Originally posted by ioni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523i moottorinvaihto...next episode ;)
Collapse
X
-
-
-
Uusi kone, vanha vika...samalla tapaa rikki ja taas valkoinen savu leijuu Urjalan yllä. Way to go purkamolta ettei testaa konetta mitenkään ja sit ehjänä myydään. Pikkasen lisäarbeettia teettää mutta ainakin homma tulee tutuksi...
Minkähän johdon muuten laitoin väärin kun nyt palaa asc ja ABS -valot koko ajan?
Ei siis palaneet ennen koneenvaihtoa.
Ainiinjoo ja vielä pikku kysymys: millähän saa konepellin auki kun vasen lukko jumittaa eikä painelemalla tai kiskomalla tai millään nyt tahdo aueta kun sen kerran kiinni sain?
Leave a comment:
-
-
uusi kone löytyi - pitäisi laskeutua tonteille tiistaina. Sit vaan jännittämään. Onneksi on parin kk takuu niin pahimmat viat ehtii näkemään tuossa ajassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ioni View PostJuu olen tämän ymmärryksen saanut mutta mikä on tietämättömälle purkamolle helpoin neuvo tarkistaa? Sitä tässä haetaan.
Tuossa M52 (huom.koneen etupää=vanos vain imunokalla):
Tuossa 9/98-uudempi M52TU tuplavanos jossa huom. mm.imusarja ja moottorin etupää(aika hyvä nopea tunnistuskeino esim.puhelimitse on myös se että x2 katit ovat osa pakosarjaa ja kahdet lambdat pakosarjoissa, eli yksi lambda kolmea sylinteriä kohden):
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ioni View PostHomma etenee....
Pitäisikö tuosta viimosen kuvan pätkästä näkyä se kone tyyppi vai onko paras tuntomerkki tuo venakopan muoto? Vanhassa pahka ja uudessa ei?
Joni
Samanlainen+kokoinen tilalle, muutoin tulee loputon savotta.
Leave a comment:
-
-
Ilmeisesti sulla on singlevanos kone siinä. Jos uudessa koneessa pahkaa venakopassa ei ole,niin se on tuplavanos. Voipi olla hiukan haastavaa saada toimiin,mutta toivottavasti olen väärässä.Älä nyt ainakaan rupea sitä uutta konetta sinne punnertaan ennen kuin varmistat että homma toimii.Last edited by kuukankorpi; 04-09-2014, 19:04.
Leave a comment:
-
-
-
Ei ole väliä kummat pultit irroitat. Tarkista sitten se limppu, että on kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Onko väliä kummat pultit irrottaa/jääkö kumilimppu kardaaniin vai lähteekö vaihteiston mukaan?
Leave a comment:
-
-
puuhastelua
Aloin sit purkamisen siivoamalla hevostallia päivän
No pääsi illan viimeisen tunnin varsinaiseen hommaankin. Ohessa muutama kuvakin. Uskomattoman hyvä homma tuo keulan purku. Ainoastaan hiukan ihmetyttää kun ilmastoinnin putket olivatkin totaalisen tyhjiä - ei tullut mitään ulos kun irrotti. Pystyisiköhän tuota mitenkään tutkimaan muuten kuin viemällä sit täytettäväksi ja koeponnistettavaksi kasauksen jälkeen?
Niin seuraavat askeleet :
Tiputtaa pakoputket irti (vai ottaako -sarjasta asti samantien)
ilmastoinnin kompura irti
Kardaani irti lootasta
Vaihdekeppi?
Vaihdelaatikon kannakkeet?
Jossain varmaan koneen kannakkeetkin löytyy
Nosturi johonkin kiinni (ei näy mitään korvakkeita)
Letkuja ja johtoja lienee jokunen kiinni.
Nostetaan konetta hiukan
Käsijarru pois niin auto rullaa alta pois :think
Mitäs kaikkea unehtui?
Leave a comment:
-
-
huomenna tarkoitus lähteä vähän irrottelemaan
onko kardaanin tai vaihdekepin irrottelemiessa mitään ihmeellisyyksiä?
j
Leave a comment:
-
Leave a comment: