5HP24 bensasteppi temppuilee eli kun päästään 4 ja 5 vaihteille niin nytkäyttelee ja kiekkamittarissa noin 100r/min heilahdus eli vähän kuin lukittuu, avautuu, lukittuu jne.....
EI ole tiheää kuten rengastärinä vaan harvemmin ja saa kaasulla pois tai löysää niin ei tunnu, mutta tasaisesta maantieajosta ei tule häiriötöntä isoilla vaihteilla.
1-3 vaihteet taajamanopeuksilla tuonne 70km/h asti muutaman ajokerran perusteella täysin ok eli tuntus temppuilevan vain 4 ja 5 vaihteilla?
Vaihteisto tuntuu muuten vaihtavan kuten pitääkin eikä mitään ylimääräisiä ääniä/kolahduksia kuulu ohjaamoon.
Vikakoodeja ei löydy, tarkistettu eilen ( sunnuntai ) osaavan foorumilaisen toimesta.
Edellisen omistajan aikana muutama kuukausi sitten vaihdettu vaihteistoöljyt Rinta-Joupilla ilman huuhtelua ja ainakin osa ajasta jaettu alikokoisilla renkailla, säretty sillä turbiinilukko???
Nyt alla uudet 235/45-17 renkaat ja käytelty akkukenkääkin muutama tunti irti.
Ongelma kepukka D-asennossa selkeimmät kun lyö isoa vaihdetta aikaisin ja ongelma tulee silloin jo reippaassa taajama-ajossakin eli ennen ns turbiinin täyslukitusta. Lukittuuko tämä osittinkin???
Hämärästi muitelen joitain turbiinivikoja näistä maailmalla löydetyn turbiinista, o-renkaasta josta vuotaa linjapaineet ja ilmeisesti myös lukkoa ohjaavasta solenoidista jne...
Öljymäärän taso tarkoitus seuraavaksi varmistaa ettei siitä johdu.
Arvausia, tietoa, kommenttia kellään?
Mielellään vikakohde ensin selville ennen kuin lähtee vaihtamaan turbiinia tai vaihteistoa tms?
Joku osaava osaa livedatalla tulkita ajon aikaisia tapahtumia ja johtopäätökset sen jälkeen, help.
Tietoisesti tuli ostettua viallinen yksilö ja tarkoitus tehdä täysin toimiva ilman että kaikki tehdään arvausten/kalleimman mukaan.
Saa auttaa/neuvoa
EI ole tiheää kuten rengastärinä vaan harvemmin ja saa kaasulla pois tai löysää niin ei tunnu, mutta tasaisesta maantieajosta ei tule häiriötöntä isoilla vaihteilla.
1-3 vaihteet taajamanopeuksilla tuonne 70km/h asti muutaman ajokerran perusteella täysin ok eli tuntus temppuilevan vain 4 ja 5 vaihteilla?
Vaihteisto tuntuu muuten vaihtavan kuten pitääkin eikä mitään ylimääräisiä ääniä/kolahduksia kuulu ohjaamoon.
Vikakoodeja ei löydy, tarkistettu eilen ( sunnuntai ) osaavan foorumilaisen toimesta.
Edellisen omistajan aikana muutama kuukausi sitten vaihdettu vaihteistoöljyt Rinta-Joupilla ilman huuhtelua ja ainakin osa ajasta jaettu alikokoisilla renkailla, säretty sillä turbiinilukko???
Nyt alla uudet 235/45-17 renkaat ja käytelty akkukenkääkin muutama tunti irti.
Ongelma kepukka D-asennossa selkeimmät kun lyö isoa vaihdetta aikaisin ja ongelma tulee silloin jo reippaassa taajama-ajossakin eli ennen ns turbiinin täyslukitusta. Lukittuuko tämä osittinkin???
Hämärästi muitelen joitain turbiinivikoja näistä maailmalla löydetyn turbiinista, o-renkaasta josta vuotaa linjapaineet ja ilmeisesti myös lukkoa ohjaavasta solenoidista jne...
Öljymäärän taso tarkoitus seuraavaksi varmistaa ettei siitä johdu.
Arvausia, tietoa, kommenttia kellään?
Mielellään vikakohde ensin selville ennen kuin lähtee vaihtamaan turbiinia tai vaihteistoa tms?
Joku osaava osaa livedatalla tulkita ajon aikaisia tapahtumia ja johtopäätökset sen jälkeen, help.
Tietoisesti tuli ostettua viallinen yksilö ja tarkoitus tehdä täysin toimiva ilman että kaikki tehdään arvausten/kalleimman mukaan.
Saa auttaa/neuvoa
Comment