Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 stepronic öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    e39 stepronic öljyt

    kertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10080
    • KVLA

    #2
    Originally posted by julli75 View Post
    kertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
    Auto pitää olla käynnissä kaikki vaihteet läpikäytynä,kun niitä öljyjä tsekataan.Myös laatikon lämpötila pitää olla oikea.Ei siis kylmiltään,eikä täysin kuumana.

    Jos auto ei ole käynnissä öljymäärää tarkastettaessa,niin silloin siellä laatikossa on "liikaa" öljyä.Ja tulee ulos tarkastusropusta varmasti.

    Aloittaisin seuraavaksi vikakoodien tarkastamisella (INPA:lla) tuon ratasvalon takia.Eikä sitten millään yleistesterillä.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Originally posted by julli75 View Post
      kertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
      Valon syttyminen silloin tällöin on ihan normaalia ja se on jopa mainittu ohjekirjassa. Jos valo katoaa uudelleen käynnistämällä, kaikki ok.

      "If the indicator lamp comes on
      or if the message "TRANS.
      FAILSAFE PROG" appears in
      the Check Control*, there is a malfunction
      in the transmission system.
      Bring the vehicle to a stop, select the
      "Park" position, apply the parking brake
      and shut the engine off (ignition key position
      0). Restart the engine after a few
      seconds. If the indicator lamp goes out
      again after a few seconds, the normal
      transmission functions have been restored.
      You may continue to drive as
      usual."

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3648
        • Raisio

        #4
        Ja nyt kun on luultavasti väärällä tapaa tarkasteltu laatikkoöljyy ja lorauteltu jonkin verran lattialle, luultavasti laatikossa nyt vajausta. Nämähän on tarkkoja öljymäärien suhteen.

        Kävikö näin?
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • julli75
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 302
          • lpr

          #5
          kiitos kaikille vastauksista,laatikko pelaa mainiosti ja öljyä ei kyllä ooenksi tullut edes desiä ulos tarkistattaessa.ja tarkoitus on kyllä vaihtaa uudet öljyt lootaan ja suodatin öljyineen on edellisen omistajan toimesta vaihdettu noin 40.000km sitten ni varmuuden vuoksi vois vaihtaa öljyt mutta jättää suotin vielä vaihtamatta vai kannattaisiko vaihtaa kaikki kerralla.?
          ja mikä olisi laatikon niin sanottu ihanne lämpötila tuohon öljyjen tsekkaukseen,mulla oli ilmeisesti liian lämmin kun menin melkein heti ajon jälkeenavaamaan propun ja sen tiesinkin että vaihteet pitää käydä läpi.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10080
            • KVLA

            #6
            Originally posted by julli75 View Post
            kiitos kaikille vastauksista,laatikko pelaa mainiosti ja öljyä ei kyllä ooenksi tullut edes desiä ulos tarkistattaessa.ja tarkoitus on kyllä vaihtaa uudet öljyt lootaan ja suodatin öljyineen on edellisen omistajan toimesta vaihdettu noin 40.000km sitten ni varmuuden vuoksi vois vaihtaa öljyt mutta jättää suotin vielä vaihtamatta vai kannattaisiko vaihtaa kaikki kerralla.?
            ja mikä olisi laatikon niin sanottu ihanne lämpötila tuohon öljyjen tsekkaukseen,mulla oli ilmeisesti liian lämmin kun menin melkein heti ajon jälkeenavaamaan propun ja sen tiesinkin että vaihteet pitää käydä läpi.
            Sellainen "kädenlämpöinen",eli keskimäärin n.+40ast.Olihan auto myös käynnissä,kun tarkastit öljyjä?

            Comment

            • julli75
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 302
              • lpr

              #7
              auto oli käynnissä.pitää nyt seuraavaks antaa vaan lootan jäähtyä tai sit vaan vaihdan vaan öljyt ja suodattimen,pitää vaan muistaa ottaa vanhoista öljyistä litrat muistiin.

              Comment

              • Baaske
                Newbiemmer
                • Oct 2009
                • 29
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by julli75 View Post
                kertokaas viisaammat et onko normaalia toi öljyn ulos tuleminen steppari lootasta kun aukasee sen täyttö aukon (17mm kuusiokolo),meinasin tarkistella että onko lootassa tarpeeksi öljyä kun parikertaa sytyttäny sen ratas valon ja sammunut heti kun käyttää virrat pois.:think
                Minulle teki saman tempun viallinen virtalukon pohja, eli sytytteli ratasvaloa, joka sammui virtojen pois käyttämisellä. Virtalukon pohjan vaihto poisti mm. tämänkin oireen.

                Comment

                • ///Nipa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 117
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by Baaske View Post
                  Minulle teki saman tempun viallinen virtalukon pohja, eli sytytteli ratasvaloa, joka sammui virtojen pois käyttämisellä. Virtalukon pohjan vaihto poisti mm. tämänkin oireen.
                  Paljos tuollainen virtalukon pohja maksaa oem? itellä tuikkii ratasta nyt joka aamu, mutta uudelleen käynnistämällä kaikki toimii kokopäivän normaalisti taas seuraavaan aamuun. Pitää muutenkin vielä pajalle, kun ois öljyjen vaihto kohta
                  Porsche Taycan Turbo S

                  BMW historia
                  G12 745Le xDrive M Sport
                  G30 530e xDrive M Sport
                  F31 320iA xDrive
                  E46 M3 SMG
                  E39 525iA

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5151
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Originally posted by julli75 View Post
                    auto oli käynnissä.pitää nyt seuraavaks antaa vaan lootan jäähtyä tai sit vaan vaihdan vaan öljyt ja suodattimen,pitää vaan muistaa ottaa vanhoista öljyistä litrat muistiin.
                    Sinne on aika hankala saada ylimääräistä öljyä laitettua ellei auto ole kallellaan.

                    Mulla on nyt parissa autossa ollu liian vähän öljyä, niistä on ilmeisesti tarkistettu öljynmäärä sammuksissa ja päästetty ylimääräiset pois.

                    Eikä tarvi ottaa vanhoista litroja talteen kun laittaa sinne sen mitä menee ja tarkistusproppu kertoo.
                    Ei se liika öljykään hyväksi ole.
                    Last edited by makkis; 05-09-2014, 13:32.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by ///Nipa View Post
                      Paljos tuollainen virtalukon pohja maksaa oem? itellä tuikkii ratasta nyt joka aamu, mutta uudelleen käynnistämällä kaikki toimii kokopäivän normaalisti taas seuraavaan aamuun. Pitää muutenkin vielä pajalle, kun ois öljyjen vaihto kohta
                      Voi olla akunkin vika jos aamulla tuota pukkaa.

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by julli75 View Post
                        auto oli käynnissä.pitää nyt seuraavaks antaa vaan lootan jäähtyä tai sit vaan vaihdan vaan öljyt ja suodattimen,pitää vaan muistaa ottaa vanhoista öljyistä litrat muistiin.
                        Ja sitten ainoa oikea tapa vaihtaa laatikon öljyt on huuhtelemalla.

                        Eli näin:


                        Tuohon vielä lisäyksenä:
                        Auto nosturilla, renkaat pyörii vapaasti ja järjestelmä huuhdellaan irroittamalla lauhduttajan paluuletku ja ohjataan se jäteöljyastiaan. Huuhtelu lopetetaan kun puhasta öljyä tulee linjastosta.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Baaske
                          Newbiemmer
                          • Oct 2009
                          • 29
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by ///Nipa View Post
                          Paljos tuollainen virtalukon pohja maksaa oem? itellä tuikkii ratasta nyt joka aamu, mutta uudelleen käynnistämällä kaikki toimii kokopäivän normaalisti taas seuraavaan aamuun. Pitää muutenkin vielä pajalle, kun ois öljyjen vaihto kohta
                          Laakkosella maksoi tänä keväänä 94€

                          Comment

                          • timant
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 58
                            • Helsinki

                            #14
                            Onkos mielipiteitä tuosta Suomessa uudesta BG-öljynvaihtohuollosta? Kannattaako ylipäätään harkita stepin öljynvaihtoa kun ei todennäköisesti ole 200tkm aikana vaihdeltu :think vaihteisto kuitenkin toimii normaalisti, mitä nyt n. 2000rpm kuuluu pientä sirinää kiihdytettäessä
                            Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

                            Comment

                            • Dimosaurus
                              Newbiemmer
                              • Jul 2013
                              • 24
                              • Koski TL

                              #15
                              Moro. Oisin kysässy et mites semmoisen kanssa kun viime aikoina tuo 525 D automaatti ei ole ollut oikein halukas vaihtamaan 4. vaihteelta 5. vaihteelle kovin äkkiä ripeän kiihdytyksen jälkeen, edellisviikonloppuna sai ajaa 100-500 m ennen kuin vaihtui vaihde, ja välillä tuntuu että 5. luistaa.

                              Vaihdoin öljyt ja suodattimen ilman huuhtelua viime vuonna kesällä, mutta miettisin että tartteisko koittaa uusiksi huuhtelun tai kahden kera?
                              t: Timo
                              E39 525 Da -00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎