Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensasteppi ( ? ) nytkäyttelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by thuttu77 View Post
    Tosi ikiliikkuja itellä halkes pakkirumpu 250tkm tietämillä enkä edes vauhdista tökänny päälle pakkia vaan lähdin ihan paikaltaan parkista.

    Noista venttiilikoneistoista miksihän esim recro noita venttiilikoneistoja korjaa?
    vaihtavat mäntä blokkeja niihin koska ovat kuluneet niin että vuotavat?

    Powermatic taasen mainitsi ainakin halkeemista moisissa

    Ehkä nuo kaikki sitten on potaskaa mene ja tiedä.
    Pakkirumpuja toki meneekin, mutta siitähän ei tässä nyt suinkaan ollut kyse(nekin vain siksi että jossain kohtaa joku on sen pakin eteenpäin valuessaan nykäissyt päälle ja sehän ei ihan heti halkea kokonaan, vaan rumpu ”viruu” lopulta kokonaan halki).

    Sitten, tässä maassa on ihan varmasti vaihdeltu venttiilikoneistoja ja koko ko.laatikoitakin euron alipainevuotojen ja turbiinivikojen seurauksena...ja paljon.
    Kovast vähän niitä ZF steppikoneistoja kuitenkin kysytään, kun minullakin niitä vanhempia on heitelty jo roskiin vaikka kilsat ovat olleet 1000-50tkm välissä?
    Last edited by Hemi; 05-12-2014, 15:27.

    Comment

    • thuttu77
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 160

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Pakkirumpuja toki meneekin, mutta siitähän ei tässä nyt suinkaan ollut kyse(nekin vain siksi että jossain kohtaa joku on sen pakin eteenpäin valuessaan nykäissyt päälle ja sehän ei ihan heti halkea kokonaan, vaan rumpu ”viruu” lopulta kokonaan halki).

      Sitten, tässä maassa on ihan varmasti vaihdeltu venttiilikoneistoja ja koko ko.laatikoitakin euron alipainevuotojen ja turbiinivikojen seurauksena...ja paljon.
      Kovast vähän niitä ZF steppikoneistoja kuitenkin kysytään, kun minullakin niitä vanhempia on heitelty jo roskiin vaikka kilsat ovat olleet 1000-50tkm välissä?
      Hyvin mahdollista itse en yhtään kohtuu hintasta vähän ajettua löytänyt pari vuotta sitten olivat 200+tkm ajettuja kaikki hintaan 1600-2300e joka siis ei suinkaan viitannut siihen että niitä olisi kasapäin varastoissa.

      Mutta jos sulle tulee halvalla hyvä vähän ajettu vastaan niin ilmottele.

      Noista venttiilikoneistoista niin mainitsin lähteenä recron joka on käsittääkseni aika suuri ja arvostettu laatikko huolto.
      Power matic taasen no joo eivät edes kunnosta mitään venttiilikoneistoja kait.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by thuttu77 View Post
        Hyvin mahdollista itse en yhtään kohtuu hintasta vähän ajettua löytänyt pari vuotta sitten olivat 200+tkm ajettuja kaikki hintaan 1600-2300e joka siis ei suinkaan viitannut siihen että niitä olisi kasapäin varastoissa.

        Mutta jos sulle tulee halvalla hyvä vähän ajettu vastaan niin ilmottele.

        Noista venttiilikoneistoista niin mainitsin lähteenä recron joka on käsittääkseni aika suuri ja arvostettu laatikko huolto.
        Power matic taasen no joo eivät edes kunnosta mitään venttiilikoneistoja kait.
        Siis tarvisitko tosiaan ZF stepillisen venttiilikoneiston? Todella vähän ajetun?

        Comment

        • thuttu77
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 160

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Siis tarvisitko tosiaan ZF stepillisen venttiilikoneiston? Todella vähän ajetun?
          Mahdollisesti tuon ehkä pilatun tilalle tai miksei koko laatikon.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by thuttu77 View Post
            Mahdollisesti tuon ehkä pilatun tilalle tai miksei koko laatikon.
            Mikä kone ja miltä vuodelta?

            Comment

            • thuttu77
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 160

              #36
              M62B35 valmistettu 4/96 (735i)

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by thuttu77 View Post
                M62B35 valmistettu 4/96 (735i)
                Oma moka, kun en tarkentanut...
                Eli joo, sinulla kyseessä siis kasin perästä vanhempi ja minä elelin 9/98-uudemmissa kutoskoneissa, sori.
                Eli näistä toki koneistoja ja vähän muuta voi mennäkkin, itse tarkoitin tuota alkuperäisen kysyjän 9/98-uudempi kutoskoneen laatikkoa.
                Näihin sinun askeihin ei koneistoja ole, eikä niitä ole koskaan tarvinnut heitellä romukuormiin, kuten uudempaa kutosen perseestä.

                Comment

                • jiiseppi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 43
                  • Tampere

                  #38
                  Steppi-ongelmien kanssa painivien kannattaa regata Audi-foorumille, siellä on hieman paremmin asiantuntemusta tarjolla. Nämä ZF-laatikot (5hpXX) löytyy bemarista, mersusta, audista, volkkarista, skodasta, porchestakin.

                  4-5 vaihteen välillä junnaaminen ainakin voi johtua rikkinäisestä kampiakaselin nopeusanturista, tai paskasista/rikkinäisistä solenoideista laatikon venttiilikoneistossa. Audi ja/tai Vag-foorumilaisilla on paljon paremmat mahdollisuudet tutkia näitä ongelmia VCDS-softan ansiosta, joten heillä on sitä tietoa. Itsellä toinen ZF 5hp menossa ja nyt se sattuun olemaan bemussa kiinni, edelliseen tiptroniciin vaihdoin ensimmäisen kerran öljyt kun alkuperäiset oli laatikossa 14,5 vuotta (A6).

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎