Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR-virhekoodi, miten testata EGR venttiilin toimivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kihe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 174
    • Joensuu

    EGR-virhekoodi, miten testata EGR venttiilin toimivuus

    iCArsoftilla virhekoodia 0404 Exhaust Gas Circulation. Läpät poistettu + tulpattu tyhjillä, mutta EGR ei ole tulpattu. En tiedä tuliko vikakoodi läppien poiston yhteydessä, kun vasta sen jälkeen kiinnitin huomiota.

    Pystyykö tuon EGR venttiiliin jollain testaamaan, se ois tuossa nyt irti mutta ei tunnu mikään ainakaan kevyesti liikahtelevan. Mitä siinä pitäisi liikkua ja minkälaisilla voimilla / paineilla / lämmöillä? Pieni tappi keskellä / iso mäntä sivussa vai molemmat?

    Auto E39 530dA 2003

  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by kihe View Post
    iCArsoftilla virhekoodia 0404 Exhaust Gas Circulation. Läpät poistettu + tulpattu tyhjillä, mutta EGR ei ole tulpattu. En tiedä tuliko vikakoodi läppien poiston yhteydessä, kun vasta sen jälkeen kiinnitin huomiota.

    Pystyykö tuon EGR venttiiliin jollain testaamaan, se ois tuossa nyt irti mutta ei tunnu mikään ainakaan kevyesti liikahtelevan. Mitä siinä pitäisi liikkua ja minkälaisilla voimilla / paineilla / lämmöillä? Pieni tappi keskellä / iso mäntä sivussa vai molemmat?

    Auto E39 530dA 2003

    Pieni tappi keskellä liikkuu sen vähä isomman sisään ja se läppä siinä päässä aukeaa, vaatii kohtalaisen paljon voimaa avata manuaalisesti. todenäköisin syy kuitenkin on että joku alipaineletku jäänyt irti tai irronnut läppien poiston yhteydessä.

    Ainaki istalla ja dis:llä (varmasti muillaki softilla) sitä pystyy testaamaan auto käynnissä aukeaako venttiili...
    Last edited by Kissvesala; 11-10-2014, 13:06.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • kihe
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 174
      • Joensuu

      #3
      Pientä alipainetta letkun kautta niin hyvin näytti liikkuvan läppä auki.
      Pitääpä tutkailla alipaineletkut vielä kertaalleen, jos vikakoodin aiheutta löytyisi sieltä + katsella softilla lisätietoja.

      Imuläpän kelloventtiilille mennyt letku tuli ainakin tulpattua hyvin, mutta tarkistellaanpa vielä toinen pää myös.

      Comment

      • eeskoo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 91
        • Chicago

        #4
        330d:ssä turbolle menevän imuputkiston välissä on alipaineletku ja sähköpiuha. Tsekkaa että jos siinä sun 5:ssa menee myös ja ettei sähköpiuha ole ottanu egr-putkeen kiinni ja sulanu.

        Comment

        • kihe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 174
          • Joensuu

          #5
          Edit: läppä liikkui hyvin pienellä alipaineella (jarrusylinterin ilmaustyökalulla) kun olin venttiilin putsannut, töhnämömmöisenä en älynnyt edes testata, pöh
          Poistin aiemman vikakoodin ja nyt testiajon perusteella ei ainakaan heti antanut vikakoodia uudelleen. Seuraillaan tilannetta.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎