kertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 stepronic öljyt
Collapse
X
-
Originally posted by julli75 View Postkertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
Jos auto ei ole käynnissä öljymäärää tarkastettaessa,niin silloin siellä laatikossa on "liikaa" öljyä.Ja tulee ulos tarkastusropusta varmasti.
Aloittaisin seuraavaksi vikakoodien tarkastamisella (INPA:lla) tuon ratasvalon takia.Eikä sitten millään yleistesterillä.
-
-
Originally posted by julli75 View Postkertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
"If the indicator lamp comes on
or if the message "TRANS.
FAILSAFE PROG" appears in
the Check Control*, there is a malfunction
in the transmission system.
Bring the vehicle to a stop, select the
"Park" position, apply the parking brake
and shut the engine off (ignition key position
0). Restart the engine after a few
seconds. If the indicator lamp goes out
again after a few seconds, the normal
transmission functions have been restored.
You may continue to drive as
usual."
Comment
-
-
kiitos kaikille vastauksista,laatikko pelaa mainiosti ja öljyä ei kyllä ooenksi tullut edes desiä ulos tarkistattaessa.ja tarkoitus on kyllä vaihtaa uudet öljyt lootaan ja suodatin öljyineen on edellisen omistajan toimesta vaihdettu noin 40.000km sitten ni varmuuden vuoksi vois vaihtaa öljyt mutta jättää suotin vielä vaihtamatta vai kannattaisiko vaihtaa kaikki kerralla.?
ja mikä olisi laatikon niin sanottu ihanne lämpötila tuohon öljyjen tsekkaukseen,mulla oli ilmeisesti liian lämmin kun menin melkein heti ajon jälkeenavaamaan propun ja sen tiesinkin että vaihteet pitää käydä läpi.
Comment
-
-
Originally posted by julli75 View Postkiitos kaikille vastauksista,laatikko pelaa mainiosti ja öljyä ei kyllä ooenksi tullut edes desiä ulos tarkistattaessa.ja tarkoitus on kyllä vaihtaa uudet öljyt lootaan ja suodatin öljyineen on edellisen omistajan toimesta vaihdettu noin 40.000km sitten ni varmuuden vuoksi vois vaihtaa öljyt mutta jättää suotin vielä vaihtamatta vai kannattaisiko vaihtaa kaikki kerralla.?
ja mikä olisi laatikon niin sanottu ihanne lämpötila tuohon öljyjen tsekkaukseen,mulla oli ilmeisesti liian lämmin kun menin melkein heti ajon jälkeenavaamaan propun ja sen tiesinkin että vaihteet pitää käydä läpi.
Comment
-
-
Originally posted by julli75 View Postkertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
Comment
-
-
Originally posted by Baaske View PostMinulle teki saman tempun viallinen virtalukon pohja, eli sytytteli ratasvaloa, joka sammui virtojen pois käyttämisellä. Virtalukon pohjan vaihto poisti mm. tämänkin oireen.Porsche Taycan Turbo S
BMW historia
G12 745Le xDrive M Sport
G30 530e xDrive M Sport
F31 320iA xDrive
E46 M3 SMG
E39 525iA
Comment
-
-
Originally posted by julli75 View Postauto oli käynnissä.pitää nyt seuraavaks antaa vaan lootan jäähtyä tai sit vaan vaihdan vaan öljyt ja suodattimen,pitää vaan muistaa ottaa vanhoista öljyistä litrat muistiin.
Mulla on nyt parissa autossa ollu liian vähän öljyä, niistä on ilmeisesti tarkistettu öljynmäärä sammuksissa ja päästetty ylimääräiset pois.
Eikä tarvi ottaa vanhoista litroja talteen kun laittaa sinne sen mitä menee ja tarkistusproppu kertoo.
Ei se liika öljykään hyväksi ole.Last edited by makkis; 05-09-2014, 13:32.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by ///Nipa View PostPaljos tuollainen virtalukon pohja maksaa oem? itellä tuikkii ratasta nyt joka aamu, mutta uudelleen käynnistämällä kaikki toimii kokopäivän normaalisti taas seuraavaan aamuun. Pitää muutenkin vielä pajalle, kun ois öljyjen vaihto kohta
Comment
-
-
Originally posted by julli75 View Postauto oli käynnissä.pitää nyt seuraavaks antaa vaan lootan jäähtyä tai sit vaan vaihdan vaan öljyt ja suodattimen,pitää vaan muistaa ottaa vanhoista öljyistä litrat muistiin.
Eli näin:
Tuohon vielä lisäyksenä:
Auto nosturilla, renkaat pyörii vapaasti ja järjestelmä huuhdellaan irroittamalla lauhduttajan paluuletku ja ohjataan se jäteöljyastiaan. Huuhtelu lopetetaan kun puhasta öljyä tulee linjastosta.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by ///Nipa View PostPaljos tuollainen virtalukon pohja maksaa oem? itellä tuikkii ratasta nyt joka aamu, mutta uudelleen käynnistämällä kaikki toimii kokopäivän normaalisti taas seuraavaan aamuun. Pitää muutenkin vielä pajalle, kun ois öljyjen vaihto kohta
Comment
-
-
Onkos mielipiteitä tuosta Suomessa uudesta BG-öljynvaihtohuollosta? Kannattaako ylipäätään harkita stepin öljynvaihtoa kun ei todennäköisesti ole 200tkm aikana vaihdeltu :think vaihteisto kuitenkin toimii normaalisti, mitä nyt n. 2000rpm kuuluu pientä sirinää kiihdytettäessäJeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02
Comment
-
-
Moro. Oisin kysässy et mites semmoisen kanssa kun viime aikoina tuo 525 D automaatti ei ole ollut oikein halukas vaihtamaan 4. vaihteelta 5. vaihteelle kovin äkkiä ripeän kiihdytyksen jälkeen, edellisviikonloppuna sai ajaa 100-500 m ennen kuin vaihtui vaihde, ja välillä tuntuu että 5. luistaa.
Vaihdoin öljyt ja suodattimenilman huuhtelua viime vuonna kesällä, mutta miettisin että tartteisko koittaa uusiksi huuhtelun tai kahden kera?
t: Timo
E39 525 Da -00
Comment
-
Comment