Bmw 530dA nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErikE39
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 22
    • Mustio

    Bmw 530dA nykii

    Moro, nyt kyselen jos joku saatta tietää mikäs bemarissa vikana kuin välilla tyhjäkäynnilla yskii ja joskus ei halua pysyä käynnissä, ja sitten kuin ajelee tavallisesti niin välillä aina nykii ja yskii, että kuin painaa kaasua niin vähäsen nykii ja yskii ja sit korkemilla kieroksilla lähtee tavallisesti ja välillä menee oikean hyvin :think vaihdettu on tuo polttoaine filtteri ja suodattimit mutta ei tepsinyt.
  • Bimmeristi-14
    BTCF Member
    • Apr 2014
    • 90
    • Kouvola

    #2
    Onko autossasi egr venttiili käytössä? Meidän -00 530da bemari alkuun nyki pienillä kierroksilla ja oli vähän nuhanen kunnes vedot hävisi kokonaan,egr venttiili oli sökö ja se poistettiin käytöstä tulppaamalla jonka jälkeen käynti ongelmat loppuivat ja savutusarvo putosi 2.44 ---> 0.31
    2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
    2005 - e60 530da titansilber
    2005 - e65 730d titansilber
    2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
    2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
    2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

    EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

    Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

    Comment

    • ErikE39
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 22
      • Mustio

      #3
      Erg on poistettu, ei ole aikasemmin temppuillut. Nyt vuoden sisällä alkanut nykii. Ihmeellistä, voisiko olla polttoaineen pumppu, rele, tai sytytyspuolat.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2016
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by ErikE39 View Post
        Erg on poistettu, ei ole aikasemmin temppuillut. Nyt vuoden sisällä alkanut nykii. Ihmeellistä, voisiko olla polttoaineen pumppu, rele, tai sytytyspuolat.
        Kyllä se arvaileminen näiden kanssa tulee helposti kalliiksi. Puolat voi laskea dieselissä osaruletista ulos . Ehdotan vikakoodin luentaa/livedataa asiantuntevalla harrastajalla
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • ErikE39
          Newbiemmer
          • Oct 2014
          • 22
          • Mustio

          #5
          Pitää sitten käydä näyttämässä autoa jossain bmw huollossa. Ei näköjään omalla vikakoodilukijalla pääse bemarin tietoihin.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            #6
            INPAlla vikakoodit ja mielellään livedataa seuraamaan. Siirtopumppua ensin epäilemään. Siirtopumpun jälkeinen paine ei saisi notkahtaa alle 3 barin.

            Comment

            • ErikE39
              Newbiemmer
              • Oct 2014
              • 22
              • Mustio

              #7
              Selvä homma, tuossa kuin olen pari kertaa katsellut kuin auto käynnissä niin näyttää olevat pikkasen kuplia polttoaine letkussa joka tulee suodatuksen jälkeen. :think
              Onkos tiedossa kuin haluaisi oman vikakoodijan hankkia niin minkä sopii e39? Kuin aikasemmat mitä minulla ollut oivat saa yhteyttä. Onkos bmw jokin systeemi ettei kaikki lukijat sovi?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by ErikE39 View Post
                Selvä homma, tuossa kuin olen pari kertaa katsellut kuin auto käynnissä niin näyttää olevat pikkasen kuplia polttoaine letkussa joka tulee suodatuksen jälkeen. :think
                Onkos tiedossa kuin haluaisi oman vikakoodijan hankkia niin minkä sopii e39? Kuin aikasemmat mitä minulla ollut oivat saa yhteyttä. Onkos bmw jokin systeemi ettei kaikki lukijat sovi?
                Jos haluaa kunnollisen niin eipä siinä paljon järkevän hintaisia vaihtoehtoja ole.. Hanki INPA. Samalla kaapelilla toimii sitten DIS, jos sitä haluaa käyttää.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Bimmeristi-14
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 90
                  • Kouvola

                  #9
                  Kyllähän tuo vois siirtopumppuun veikata tuota vikaa,kun käsittääkseni ei niitä kuplia liiemmin sais kulkee siel polttaineletkustossa?
                  2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
                  2005 - e60 530da titansilber
                  2005 - e65 730d titansilber
                  2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
                  2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
                  2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

                  EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

                  Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

                  Comment

                  • ErikE39
                    Newbiemmer
                    • Oct 2014
                    • 22
                    • Mustio

                    #10
                    Ju kuin olen selaillut näitä samankaltaisia vikoja niin moni sanoo että olisi tuo siirtopumppu joka on hajalla.

                    Comment

                    • Kabe
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 116
                      • Tornio

                      #11
                      Mulla vastaavilla oireilla vika löytyi railpaineanturin liittimen kosketushärö. Vähän crc:tä ja taas rokkaa.

                      Comment

                      • ErikE39
                        Newbiemmer
                        • Oct 2014
                        • 22
                        • Mustio

                        #12
                        Ok, missäs tuo anturi sijaitsee?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3144
                          • Tampere

                          #13
                          Pirssin ikä tietty olis hyvä aina mainita kyssäreissä, valmistusvuosi ja -kuukausi.

                          530d:ssä eroja ei nyt tietty ole, paineanturi on railin takapäässä, osa 8 tuolla: KLIK.

                          Jos se on siirtopumppu, harkitse vain OEM, Bosch tai Pierburg.

                          Comment

                          • ErikE39
                            Newbiemmer
                            • Oct 2014
                            • 22
                            • Mustio

                            #14
                            Selvä homma, pitää tutkia. ilmoitan jos tuo anturi auttoi. Jos ei niin varmaan siirtopumppua seuraavaksi.

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              #15
                              Mitä tässä nyt mitään antureita rassaamaan kun selkeästi on ilmavaivaa polttoainelinjassa.
                              Siirtopumppuvikaan en usko ellei pumppu ole fyysisesti rikki jonka vuoksi voisi vetää ilmaa sekaan. Se kyllä vuotaa kans ulospäinkin sitä naftaa melkolailla tässä tapauksessa.
                              Viallinen tankin pumppu, ehkä mahdollista että hörppis ilmaa jos ei saa siirrettyä ainetta puolelta toiselle. Tämä on kuitenkin helppo testata: jos melko tyhjällä tankilla linjassa kulkee kuplia, mutta täydellä ei, vaihda tankin pumppu. Jos ei tapahdu muutosta niin älä vaihda.
                              Tarkista polttoainejärjestelmän mahdolliset vuodot välillä korkeapainepumppu-tankki
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X