Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 webasto ja tärinää jarruttaessa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmertre
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 37
    • Tampere

    E39 webasto ja tärinää jarruttaessa...

    Autona 525d vm.03.

    Autossa pitäisi olla webasto, mutta mielestäni vin- decoderilla ei varustelistasta webastoa löytynyt.
    Mistä tietää, että autossa webasto? MIDl:ssä kellonkuvan vieressä on merkkivalo (Ei kyllä pala), ja miten sitä säädetään / ohjataan?
    MID:n pikselit on palaneet joten siitä ei paljoa selkoa saa.

    Toinen kysymys, jos autossa on webasto kuinka kaukosäädin koodataan webastolle? Vaatiiko erillistä ohjausyksikköä BMW:n alkuperäinen webaston kake?

    Kolmas kysymys. Jarruttaessa täristää todella kovasti, ratti täristää todella pahasti jarruttaessa ja on erittäin levoton ajaa. Autoon vaihdettu nyt kahteen kertaan etutukitanko, tosin käytettyinä, mutta molempien puslat oli ulkoisesti hyväkuntoiset.

    Vaihdon jälkeen tärinä helpottui, mutta vain hetkeksi kummallakin kertaa. Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen tärinä jatkui ihan yhtä kovana kuin aiemmin. Tärinän lisäksi kuuluu myös jarruttaessa kolinaa.

    Mikä tämän tärinän voi aiheuttaa, etutukitangon viallisuuteen en enää jaksa kyllä uskoa, kun on jo kahteen kertaan vaihdettu ulkoisesti hyväkuntoiseen...
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Ekaksi voi vilkaista kuskin lattian alle. näkyykö Webaston pakoputkea, jos on niin seuraavaksi voisi ottaa hetkeksi pois Webaston sulakkeen nroa en muista, mutta on takana oikealla ja sulakeluettelosta selviää. Lopuksi MIDin pikselit voidaan korjata, että saisit selvää tekstistä
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • transporter1
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 24
      • Tuusula

      #3
      webasto

      Originally posted by Bimmertre View Post
      Autona 525d vm.03.

      Autossa pitäisi olla webasto, mutta mielestäni vin- decoderilla ei varustelistasta webastoa löytynyt.
      Mistä tietää, että autossa webasto? MIDl:ssä kellonkuvan vieressä on merkkivalo (Ei kyllä pala), ja miten sitä säädetään / ohjataan?
      MID:n pikselit on palaneet joten siitä ei paljoa selkoa saa.

      Toinen kysymys, jos autossa on webasto kuinka kaukosäädin koodataan webastolle? Vaatiiko erillistä ohjausyksikköä BMW:n alkuperäinen webaston kake?

      Kolmas kysymys. Jarruttaessa täristää todella kovasti, ratti täristää todella pahasti jarruttaessa ja on erittäin levoton ajaa. Autoon vaihdettu nyt kahteen kertaan etutukitanko, tosin käytettyinä, mutta molempien puslat oli ulkoisesti hyväkuntoiset.

      Vaihdon jälkeen tärinä helpottui, mutta vain hetkeksi kummallakin kertaa. Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen tärinä jatkui ihan yhtä kovana kuin aiemmin. Tärinän lisäksi kuuluu myös jarruttaessa kolinaa.

      Mikä tämän tärinän voi aiheuttaa, etutukitangon viallisuuteen en enää jaksa kyllä uskoa, kun on jo kahteen kertaan vaihdettu ulkoisesti hyväkuntoiseen...
      No yleensä Webasto tai Eberspräher löytyy siinä vaiheessa ku auto palaa. Helpompiiki tapoja tehdä vakuutuskuprut... Kai . Niin oon kuullu.
      Ja jos keula vetelee ni syynä on reaktiotanko. Eiku Schmiedmannille hakeen uus.aksaa 100 ekee kun on hoodee. Ja kauppa löytyy Konalasta. En oo mikään mainostaja mutta kerranki palvelu toimii!!!

      Comment

      • transporter1
        Newbiemmer
        • Sep 2014
        • 24
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by transporter1 View Post
        No yleensä Webasto tai Eberspräher löytyy siinä vaiheessa ku auto palaa. Helpompiiki tapoja tehdä vakuutuskuprut... Kai . Niin oon kuullu.
        Ja jos keula vetelee ni syynä on reaktiotanko. Eiku Schmiedmannille hakeen uus.aksaa 100 ekee kun on hoodee. Ja kauppa löytyy Konalasta. En oo mikään mainostaja mutta kerranki palvelu toimii!!!
        Äläkä osta mitään käytettyjä osia. Reaktiotangossa on toisessa päässä jäyree kumipusla ja toisessa päässä pallonivel. Sulla menee yhtä paljon aikaa vaihdatko uuden vai käytetyn osan . Ainoo vaan että sen käytetyn saat vaihtaa seuraavaavaan leimaan. Uudella ajelet sen vähintään kymmenen vuotta.
        Last edited by transporter1; 20-10-2014, 03:16.

        Comment

        • transporter1
          Newbiemmer
          • Sep 2014
          • 24
          • Tuusula

          #5
          Etutukitanko

          Mikä v´´ú on etutukitanko? Tarkotatko reaktiotankoa? Älä osta ikinä käytettyä! Voihan siihen puslat vaihtaa mutta niveliä ei. Turhaa duunia. Ostin molemmille puolille HD puslilla yhteensä 200 ekee. Eikä ravista enää
          Naiset valitaan ulkonäyn mukaan. Ei auton osat!!!
          Last edited by transporter1; 20-10-2014, 03:25.

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by transporter1 View Post
            Äläkä osta mitään käytettyjä osia. Reaktiotangossa on toisessa päässä jäyree kumipusla ja toisessa päässä pallonivel. Sulla menee yhtä paljon aikaa vaihdatko uuden vai käytetyn osan . Ainoo vaan että sen käytetyn saat vaihtaa seuraavaavaan leimaan. Uudella ajelet sen vähintään kymmenen vuotta.
            Paitsi niillä schmiedmannin meyleillä et kyllä aja 10 vuotta, hyvä jos kaks. Samaan rahaan tai halvemmalla saa lmi:it tai febit vaikka Saksasta tilaten jotka on alkuperäislaatua.

            Comment

            • kihe
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 174
              • Joensuu

              #7
              Reaktitankoihin omassa vaihdettu vain puslat (Powerflex) ja loppui tärinät lähes olemattomiin. Aiemmin vispasi rattia >80km/h nopeudesta jarruttaessa.

              Alkuperäiset varret taitaa olla Lemförderiä.

              Comment

              • Bimmertre
                Bimmer Rookie
                • Aug 2014
                • 37
                • Tampere

                #8
                Vispaa rattia ihan +30km/h vauhdistakin jarruttaessa, vetelee myös pahasti urissa.

                Ilmeisesti nyt ei olekaan tuota webastoa. Noh, jotenkin olisin ajatellut ex-taxissa sellaisen olevan.

                Tekeekös KL-varaosien edullisimmalla mallilla mitään? Hintaa tais olla 79€ sis helan?

                Comment

                • Pretoriaani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 3842
                  • Hyvinkää, Finland

                  #9
                  Originally posted by transporter1 View Post
                  Mikä v´´ú on etutukitanko? Tarkotatko reaktiotankoa? Älä osta ikinä käytettyä! Voihan siihen puslat vaihtaa mutta niveliä ei. Turhaa duunia. Ostin molemmille puolille HD puslilla yhteensä 200 ekee. Eikä ravista enää
                  Naiset valitaan ulkonäyn mukaan. Ei auton osat!!!
                  Rauhoitu.
                  I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                  Comment

                  • Yyz
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 151
                    • Pirkkala

                    #10
                    Onhan siellä nyt jossain vielä väljää jos jarruttaessa kuuluu kolinaa, lisäksi jarrut voi jumittaa se saatta aiheuttaa myös tärinää.
                    Onko tuo "etutukitanko" reaktiotanko vai alatukivarsi ja vaihdoitko vain yhden tangon?
                    Hammastangon pallonivelissä voi myös olla väljää ja kallistuksenvakaajan välitangot "ns koiranluut" aiheuttavat usein kolinaa.
                    Urissa vetely voi johtua myös taka-akselin välyksistä.

                    Comment

                    • arunga
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 56
                      • Lappi/Kolari

                      #11
                      Originally posted by Bimmertre View Post
                      Autona 525d vm.03.

                      Autossa pitäisi olla webasto, mutta mielestäni vin- decoderilla ei varustelistasta webastoa löytynyt.
                      Mistä tietää, että autossa webasto? MIDl:ssä kellonkuvan vieressä on merkkivalo (Ei kyllä pala), ja miten sitä säädetään / ohjataan?
                      MID:n pikselit on palaneet joten siitä ei paljoa selkoa saa.
                      Jos autossa on tehdasasennettu webasto löytyy siitä yleensä myös tyyppikilpi konepellin alta.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎