Terve, taas ollaan jännän äärellä, Auto alkoi pätkimään taas yllättäen.
Auto on e39 520i automaatti M52 moottorilla
Tyhjäkäynnillä sytytys pudotti ainakin 1 sylinterin pois pelistä ja tyhjäkäynniltä kiihdyttäessä auto ns. röpötti hurjasti ennen 2500 kierrosta. Lisäksi rampilta kiihdyttäessä kun tekee kick-downin, niin kone menee ikään kuin vikatilaan, kun se saavuttaa 4500-5000 kierroksen rajan. Tehot ja kiihtyvyys tyssäävät kuin seinään, mutta kone jatkaa kuitenkin kiertämistä todella heikosti. Tämän jälkeen alkaa kone myös jyristämään ja on tehoton.
Tätä ennen on jo vaihdettu seuraavia osia:
Tulpat
Haitariputki imupuolelle
kampiakselin asentotunnistin (http://www.schmiedmann.fi/)
1x sytytyspuola
Kokeilin yhtä uutta puolaa jokaiselle sylinterille ja sain pahimmat röpöttelyt tällä tavalla pois. Vieläkin katkoo jonkin verran sytytystä aivan tyhjäkäynnillä. Voipi olla että on myös toinen puola tiensä päässä? Lisäksi tuo kampiakselin asentotunnistin oli johdon ja anturin juuresta murtunut, eipä kyllä ollut uudella anturilla auton käyntiin mitään vaikutusta. Vielä jäi kuitenkin selvitettäväksi mikä pistää moottorin moiseen vikatilaan rajusti kiihdyttäessä? Ottaako vanos / tietonsa nokka-akselin asentotunnistimelta? Olisiko se seuraava vaihtokohde?
Auto on e39 520i automaatti M52 moottorilla
Tyhjäkäynnillä sytytys pudotti ainakin 1 sylinterin pois pelistä ja tyhjäkäynniltä kiihdyttäessä auto ns. röpötti hurjasti ennen 2500 kierrosta. Lisäksi rampilta kiihdyttäessä kun tekee kick-downin, niin kone menee ikään kuin vikatilaan, kun se saavuttaa 4500-5000 kierroksen rajan. Tehot ja kiihtyvyys tyssäävät kuin seinään, mutta kone jatkaa kuitenkin kiertämistä todella heikosti. Tämän jälkeen alkaa kone myös jyristämään ja on tehoton.
Tätä ennen on jo vaihdettu seuraavia osia:
Tulpat
Haitariputki imupuolelle
kampiakselin asentotunnistin (http://www.schmiedmann.fi/)
1x sytytyspuola
Kokeilin yhtä uutta puolaa jokaiselle sylinterille ja sain pahimmat röpöttelyt tällä tavalla pois. Vieläkin katkoo jonkin verran sytytystä aivan tyhjäkäynnillä. Voipi olla että on myös toinen puola tiensä päässä? Lisäksi tuo kampiakselin asentotunnistin oli johdon ja anturin juuresta murtunut, eipä kyllä ollut uudella anturilla auton käyntiin mitään vaikutusta. Vielä jäi kuitenkin selvitettäväksi mikä pistää moottorin moiseen vikatilaan rajusti kiihdyttäessä? Ottaako vanos / tietonsa nokka-akselin asentotunnistimelta? Olisiko se seuraava vaihtokohde?
Comment