitäisi tulla piikkiä tuossa, saattaa olla nokka-akselin asentotunnistin viimeisillään. Seuraavaksi ilmenee humppaava tyhjäkäynti ja rupeaa startatuttaan kauemmin jos kyseessä tuo.

    sekä 6- että 8-koneisissa ainoa havaittava "piikki" pitäisi tulla jossain 3500-4000 välillä ja sekin varsin pehmeästi. Jos piikki tuntuu kovin terävältä niin voisi ajatella että alaväännöt on hukassa. Matalillakin kierroksilla pitäisi kyllä tapahtua kun painaa lapun vaakaan, jos taas tuntuu hondalta niin sitten on väännöt kateissa.

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #77
      Originally posted by Gedd View Post
      Ei pitäisi tulla piikkiä tuossa, saattaa olla nokka-akselin asentotunnistin viimeisillään. Seuraavaksi ilmenee humppaava tyhjäkäynti ja rupeaa startatuttaan kauemmin jos kyseessä tuo.

      sekä 6- että 8-koneisissa ainoa havaittava "piikki" pitäisi tulla jossain 3500-4000 välillä ja sekin varsin pehmeästi. Jos piikki tuntuu kovin terävältä niin voisi ajatella että alaväännöt on hukassa. Matalillakin kierroksilla pitäisi kyllä tapahtua kun painaa lapun vaakaan, jos taas tuntuu hondalta niin sitten on väännöt kateissa.
      Nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu tähän entisen omistajan toimesta kun alko pahasti oireilemaan, ei kyllä humppaa tyhjäkäynti ja starttaa aina nopsaan. Tutkailin nettiä niin monella on ollut ilmamäärämittarissa häikkää, vaikuttanut juuri samalla tavalla että väännöt on vähän kateissa ja kulutus korkeahko. Testailen tässä että toimiiko paremmin ilman johtoa.
      Tehopiikki omassa autossa on ainakin melko selvä, että ei voi olla huomaamatta. 4 tai 5 vaihteella ei kyllä paljoa tapahdu jos on vähän kierroksia, enemmän ku taas painaa niin menee kickdown päälle ja tippuu vaihde ja sitten mennään. Eli kyllä taitaa olla vähän alavääntö kateissa.

      Comment

      • kauko-63
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 143
        • vantaa

        #78
        mä luulen että mulla toi tarvike nokka-anturi taitaa olla vaihto kunnossa,vikakoodia ei tule mutta kaikki oireet sopis tohon anturiin,alaväännön puutetta,säkätys kuuluu ruiskutukista ja soppaa menee!merteilissä hellan anturi maksaa 109 euroa ja täällä paljon ollu puhetta että vaan alkuperäinen kelpaa! onko kellään tietoa mitä tollanen maksaa siinä tien toisella puolella laakkosella? vaiko onko hella jo tarpeeksi laadukas?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10076
          • KVLA

          #79
          Laita vaan suosiolla se oem-anturi.Loppuu sitten kerralla pelleilyt anturin osalta.

          Comment

          • kauko-63
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 143
            • vantaa

            #80
            okei! eli laakkoselle siis,hinnasta mitään tietoo?

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #81
              Originally posted by kauko-63 View Post
              okei! eli laakkoselle siis,hinnasta mitään tietoo?
              Saa niitä orkkiksena muualtakin. Mutta saat toki rahasi sinnekkin kantaa.
              Hinta on luokkaa 85e.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • kauko-63
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 143
                • vantaa

                #82
                esim. mistä? tuntuu kun näitä juttuja lukee niin "marmori" on ainoo oikee.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #83
                  Originally posted by kauko-63 View Post
                  esim. mistä? tuntuu kun näitä juttuja lukee niin "marmori" on ainoo oikee.
                  Marmori se on Saksassakin, tosin vitusti halvempi.

                  Ite tilaan Pielmeijeriltä.




                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • kauko-63
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 143
                    • vantaa

                    #84
                    ja saksankieli ilmeisesti hallussa..mä meen laakkoselle

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #85
                      Originally posted by kauko-63 View Post
                      ja saksankieli ilmeisesti hallussa..mä meen laakkoselle
                      Ihan Englannilla mennään.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • kauko-63
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 143
                        • vantaa

                        #86
                        mut täällä ainoo paikka Laakkonen vai?

                        Comment

                        • asis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1140
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by kauko-63 View Post
                          mut täällä ainoo paikka Laakkonen vai?
                          KL-Varaosat tai Shmiedmann?
                          E39 540iA M-Sport Imolarot II
                          E36 323i touring
                          Volvo V70 2.4D mk3
                          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                          Honda Civic 1.4 4d ES
                          Chevy Caprice Classic
                          ex:
                          E32 730iA
                          E39 528i Calypsorot metallic
                          E36 325i x2

                          Comment

                          • kauko-63
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 143
                            • vantaa

                            #88
                            no nyt on laakkoselta haettu alkuperäinen anturi! laitoin kiinni ja en tiedä muuttuko toi nyt mitenkään,ehkä paremmin vääntää alhaalta,mutta edelleen vaikka kuinka varovasti yrittää paikaltaan lähtiessä kiihdyttää niin kulutusmittari huitelee kolmessakympissä eikä laske nollaan kun kaasun päästää ja auto vaan rullaa.

                            Comment

                            • kauko-63
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 143
                              • vantaa

                              #89
                              no niin..täällä paljon puhuttu imuvuodoista mikä aika usein on syypäänä ollu kun jotain häikkää jossain on,tänään päätin tutkia perusteellisesti löytyykö niitä,otin imusarjan irti ja tutkin joka paikan ja löytyhän sieltä aivan selviä kohtia josta kone haukkaa ilmaa! pahin oli kun imusarjassa on kolmelle alipaine letkulle lähdöt yksi isompi ja kaksi pienenpää ja vaan kahteen näistä tuli letkut! eli yhdestä puuttu letku..eli kokoajan imeny siitä ilmaa,enkä mistään löytäny siihen kuuluvaa letkua vaikka ihan tosissaan yritin etsiä,nyt tulppasin sen ja on ainakin tukossa lisäksi löytyi kyseen alaisia letkuliitoksia joissa nyt uudet klemmarit ja varmasti tiiviitä,huomenna kasaan ton saa nähdä miten muuttuu.

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                #90
                                Originally posted by kauko-63 View Post
                                no niin..täällä paljon puhuttu imuvuodoista mikä aika usein on syypäänä ollu kun jotain häikkää jossain on,tänään päätin tutkia perusteellisesti löytyykö niitä,otin imusarjan irti ja tutkin joka paikan ja löytyhän sieltä aivan selviä kohtia josta kone haukkaa ilmaa! pahin oli kun imusarjassa on kolmelle alipaine letkulle lähdöt yksi isompi ja kaksi pienenpää ja vaan kahteen näistä tuli letkut! eli yhdestä puuttu letku..eli kokoajan imeny siitä ilmaa,enkä mistään löytäny siihen kuuluvaa letkua vaikka ihan tosissaan yritin etsiä,nyt tulppasin sen ja on ainakin tukossa lisäksi löytyi kyseen alaisia letkuliitoksia joissa nyt uudet klemmarit ja varmasti tiiviitä,huomenna kasaan ton saa nähdä miten muuttuu.
                                Se iso lähtö on öljyn separaattorille, pienemmistä toinen bensanpaineensäätäjälle ja toinen alipainepönttöön(startin lähellä) joka varaa alipainetta pakoputken läpän ohjaukseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎