Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i moottorinvaihto...next episode ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by ioni View Post
    uudella koneella ajettu nyt 600km ilman ongelmia - tänään kokeilin kierrättää kakkosella kuuteen tonniin eikä enää mitään havaitavaa savutusta. Lienee voi todeta, että ongelma poistui putkiston kuivuttua ja uudella paisarin korkilla

    sellainen hupsis-hetki tuli tänään kun kävin tallilla niin löysin tuollaisen ylimääräisen osan hyllyn taa pudonneena
    ilmeisesti ilmanoton putki ilmanputsarilta munuaisten taakse?
    mitäs virkaa moisella on? ottaako lämpöisempää ilmaa kuin nyt lokarin sisästä eli kannattaisiko laittaa paikalleen? Kaipa se jostain syystä alunperin sinne on pukattu. Tarviiko purkaa puskuri tieltä pois vai jotain enemmän?

    j
    Puskuri pois niin löytyy osalle paikka. Ei ole hankala homma.

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    hupsista

    uudella koneella ajettu nyt 600km ilman ongelmia - tänään kokeilin kierrättää kakkosella kuuteen tonniin eikä enää mitään havaitavaa savutusta. Lienee voi todeta, että ongelma poistui putkiston kuivuttua ja uudella paisarin korkilla

    sellainen hupsis-hetki tuli tänään kun kävin tallilla niin löysin tuollaisen ylimääräisen osan hyllyn taa pudonneena
    ilmeisesti ilmanoton putki ilmanputsarilta munuaisten taakse?
    mitäs virkaa moisella on? ottaako lämpöisempää ilmaa kuin nyt lokarin sisästä eli kannattaisiko laittaa paikalleen? Kaipa se jostain syystä alunperin sinne on pukattu. Tarviiko purkaa puskuri tieltä pois vai jotain enemmän?

    j
    Attached Files

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by ioni View Post
    kokeilkaas poijaat joskus hinkata rautasahanterällä se konepellin kuskinpuoleinen tappi poikki...ai mistäkö tuli mieleeni
    Se on sitä kivaa hommaa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by ioni View Post

    saattaapi olla (sormet ristissä) että syynä savutukseen oli vain se pakoputkessa majaillut vesi. Ainakin tänään on nyt ajettu 70km ilman valkoista savua ja lämmöt kurissa
    .
    Kyllä se varmasti on kunnossa jos sen ostit ihan viralliselta purkaamolta ja jos sitä ei ole koskaan avattu. Eli se nyt on tässä viime vuosina vain nähty että lähes kaikki nämä kansivikaiset ovat entisiä vesipumppu tai paisarivikaisia joista on kansi turhan takia irroitettu.
    Muutama kuukausi tai vuosi ja ongelmia tulee...kun taas nämä avaamattomat porskuttaa maailman tappiin.
    No, pääasia että keissillä oli lopulta onnellinen loppu ja nythän on oppirahat olleet varsin edullisia.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Onnittelut onnistuneesta koneenvaihdosta

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    kokeilkaas poijaat joskus hinkata rautasahanterällä se konepellin kuskinpuoleinen tappi poikki...ai mistäkö tuli mieleeni

    saattaapi olla (sormet ristissä) että syynä savutukseen oli vain se pakoputkessa majaillut vesi. Ainakin tänään on nyt ajettu 70km ilman valkoista savua ja lämmöt kurissa

    tietysti sellaisen pienen vielä onnistuin että se ohuempi alin vesiletku hankasi itsensä puhki hihnaan mutta se onneksi vaihtui nopsaan - toki täyttö ja ilmaus meni uusiksi.

    Vaan on se nyt kiva ajella uudella kun pihatien hiekalla pääsee aiheuttamaan pahennusta naapureiden silmissä

    Nyt sit pienempien ongelmien perään eli kuskin sähköpeili, apparin sähköikkuna, konepeiton eka vaijeri ja uusi kuskinpuolen lukitustappi, ja käsijarrun räikkä. Näitähän aina piisaa muttei haittaa kun alla on oikea merkki

    Kiitokset vielä kaikille projekteihin neuvoillaan osallistuneille. Tulipahan nyt vihdoin hankittua member statuskin - vielä jos jostain sen tarran saisi...

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Miten se tuulihaasta aukeaa,jos toinen lukkolaite jumittaa,eikä aukea edes tuulihakaan asti?

    nimenomaan...eli kyllä tuulihaan saa auki - samoin oikea lukko mutta kuskin puolen lukko kiinni ja pysyy...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Evilpet View Post
    ^ Kyllä sen munuaisen pitäisi lähteä ihan helposti siitä. Sitten vaan tuulihaasta auki pelti...
    Miten se tuulihaasta aukeaa,jos toinen lukkolaite jumittaa,eikä aukea edes tuulihakaan asti?

    Leave a comment:


  • Evilpet
    replied
    ^ Kyllä sen munuaisen pitäisi lähteä ihan helposti siitä. Sitten vaan tuulihaasta auki pelti...

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Haen vielä uuden paisarinkorkin ja kokeillaan.
    Oliko arvauksia mikä johto mennyt vika paikkaan kun aah ja ABS valot palaa nyt koko ajan?
    Entäs se konepellin avaus?

    Edut:löysin pari keskustelua konepellistä - pitää yrittää repiä munuaisia irti varovasti kun ei vaijerin nykiminen auta
    Last edited by ioni; 11-09-2014, 12:23.

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Originally posted by MikkoÄr View Post
    Ääni pakoputkiston kuivaamiselle. Takapönttöön kerää ihan normaalistikin reippaasti jos ei kunnolla kuumaksi pääse lämpiämään. Eli kannattanee tarkistaa.
    Originally posted by peto2 View Post
    Oman kokemuksen mukaan pitkään seisseet koneet käryttää yllättävänkin pitkään :think
    Tuota tuota...tarkoittaakos tuo sit vain ajamista/käyttämistä että putkisto kuivuu?
    Kone on seissyt keväästä lähtien purkamolla eli jonkinlaista käryttämistä odotinkin. Lähti kuitenkin tosi helposti käyntiin, sain 10l jäähdytysnestettä sisään ja kun ei enää ilmaa saanut pihalle niin lähdin parin km lenkille. Takaisin tullessa huomasin kiihdyttäessä usvaa perässä ja tallin pihassa myös konepellin alta kovasti höyryä ja hiukan jäähdytysnestettä tippui jostain. Lämmöt kuitenkin koko ajan hiukan alle puolivälin.

    Akuutti ongelma tuo ettei saa konepeltiä auki niin ei pääse kurkkimaan.

    Leave a comment:


  • MikkoÄr
    replied
    Ääni pakoputkiston kuivaamiselle. Takapönttöön kerää ihan normaalistikin reippaasti jos ei kunnolla kuumaksi pääse lämpiämään. Eli kannattanee tarkistaa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Oman kokemuksen mukaan pitkään seisseet koneet käryttää yllättävänkin pitkään :think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by ioni View Post
    Uusi kone, vanha vika...samalla tapaa rikki ja taas valkoinen savu leijuu Urjalan yllä. Way to go purkamolta ettei testaa konetta mitenkään ja sit ehjänä myydään.
    Missä tällainen "purkaamo" oikein on (myyty siis kuitenkin testattuna/toimivana)?
    Putkisto ei siis kuitenkaan täynnä vettä edellisestä?

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kyllä se nyt kurjaa koittelee.Olisiko jotain mennyt irtonaista lukon väliin rempan yhteydessä?Lukkojen välivaijeri viallinen?
    Paha tarkistaa kun ei saa peltiä auki :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎