Announcement

Collapse
No announcement yet.

525, 2001 hetkellinen käynnistys, tyhjäkäynti ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Themis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 24
    • Virolahti

    525, 2001 hetkellinen käynnistys, tyhjäkäynti ongelma.

    Ongelmaa etsiskelin pitkään sivuilta, muttei tuntunu löytyvän ratkaisua, ja se vielä sekotti pakkaa että taas toimii niinkuin pitää, kerronpa koko tarinan:

    Eilen illalla ajoin ongelmitta haminaan yht. 70km ja takaisin, auto toimi hyvin, kaikki oli ookoo. Jätin auton yöksi ulos, kohtuu lämmin kelikin ollut koko yön, jätin auton epätasaiselle paikalle, jossa auton kuskinpuoleinen sivu oli huomattavasti alempana kuin oikea puoli.

    Aamulla aattelin lähtä kauppaan ja menin autoon, käynnistin auton, lähti hyvin käyntiin, hetken aikaa paikallaan autoa pitelin tyhjäkäynnillä kun näpräilin puhelinta. Siinä n. 20 sek auto paikallaan, käynti oli hyvä, ja yhtäkkiö kierrokset laski ja auto sammu..

    Yritin tämän jälkeen käynnistää autoa, lähti kyllä käyntiin muutamaksi sekunniksi, mutta sammui. Siinä tilanteessa kaasu ei auttanut, vaan päinvastoin sammui heti. Tein näin parikertaa ja sama homma.. työnsin auton tasaselle alustalle.

    No, nostin pellin, kattelin paikkoja, selasin puhelinta etsiessä samallaisia vikoja jne. Hetken auto siinä seisoskeli ja välilö kokeilin startata ja ei muutakun välillä vähän lupas ja startti pyöritti sika hyvin.

    Tulin ravintolaan tekemään hommia ja taas vähän lukemaan nettiä. No seisoi jonkunaikaa auto pihalla, ja meninköynnistämään. Lähti käyntiin, ja pysyi käynnissä vain kaasulla, mutta sit taas sammu, tuli putkesta pikkaset pöllyt. Taas tulin tekemään hommia ja auto seiso ulkona jonkun tovin. No menin äsken käynnistämäön taas, niin hups sehän lähti käyntiin niinkuin piti ja pysy käynnissä. Kävin ajelemassa ja sammutin ja starttasin eikö mitään ongelmaa. Nyt pelaa ja kukkuu.

    Mikähän olisi voinut olla hetkellinen ongelma tuon tyhjkäyn. ja köynnistyksen kanssa.

    Kiitos.
  • sakke39
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 60
    • Finland, Salo

    #2
    Onko bensa vai diiseli? En nyt todellakaan uskalla varmaks sanoo mut oisko kampiakselin asennontunnistimessa? :think Kantsii käyttää auto jossain testerissä!

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Itsellä kun teki about samoin niin parin päivän päästä levisi bensapumppu lopullisesti.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by sakke39 View Post
        ..En nyt todellakaan uskalla varmaks sanoo mut oisko kampiakselin asennontunnistimessa? :think
        Ei, näissä M54 koneissa ei enään ole vikaantuvaa kampuran asentotunnistinta.

        Eli minä veikkaisin nokan asentotunnistinta ja tällä kertaa pakopuolta.
        vikakoodit lukuun ja jos löytyy tähän viittaava herja, orggisanturilla vanha vaihtoon.

        Comment

        • Themis
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 24
          • Virolahti

          #5
          Tosiaan, bensa 525 . Oukhei, itsekin vähän epäilen bensapumppua, odottelen millon kosahtaa.

          Comment

          • Themis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 24
            • Virolahti

            #6
            Okei. Käytän testerissä ja sithän se selviääp. Kiitos porukalle jeesistä!

            Comment

            • Themis
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 24
              • Virolahti

              #7
              Outo juttu, taas teki saman homman. viimeeksi teki sen kuusi kuukautta sitten. outoa outoa, mitä vittua.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Vikakoodit lukuun, jos siellä on vaikka nokkien asentoanturivikaa tallessa?

                Comment

                • Themis
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 24
                  • Virolahti

                  #9
                  Juu, kyseessä oli rikkinäinen petroolipumppu.

                  Nyt toinen vika..

                  Auto röpöttää, tyhjäkäynti hurja, sammuu, ei anna kaasua. Vikakoodit luettu: "Secondary Air Injection system valve A CKT short." Ja 1343 1345 1347 eli 1-3 pyttyä poispelistä.

                  Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, tulpat vaihdettu ja kokeiltu toisilla puolilla. Nämä kun korjasi, niin toimi tunninverran, mutta taas sama ongelma.. tulpat eivät uineet kauheasti öljyssä, sanotaan että ei oikeastaan edes uineet. Kun koodit nollaa, niin hetken pelaa.

                  Moottorin vikavalo syttyy aina ja suututtaa, kun ei löydä vikaa. Toissijainen ilmapumppu, voisikohan olla lamda-anturi. Kokeiltu vaihtaa lamda pakosarjoilta, mutta voisikohan olla se mikä on keskellä autoa auton alla. En nimittäi. Löydä millään autostani sitä toissijaista ilmapumppua, missä se sijaitsee jos sijaitsee. Olen siitä lukenut mutta ei tunnu löytyvän. Autoni 525i e39 2001.

                  Vinkkejä, kiitos.

                  Comment

                  • Themis
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 24
                    • Virolahti

                    #10
                    .... sekä koodi 1413 Secondary Air Injection Pump Relay Control Circuit Signal Low.

                    Comment

                    • julli75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 302
                      • lpr

                      #11
                      tuossa sulle vähän noita vikakoodien numeroita ni ei tarvii arpoa vikoja.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎