Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 stepronic öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3649
    • Raisio

    #16
    Mielenkiintoista luettavaa. Näitä vaihteisto-oireita aika monella eivätkä kaikki kirjoittele foorumeilla.

    Eräiltä kuulee ettei automaattivaihteistot käy purkaamoilla kaupaksi ja sen pohjalta voi jäädä harhakuvitelma ettei nämä hajoa vaan ovat ikiliikkujia.

    Nyt kun omaa vaihteistovammaista ihmetellyt ja kysellyt eri vaihteistokorjaajilta, kas kummaa vaihteistohajoamisia löytyy bemarienkin joukosta.

    Ja kysyjän kysymykseen, viivytteleekö D asennossa 4->5 entä tekeekö saman manuaalisesti vaihtaen?

    Turbiini ja/tai kytkinpakat tai jopa legendaarinen paskashokki venttiilikoneistossakin mahdollinen
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Dimosaurus
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 24
      • Koski TL

      #17
      4>5 D-asennossa viivyttelee, ja jos nyt oikein muistelen niin luistaa 4>5 molemmilla puolilla.
      t: Timo
      E39 525 Da -00

      Comment

      • ///Nipa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 117
        • Finland

        #18
        Originally posted by Baaske View Post
        Laakkosella maksoi tänä keväänä 94€
        Ok tattis. Saman hintasen löysin kanssa netistä. Pitänee vaihdattaa huollon yhteydessä, nyt ei taas tuiki joka aamu, mutta eipä tuo mikään mukava ominaisuus ole. Talvella ilkee uudelleen käynnistellä turhaa autoa, vaikka oisikin esilämmitetty.
        Porsche Taycan Turbo S

        BMW historia
        G12 745Le xDrive M Sport
        G30 530e xDrive M Sport
        F31 320iA xDrive
        E46 M3 SMG
        E39 525iA

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #19
          Originally posted by ritariässä View Post
          Mielenkiintoista luettavaa.

          Nyt kun omaa vaihteistovammaista ihmetellyt ja kysellyt eri vaihteistokorjaajilta, kas kummaa vaihteistohajoamisia löytyy bemarienkin joukosta.
          Nyt puhutaan automallista joilla ikää 19-11 vuotta ja ajokilometrejä takana tyypillisesti 150-650 tkm ja tuhansia eri ajotyylejä: jotkut polttaa kumia joka päivä ja repivässä ajossa kaasupoljinta pumpataan pohjaan kymmeniä kertoja päivässä, jotkut saa autonsa ikälopuilla renkailla jumiin pitkin talvea ja yrittää päästä liikkeelle remppaamalla vaihdetta eteen ja taakse pyörien vielä pyöriessä toiseen suuntaan, joissakin on öljymäärät menneet pieleen tee-se-itse-huolloissa kun ei ole osattu kysyä tai saatu vääriä (eri laatikon tai essonbaarista) ohjeita, jne.

          Vanhojen autojen historiaan mahtuu monenlaista käyttäjää, niitä laatikkoa rasittavia käyttäjiäkin.

          Niimpä myös laatikoiden kestävyys vaihtelee, yhdellä kestää pitkään ja toisella ei.
          Itsellä ei ole yksikään BMW:n käyttämä laatikko 30 vuoden aikana hajonnut eikä alkanut oireilla vaikka ollut jopa 380 tkm mittarissa.
          Mikä lie suhdeluku mutta varmaan vähintäänkin yksi tuhannesta hajoaa normaali käyttöaikana oli esineenä mikä tahansa, lopulta ihan kaikki hajoaa, panssarivaunutkin :-)

          Espoossa Autofit Latokaski myös osaa vaihtaa BMW automaattiöljyt, monimerkkihuolto, mutta tuntee myös vanhemmat Bemarit, henkilökunnan parkkisella näkee E28 M5 ja E39 malleja.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by ritariässä View Post
            Mielenkiintoista luettavaa. Näitä vaihteisto-oireita aika monella eivätkä kaikki kirjoittele foorumeilla.

            Eräiltä kuulee ettei automaattivaihteistot käy purkaamoilla kaupaksi ja sen pohjalta voi jäädä harhakuvitelma ettei nämä hajoa vaan ovat ikiliikkujia.

            Nyt kun omaa vaihteistovammaista ihmetellyt ja kysellyt eri vaihteistokorjaajilta, kas kummaa vaihteistohajoamisia löytyy bemarienkin joukosta.

            Ja kysyjän kysymykseen, viivytteleekö D asennossa 4->5 entä tekeekö saman manuaalisesti vaihtaen?

            Turbiini ja/tai kytkinpakat tai jopa legendaarinen paskashokki venttiilikoneistossakin mahdollinen
            BMW:kin vain on monenlaista "automaattilaatikkoa"....

            Comment

            • Dimosaurus
              Newbiemmer
              • Jul 2013
              • 24
              • Koski TL

              #21
              Turun MetroAutossa on kuulemma just tän ja ens viikon lomalla yks hyvin pätevä asentaja, ni jos lykkäis öljynvaihtoa siihen asti jos hän sit pystyis sanomaan/näyttämään mitä kannattais tehdä.

              Laatikon öljyjenvaihdon työnosuus ois siellä ~160 €, osineen, öljyineen ja töineen 350-400 erkkiä.....auts.
              t: Timo
              E39 525 Da -00

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5151
                • Kouvola, Savisto

                #22
                Originally posted by Dimosaurus View Post
                Turun MetroAutossa on kuulemma just tän ja ens viikon lomalla yks hyvin pätevä asentaja, ni jos lykkäis öljynvaihtoa siihen asti jos hän sit pystyis sanomaan/näyttämään mitä kannattais tehdä.

                Laatikon öljyjenvaihdon työnosuus ois siellä ~160 €, osineen, öljyineen ja töineen 350-400 erkkiä.....auts.
                Saksasta öljyt 100e ja 20e suomesta suodatin ja itse työt?
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #23
                  Originally posted by Dimosaurus View Post
                  Turun MetroAutossa on kuulemma just tän ja ens viikon lomalla yks hyvin pätevä asentaja, ni jos lykkäis öljynvaihtoa siihen asti jos hän sit pystyis sanomaan/näyttämään mitä kannattais tehdä.

                  Laatikon öljyjenvaihdon työnosuus ois siellä ~160 €, osineen, öljyineen ja töineen 350-400 erkkiä.....auts.
                  Unohda metroauto. Siellä ei osata kuin rahastaa.
                  Vie piispanristille -> http://www.bemarihuolto.fi/
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #24
                    Originally posted by Dimosaurus View Post
                    Moro. Oisin kysässy et mites semmoisen kanssa kun viime aikoina tuo 525 D automaatti ei ole ollut oikein halukas vaihtamaan 4. vaihteelta 5. vaihteelle kovin äkkiä ripeän kiihdytyksen jälkeen, edellisviikonloppuna sai ajaa 100-500 m ennen kuin vaihtui vaihde, ja välillä tuntuu että 5. luistaa.

                    Vaihdoin öljyt ja suodattimen ilman huuhtelua viime vuonna kesällä, mutta miettisin että tartteisko koittaa uusiksi huuhtelun tai kahden kera?
                    Öljynvaihto tuskin auttanee tässä asiassa, ainakaan pidemmän päälle.

                    Comment

                    • Dimosaurus
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 24
                      • Koski TL

                      #25
                      Palvelu on ollu aina hyvää MetroAutossa, mut juu ei ole ollu varaa siellä tai muuallakaan käyttää, because persaukinen.

                      Mitä öljynvaihtoon tulee jos semmonen tarveis tehdä niin menis samal taval ku viimeeks et Faijan kautta öljyt <10 €/litra + Motonetistä suodatin ja tiiviste 64,90 ja itse ryömimässä ja lutraamassa, mut täl kertaa ilman nosturia....

                      Mut kahtotaan viikon päästä mitä se heppu sanoo et mihinkä tarveis varautua.
                      t: Timo
                      E39 525 Da -00

                      Comment

                      • bemu530
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 163
                        • Ekenäs

                        #26
                        Omassa sigun (ainakin) 360 tkm ajetussa E39:ssa teki menneenä kesänä kahdesti huippulämpimänä (yli 30 C) päivänä sen, että steppi D-asennossa luisti 2 -> 3 (olettaen, että liikkeellelähtövaihde nyt oli 2). Muutoin ei ole ollut ongelmia luiston kanssa.

                        Jostain syystä myös aina, kun päästää kaasupolkimen vapaaksi, siis ottaa jalan pois kaasulta, kuuluu vaihdelaatikon/kepin kohdilta pieni vaimea, pehmeä kolahdus, klonk.

                        Tietääkseni laatikkoon ei ole koskaan vaihdettu öljyjä tai muita osia. Oma ajotyylini on pehmeä ja rauhallinen, ohitukset tosin tehdään tarvittaessa vauhdilla.

                        Pitäisikö huolestua oireista? Öljynvaihdollako homma kuntoon?
                        BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                        BMW 320dA -09

                        Comment

                        • Dimosaurus
                          Newbiemmer
                          • Jul 2013
                          • 24
                          • Koski TL

                          #27
                          Kuulemma ois syytä öljynvaihdon yhteydessä nollata laatikon adaptaatio, voi sekoittaa toimintaa. Ja ei välttämättä mitään vikaa ole, voi vain olla oppinut kytkemään vaihdetta silleen. Mut esim. öljynvaihdolla pääsee näkemään onko laatikko syöny jotain vai ei, vaihtoehto B on purkaa koko laatikko.
                          t: Timo
                          E39 525 Da -00

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by Dimosaurus View Post
                            Palvelu on ollu aina hyvää MetroAutossa, mut juu ei ole ollu varaa siellä tai muuallakaan käyttää, because persaukinen.

                            Mitä öljynvaihtoon tulee jos semmonen tarveis tehdä niin menis samal taval ku viimeeks et Faijan kautta öljyt <10 €/litra + Motonetistä suodatin ja tiiviste 64,90 ja itse ryömimässä ja lutraamassa, mut täl kertaa ilman nosturia....

                            Mut kahtotaan viikon päästä mitä se heppu sanoo et mihinkä tarveis varautua.
                            Ilman nosturia tuo on kyllä niin ikävä toimi että ei paremmasta väliä.
                            Itse jättäisin tekemättä jos autoa ei saisi kunnolla ylös.

                            Comment

                            • Dimosaurus
                              Newbiemmer
                              • Jul 2013
                              • 24
                              • Koski TL

                              #29
                              Jää kans tekemättä. Meni auton kohtalo uuteen harkintaan kun viime perjantain aamulla meni tunkki helmasta läpi vararengasta vaihtaessa.
                              t: Timo
                              E39 525 Da -00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎