Announcement

Collapse
No announcement yet.

520I lämmöt nousee satunnaisesti.

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksero669
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 48
    • turku

    520I lämmöt nousee satunnaisesti.

    auto päivittäises ajos ja nyt 2vko sisällä 2 kertaa noussu lämmöt liki punarajaa ja laskenu takas normaaliks ja molemmat täysin eri ''ajoissa'' ekal kerral noin 50km jälkeen ja nyt alle 20km ajon jälkeen. ja tuon nousun/laskun jälkeen pelittää normaalisti.
    konehuoneen puolelta huomasin ku avasin paisuntasäiliön ni nesteet nousi yli korkin ja alavesiletkussa oli ilmaa muuta poikkeavaa ei ollu.
    elikkäs termari menossa?:think vai voiko järjestelmää kertyä ilmaa ajan kanssa?:think vai joku muu? searchil koittanu kattoo vastaavii.
  • Yyz
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 151
    • Pirkkala

    #2
    Voishan tuo olla vaikka termostaatin takertelua, älä kuitenkaan aukaise sitä paisarin korkkia kun moottori on kuuma,tulee varmasti nesteet yli. Sen jälkeen järjestelmässä on kyllä ilmaa.

    Kysehän on paineistetusta järjestelmästä, kun avaat korkin kuumana neste joka kiehuu vasta paljon korkeammassa lämpötilassa paineessa, rupeaa kiehumaan ja tulee ulos.
    Usein noissa on huomaamatonta nestevuotoa vesipumpussa tai termarin kotelossa, kannattaa katsella näkyykö vuotojälkiä.

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      #3
      Jos avasit korkin lämpimänä niin auto heti seis, siellä on varmasti liikaa ilmaa nyt. Järjestelmän jos avaa lämpimänä niin se on ilmausta vaille lähes poikkeuksetta.

      Ilmaus sekä ilmastoinnin flektin ja viskon toiminnan tarkastus ensimmäisenä. Ilmastointi päällä pelkkä visko ei aina välttämättä jaksa pitää konetta viileänä.

      Jos ilmaa tulee jälleen lisää niin hyvällä tuurilla vaan jossain pieni vuoto, huonolla tuurilla kansi solmussa, joskin hyvin epätodennäköistä


      Kurkistele samalla hieman millaisen näköistä nestettä siellä on, pahin vaihtoehto kannen jälkeen olisi että joku on voinut sotkea väärät nesteet keskenään ja sekoitus puuroutuu majoneesiksi tukkien kaiken.
      Last edited by Gedd; 05-10-2014, 06:11.

      Comment

      • Yyz
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 151
        • Pirkkala

        #4
        Jos lämmöt nousee pysähdyksissä tai hitaasti ajellessa, ykkösvaihtoehto ongelmaan on tuo visko, kovemmissa nopeuksissa ei toimimattomuutta välttämättä huomaa.

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Tuskin näillä keleillä enään viskosta on kiinni. Veikkaan vesipumpun siipiä, jotka on irronneet akseliltaan.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14509
            • Oulu

            #6
            Joo, ei viskolla oikein ole käyttöä kuin helteellä kaupunkiruuhkassa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #7
              Ihan ensin pitää kuitenkin tarkistaa nesteen riittävä määrä ja ettei siellä ole ilmaa. Kaikkein tyypillisin syyllinen lämpöongelmiin on nestevuoto jossain. Nestevuodot pois, järjestelmä täyteen ja uusi tilannearvio vasta sen jälkeen.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎