Elikkä kyseessä e39 528 touring. Ongelmana on takarenkaiden auraus ja pahasti, kuskin puolelle olen vaihtanut lähes kaiken pyöräntuentaan liittyen ei tilanne silti parane. Aurauksen säätö on jo ihan tapissaan eikä sillä varmaan noin paljoa saisi säädettyä vaikka olisi säätö ihan toisessa päässä. Pyörät auraa yli 3mm joten renkaatkin kuluu tosi nopeasti. Mikä sielä vielä voisi olla kun olen jo vaihtanut kuskinpuolelle alatukivarren, linkki palikan, takinmainen ylätukivarsi. Autossa on ilmajousitus, voiko sieltä puolelta tulla tämmöistä vikaa?
Auttakaa ny tyhmää 😊
Collapse
X
-
Onko kulmiensäätölaitteisto kalibroitu milloin viimeksi?Originally posted by chewy66 View PostElikkä kyseessä e39 528 touring. Ongelmana on takarenkaiden auraus ja pahasti, kuskin puolelle olen vaihtanut lähes kaiken pyöräntuentaan liittyen ei tilanne silti parane. Aurauksen säätö on jo ihan tapissaan eikä sillä varmaan noin paljoa saisi säädettyä vaikka olisi säätö ihan toisessa päässä. Pyörät auraa yli 3mm joten renkaatkin kuluu tosi nopeasti. Mikä sielä vielä voisi olla kun olen jo vaihtanut kuskinpuolelle alatukivarren, linkki palikan, takinmainen ylätukivarsi. Autossa on ilmajousitus, voiko sieltä puolelta tulla tämmöistä vikaa?I don't lose sleep over the opinion of sheep.
-
Ei sielä klappia ainakaan ole pikku väkivallalla kokeillessa, kai se pitää kokeilla uusia jos se auttas. Muut jo onkin sit vaihdettu. Voiko takakelkka aiheuttaa tommosta että kumpikin puoli rupee auraamaan lähes yhtä aikaa?Originally posted by Hemi View PostOnko pyörännapa/olkavarsi varmasti kunnossa?
Comment
-
En tarkoittanut laakerivälystä, vaan koko olkavarsirakennelmaa?Originally posted by chewy66 View PostEi sielä klappia ainakaan ole pikku väkivallalla kokeillessa, kai se pitää kokeilla uusia jos se auttas. Muut jo onkin sit vaihdettu. Voiko takakelkka aiheuttaa tommosta että kumpikin puoli rupee auraamaan lähes yhtä aikaa?
ps.kumpikin puoli auraa aina yhtä paljon eteenpäin ajaessa.
Comment
-
Mikä siinä olkavarressa voi joku antaa periksi muukuin laakeri, silminnähden ei vikaa mutta uutta tilalle niin tulee sekin kokeiltua. Joo niinhän niiden kuuluis aavistus aurata mutta tää on jo jotain muuta, railot tiessä sieppoo ihan pirusti ja kallistukset tiessä aiheuttaa ihan kunnon korjausliikkeen tarpeen. Kaiken kaikkiaan ihan pirun rasittava ajetta tällä hetkellä.Originally posted by Hemi View PostEn tarkoittanut laakerivälystä, vaan koko olkavarsirakennelmaa?
ps.kumpikin puoli auraa aina yhtä paljon eteenpäin ajaessa.
Comment
-
Mikä rengastus? Onko käynyt kulmien säädössä?Originally posted by chewy66 View PostMikä siinä olkavarressa voi joku antaa periksi muukuin laakeri, silminnähden ei vikaa mutta uutta tilalle niin tulee sekin kokeiltua. Joo niinhän niiden kuuluis aavistus aurata mutta tää on jo jotain muuta, railot tiessä sieppoo ihan pirusti ja kallistukset tiessä aiheuttaa ihan kunnon korjausliikkeen tarpeen. Kaiken kaikkiaan ihan pirun rasittava ajetta tällä hetkellä.
Comment
-
Siinä on ny käyny vaikka mitä pyörää alla mutta yleensä 225/50/17. Kulmien säädössä käyny kahdesti parin vuoden aikana, jälkimmäisellä kertaa ei huoltomies halunnu saada auki takapään pultteja ja väitti ettei saanu niitä auki. Kun pääsin kotio niin pitihän se ite kokeilla kuinka lujas no muka on. Niin ne vaan aukes kaikki ilman suurempia tuskia kun vähä käytti lihasta 😊Originally posted by Hemi View PostMikä rengastus? Onko käynyt kulmien säädössä?
Comment
-
Jos niissä ei ole väljää,eikä narise (ääni on yleensä merkki tulevasta vaihdosta tai jo tulleesta välyksestä),niin niitä on turha vaihdella.Vain vialliset kannattaa vaihtaa.Kuitenkin saatta tulla aika työläs homma.Originally posted by chewy66 View PostKiitos tiedosta, pitääpä ruuvailla uudet alle joku päivä
Comment
Comment