Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i moottorinvaihto...next episode ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by ioni View Post
    Ainiinjoo ja vielä pikku kysymys: millähän saa konepellin auki kun vasen lukko jumittaa eikä painelemalla tai kiskomalla tai millään nyt tahdo aueta kun sen kerran kiinni sain?
    Kyllä se nyt kurjaa koittelee.Olisiko jotain mennyt irtonaista lukon väliin rempan yhteydessä?Lukkojen välivaijeri viallinen?

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Uusi kone, vanha vika...samalla tapaa rikki ja taas valkoinen savu leijuu Urjalan yllä. Way to go purkamolta ettei testaa konetta mitenkään ja sit ehjänä myydään. Pikkasen lisäarbeettia teettää mutta ainakin homma tulee tutuksi...
    Minkähän johdon muuten laitoin väärin kun nyt palaa asc ja ABS -valot koko ajan?
    Ei siis palaneet ennen koneenvaihtoa.

    Ainiinjoo ja vielä pikku kysymys: millähän saa konepellin auki kun vasen lukko jumittaa eikä painelemalla tai kiskomalla tai millään nyt tahdo aueta kun sen kerran kiinni sain?

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    uusi kone löytyi - pitäisi laskeutua tonteille tiistaina. Sit vaan jännittämään. Onneksi on parin kk takuu niin pahimmat viat ehtii näkemään tuossa ajassa.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Kolmoskuvan perusteella on singlevanos mun silmillä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by ioni View Post
    Juu olen tämän ymmärryksen saanut mutta mikä on tietämättömälle purkamolle helpoin neuvo tarkistaa? Sitä tässä haetaan.
    Siis käytännössä M52 ja M52TU (tuplavanos) ovat ihan eri moottorit.

    Tuossa M52 (huom.koneen etupää=vanos vain imunokalla):



    Tuossa 9/98-uudempi M52TU tuplavanos jossa huom. mm.imusarja ja moottorin etupää(aika hyvä nopea tunnistuskeino esim.puhelimitse on myös se että x2 katit ovat osa pakosarjaa ja kahdet lambdat pakosarjoissa, eli yksi lambda kolmea sylinteriä kohden):

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Singlevanos, eli m52.
    Samanlainen+kokoinen tilalle, muutoin tulee loputon savotta.
    Juu olen tämän ymmärryksen saanut mutta mikä on tietämättömälle purkamolle helpoin neuvo tarkistaa? Sitä tässä haetaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by ioni View Post
    Homma etenee....
    Pitäisikö tuosta viimosen kuvan pätkästä näkyä se kone tyyppi vai onko paras tuntomerkki tuo venakopan muoto? Vanhassa pahka ja uudessa ei?
    Joni
    Singlevanos, eli m52.
    Samanlainen+kokoinen tilalle, muutoin tulee loputon savotta.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    ei mitään. olen sokea

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Ilmeisesti sulla on singlevanos kone siinä. Jos uudessa koneessa pahkaa venakopassa ei ole,niin se on tuplavanos. Voipi olla hiukan haastavaa saada toimiin,mutta toivottavasti olen väärässä.Älä nyt ainakaan rupea sitä uutta konetta sinne punnertaan ennen kuin varmistat että homma toimii.
    Last edited by kuukankorpi; 04-09-2014, 19:04.

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Homma etenee....
    Pitäisikö tuosta viimosen kuvan pätkästä näkyä se kone tyyppi vai onko paras tuntomerkki tuo venakopan muoto? Vanhassa pahka ja uudessa ei?
    Joni
    Attached Files

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Ei ole väliä kummat pultit irroitat. Tarkista sitten se limppu, että on kunnossa.

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    Onko väliä kummat pultit irrottaa/jääkö kumilimppu kardaaniin vai lähteekö vaihteiston mukaan?

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    puuhastelua

    Aloin sit purkamisen siivoamalla hevostallia päivän
    No pääsi illan viimeisen tunnin varsinaiseen hommaankin. Ohessa muutama kuvakin. Uskomattoman hyvä homma tuo keulan purku. Ainoastaan hiukan ihmetyttää kun ilmastoinnin putket olivatkin totaalisen tyhjiä - ei tullut mitään ulos kun irrotti. Pystyisiköhän tuota mitenkään tutkimaan muuten kuin viemällä sit täytettäväksi ja koeponnistettavaksi kasauksen jälkeen?

    Niin seuraavat askeleet :
    Tiputtaa pakoputket irti (vai ottaako -sarjasta asti samantien)
    ilmastoinnin kompura irti
    Kardaani irti lootasta
    Vaihdekeppi?
    Vaihdelaatikon kannakkeet?
    Jossain varmaan koneen kannakkeetkin löytyy
    Nosturi johonkin kiinni (ei näy mitään korvakkeita)
    Letkuja ja johtoja lienee jokunen kiinni.
    Nostetaan konetta hiukan
    Käsijarru pois niin auto rullaa alta pois :think

    Mitäs kaikkea unehtui?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ioni
    replied
    huomenna tarkoitus lähteä vähän irrottelemaan

    onko kardaanin tai vaihdekepin irrottelemiessa mitään ihmeellisyyksiä?

    j

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    konepeittoa ei tarvitse irroittaa ja takaisin laitettaessa uudelleen säätää/asemoida.
    Onhan konepeitossa huoltoasento jossa se nousee ihan pystyyn.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎