Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinnesteen ilmoitus?bmw e39 523 1997

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valsukki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 61
    • Kouvola

    Jäähdytinnesteen ilmoitus?bmw e39 523 1997

    Eli missä on vikaa kun auto herjaa että tsekkaa jäähdytinneste määrä vaikka nestettä on kyllä varmasti,, oisko joku anturi jos on niin missä kyseinen antuti sijaitsee?
  • valsukki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 61
    • Kouvola

    #2
    bmw e39 ilmoittaa että takavaloissa vikaa vaikka kaikki toimii

    Kyseiseen autoon on vaihdettu cristalli takavalot eli sellaset kirkkaat lasit, mistä johtuu että ajotietokone ilmoittaa että lamput ei toimi vaikka toimii, ostin juuri auton joten en tiedä koska lamput on vaihdettu?

    Comment

    • dokki
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 236
      • valtimo-sotkamo

      #3
      Taitaa olla taso anturi syylärin kylessä.Keulasta päin katsottuna vasemmalla.
      BMW e39 530dA-98
      BMW e38 735iAL-97

      EX:BMW e39 523iA-97
      BMW e36 320ci-92
      BMW e36 316i -92
      BMW e36 325 -91 252hv 315nm
      Honda civic TIC -89 220hv 230nm

      Comment

      • valsukki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 61
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by dokki View Post
        Taitaa olla taso anturi syylärin kylessä.Keulasta päin katsottuna vasemmalla.
        Okei, mistähän löytyy antureita, oisko motonet vai suoraa marmori?.

        Comment

        • valsukki
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 61
          • Kouvola

          #5
          Minkälainen tää tasoanturi on vaihtaa, tarviiks nesteit poistaa ilmata ?..

          Comment

          • Byge
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 249
            • Oulu

            #6
            Originally posted by valsukki View Post
            Minkälainen tää tasoanturi on vaihtaa, tarviiks nesteit poistaa ilmata ?..
            Jos tilaa on niin ruuvaa vanha irti ja äkkiä uusi paikalleen. Ei sieltä niin paljoa sitä nestettä kerkeä tulla ulos... Kova homma alkaa ilmaileen jos koko järjestelmän laskee tyhjäksi yhen anturin tähen.
            Nykyiset:
            520i

            Entiset:
            316i
            520i

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Ainakin E36ssa on paisarin alla, ei tule ulos kuin paisuntasäiliön verran, 0,5-1L.
              Voi toki olla eri homma E39ssä?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by isoR View Post
                Ainakin E36ssa on paisarin alla, ei tule ulos kuin paisuntasäiliön verran, 0,5-1L.
                Voi toki olla eri homma E39ssä?
                On se siellä E39:ssäkin.

                Comment

                • valsukki
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 61
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  On se siellä E39:ssäkin.
                  ai siis se on paisarin alla.

                  Comment

                  • valsukki
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 61
                    • Kouvola

                    #10
                    Pystyyks sen vaihtaa päältä päin? Jos paisari tyhjenee tarviiks ilmailla?

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by valsukki View Post
                      Pystyyks sen vaihtaa päältä päin? Jos paisari tyhjenee tarviiks ilmailla?
                      Miksi sitä ilmausta pitää pelätä? Jos ehjä kiertovesipumppu autosta löytyy, niin ei autoa tarvitse edes käynnistää että saa ilmattua.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • valsukki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 61
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by zener View Post
                        Miksi sitä ilmausta pitää pelätä? Jos ehjä kiertovesipumppu autosta löytyy, niin ei autoa tarvitse edes käynnistää että saa ilmattua.
                        Eiköhän se ehjä ole ilmaa siis ittekseen, en ole koskaan ilmaillu järjestelmää joten kiinnostaa tarkemmin. Eli paisarin alla kyseinen anturi.. pääsenkö yläpuolelta käsiksi

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          #13
                          Ilmausruuvit auki, lämmönsäätö täysille, puhallus pienelle, virrat päälle ja sitten vaan kaatelee nestettä niin kauan että ilmausrei'istä tulee vain nestettä. Näin olen aina E39 I6:et ilmannut ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Pari päivää vaan tarkkaillu että neste määrä on oikea.

                          Anturi on siinä paisarin alla ja kyllä siihen pääsee yläkauttakin käsiksi. Nesteet toki valuu pitkin pohjapanssaria jos sitä ei irroita.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • valsukki
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 61
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by zener View Post
                            Ilmausruuvit auki, lämmönsäätö täysille, puhallus pienelle, virrat päälle ja sitten vaan kaatelee nestettä niin kauan että ilmausrei'istä tulee vain nestettä. Näin olen aina E39 I6:et ilmannut ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Pari päivää vaan tarkkaillu että neste määrä on oikea.

                            Anturi on siinä paisarin alla ja kyllä siihen pääsee yläkauttakin käsiksi. Nesteet toki valuu pitkin pohjapanssaria jos sitä ei irroita.
                            Kiitos avusta! Pitää kattoo jaksaako ruveta kun kummiskin ei ton suurempi vika ole, ja tsekkailee että nestettä on

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              Originally posted by valsukki View Post
                              Pystyyks sen vaihtaa päältä päin? Jos paisari tyhjenee tarviiks ilmailla?
                              Ei ainakaan E36ssa. Sama.

                              E: myöhänen :(
                              Last edited by Guest; 27-09-2014, 22:01.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎