traktori löytyisi takakauhalla vaan ei piikeillä :(
HTK, Pazi88: edellyttääkö nuokin kuitenkin aina keulan purkamista vai nouseeko riittävän helpoti kokonaisesta autosta pelkällä konepellin irrotuksella?
Olisikohan siis kuitenkin tuo taljalla kurkihirteen ja auto alta pois paras vaihtoehto?
Varmaan vesipumput, termarit, hihnapyörät ja hihnat kannattaa katsella aika kriittisellä silmällä läpi vaikkei uutta ollakaan tekemässä. Mites tuommoiset pikkuasiat kuin konen kiinnityskumit tms?
Takaisinlaittaessa kuinka paljon voi kasailla ennen paikallaan sovittamista? siis apulaitteista? Ja tietenkin mitä voi jättää paikalleen autoon? Haen tässä luonnollisesti sitä ettei tekisi tolkuttomasti turhaa työtä jos tarkoituksena o vain mahdollisimman helpolla saada yksi kone pois ja toinen samanlainen tilalle.h
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523i moottorinvaihto...next episode ;)
Collapse
X
-
Löytyykö tallilta traktoria etukuormaimella? Semmosella nousee kone ja laatikko yhtenä pakettina suhteellisen helposti e39:n konetilasta. Sama onnistuu kyllä taljallakin, mutta on haasteellisempi, koska sitä autoa pitää liikuttaa.Last edited by Pazi88; 31-08-2014, 22:28.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ioni View Posttarkoitatko vetäisemisellä jotain pumppukärryn tapaista vai mitä?
se saattaisi vielä maalattiasta huolimatta onnistua.
Niin ilmeisesti on sitten helpompi ottaa ulos yhdessä laatikon kanssa ja erotella ne vasta ulkopuolella?
Ilman nosturia melko työläs siellä auton alla irroittaa laatikko ja asentaa paikalleen. Paljon helpompi irroittaa ja asentaa moottori+laatikko pakettina.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ioni View Posttarkoitatko vetäisemisellä jotain pumppukärryn tapaista vai mitä?
se saattaisi vielä maalattiasta huolimatta onnistua.
Niin ilmeisesti on sitten helpompi ottaa ulos yhdessä laatikon kanssa ja erotella ne vasta ulkopuolella?
Olisko kuitenkin niin, että vetäisee auton pois ja kone + laatikko jää roikkumaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi siinä keulan purkamisessa nyt kovin mahdoton homma ole ja sitten kone olisi helppo vetästä pois laatikon kanssa. Ilman nosturi paljon mukavampi vetästä kone ulos laatikon kanssa kuin irroittaa laatikko.
se saattaisi vielä maalattiasta huolimatta onnistua.
Niin ilmeisesti on sitten helpompi ottaa ulos yhdessä laatikon kanssa ja erotella ne vasta ulkopuolella?
Leave a comment:
-
-
Ei siinä keulan purkamisessa nyt kovin mahdoton homma ole ja sitten kone olisi helppo vetästä pois laatikon kanssa. Ilman nosturi paljon mukavampi vetästä kone ulos laatikon kanssa kuin irroittaa laatikko.
Leave a comment:
-
-
523i moottorinvaihto...next episode ;)
jatkaen aiheesta 523i kansivika http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=308140
...jepjep...eli parista vaihtokoneesta lisätietokyselyt vetämässä ja todennäköisesti jopa ensi viikolla voisi sellainen lipsahtaa tonteille.
nyt kyselenkin helpointa tapaa suorittaa moinen operaatio. TISsejä kun tykkään katsella niin lueskelin ohjeita eikä tuo ihmeelliseltä näytä, mutta muistelisin Hemin tai jonkun vihjanneen että kannattaisi purkaa auton keula tieltä pois. Onko noin?
Talli, missä projekti tehdään aiheuttaa pieniä komplikaatioita koska ainakaan toistaiseksi käytössä ei ole moottorinosturia - maalattiainen hevostalli
hyvä asia on että taljan saa suoraan yläpuolelle kurkihirteen kiinni, mutta onnistuuko koneen nosto suoraan ylös - auton siirtäminen alta pois ja taas uuden koneen lasku konetilaan suoraan? mikäli ei, niin olisiko Tampereen seudulla jokin kimppatalli tai innokas harrastaja, jonka tallissa voisi moisen operaation suorittaa? olettaisin että pari päivää tuohon olisi varattava.
Mitäs muuta olisi moisessa otettava huomioon? kone tietenkin tulee kuivana eli nesteet sisään menoksi?
Oletettavasti tuossa yhteydessä voisi tarkistaa kytkimen aika helposti - miten sen kunnon voi mitata irrallaan?
Näyttääpi muuten mukavasti siltä että myyjäfirma antaa kolmen kk:n palautusoikeuden eli ehtii mukavasti kokeilemaan että kaikki pelaa. Toki työtä teettää jos porsii mutta sehän ei nyt juuri kamalasti vaivaa. Vanhoja raatojahan nämä ovat ja aina jotain pikku puuhaa teettävät.
jTags: None
-
Leave a comment: