Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansipahvi vuotaa 523i vm.97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 174
    • Espoo

    Kansipahvi vuotaa 523i vm.97

    Mitä te suosittelisitte tekemään autolle jolla ajettu 261tkm ja koneessa ollut ylikuumenemis ongelmia.
    Nyt lopulta selvisi kun laakkoselle pikahuoltoon auton vein että kansipahvi on mennyt kun kunnolla painetta sinne heittivät ja kansipahvin kohdalta kupli.
    Huollon kustannusarvio pelkällä kansipahvin vaihdolla on 1750€ ja jos kansi on myös kiero niin 2150€ ja vielä on sekin mahdollisuus että lohkosta korkkaa kierteet kun kantta laittaa uudestaan kiinni enkä tollasta riskiä uskalla ottaa.
    Tietenki myös joku vaihtomoottori olisi vaihtoehtona tai jos jollain on täällä antaa neuvo huoltoliikkestä joka pystyisi tuon tekemään kohtuullisella hinnalla tai selvittämään halvalla onko myös lohko mennyt.
    Veikkaisin kyllä että ainoa vaihtoehto on myydä auto tuollaisenaan pois eikä enää korjata tuollaista vanhaa jolla ei nyt oikeestaan muuta arvoa enää olisi kuin käyttöarvo.
    Nyt tarvitaan kiireesti apua autoa kuitenki tarvitsisin jokapäivä.
    Kiitos!
    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11078
    • Oulu

    #2
    Vaihtomoottori on fiksuin keino, jos ei itse remppaa pysty tekemään. "Uusia" moottoreita saa kuitenkin reilusti alle tonnilla. Lohkon kierteiden kuntoa ei etukäteen oikeen mitenkään voi selvittää. Ne joko korkkaa tai ei kantta kiristettäessä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • TimE39
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 174
      • Espoo

      #3
      Mistä noita vaihtomoottoreita olisi hyvä katsella?
      jotta sais luotettavasti varmasti toimivan ja onko kenelläkään tieto paljon tuollaisen keulille nostaminen sitten jossain huollossa uudellamaalla maksaisi?
      Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
      ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
      ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3447
        • Janakkala

        #4
        Ei taida olla järkeä lähteä teetättämään tuollaisia remontteja missään. Tulee vanhalle E39 kova hinta. Noita on kuitenkin "ehjinä" nettiauto väärällään parilla tonnilla.
        Myy tuollaisenaan pois... Voin ostaa pois kuleksimasta...
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • TimE39
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 174
          • Espoo

          #5
          Harmittaa vaan kun tuli juuri ostettua tuliterät talvirenkaat ja kesärenkaatkin hyvässä kunnossa nii en haluis kuitenkaan tuosta noin vaan luopu ihan pilkkahintaan.
          Paljonkohan tosta sitten viitsisi pyytää oikeen?
          Auto muuten kuitenkin melko hyväkuntoinen ja keulalle kesän lopussa uusittu osaa vakuutuyhtiön toimesta 1300e lähes koko jäähdytysjärjestelmä sekä uusi puskuri jne.
          Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
          ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
          ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #6
            Alle kahden tontun reippaasti... ehjiä kun alkaa saamaan parilla tontulla...

            Comment

            • TimE39
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 174
              • Espoo

              #7
              Sit repäsen jostain jotkut renkaat tohon alle ja myyn rengassarjat erikseen kuitenki 2-sarjaa renkaita aluvantein talvirenkaat 2viikkoo vanhat ja kesärenkais nii hyvin pintaa etten noita anna ton mukaan reilulla tonnilla ku renkaissa jo 1000e kii ainakin.
              Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
              ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
              ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

              Comment

              • Yyz
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 151
                • Pirkkala

                #8
                Eikös tuo Bemu Oy ole aika lähellä, kysy sieltä konetta.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Vaihtomoottori on fiksuin keino, jos ei itse remppaa pysty tekemään. "Uusia" moottoreita saa kuitenkin reilusti alle tonnilla. Lohkon kierteiden kuntoa ei etukäteen oikeen mitenkään voi selvittää. Ne joko korkkaa tai ei kantta kiristettäessä.
                  Vaihtomoottorin vaihtokaan ei ole halpaa lystiä. Sellainen joka ei itse pysty/halua tehdä kansiremppaa tuskin vaihtaa konettakaan itse, joten sen vaihtotyön hinta muualla tehtynä on tuskin sen pienempi kuin kansityössäkään. Mikä tuossa on siis se säästö?
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    Vaihtomoottorin vaihtokaan ei ole halpaa lystiä. Sellainen joka ei itse pysty/halua tehdä kansiremppaa tuskin vaihtaa konettakaan itse, joten sen vaihtotyön hinta muualla tehtynä on tuskin sen pienempi kuin kansityössäkään. Mikä tuossa on siis se säästö?
                    No esimerkiksi ne lohkon kierteet. Voihan sinne laitta helicoileja tms. mutta...

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1835
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      No esimerkiksi ne lohkon kierteet. Voihan sinne laitta helicoileja tms. mutta...
                      Uskon että onnistuneita kansiremppoja on tehty paljo enemmän kuin epäonnistuneita. Ei kai se mitään rakettitiedettä ole, pitää vaan välttää ne perusvirheet ja käyttää asiansa osaavaa pajaa. Easy & simple Vai väittääkö porukka tosissaan että M52 kone/kansi on kertakäyttökamaa?

                      P.S.
                      Tiedän esim yhden E39:n johon on tehty kansiremppa takuuseen jo sen ollessa kohtuu uusi ja sen jälkeen ajettu ainakin 500000 km...
                      Last edited by Havis; 04-12-2014, 11:08.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3447
                        • Janakkala

                        #12
                        Originally posted by jukkae View Post
                        Alle kahden tontun reippaasti... ehjiä kun alkaa saamaan parilla tontulla...
                        Tarkoitat siis, että nettiautossa on pyyntihintoja. On aivan eri asia kuin myyntihinta
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by TimE39 View Post
                          Mitä te suosittelisitte tekemään autolle jolla ajettu 261tkm ja koneessa ollut ylikuumenemis ongelmia.
                          Nyt lopulta selvisi kun laakkoselle pikahuoltoon auton vein että kansipahvi on mennyt kun kunnolla painetta sinne heittivät ja kansipahvin kohdalta kupli.
                          Huollon kustannusarvio pelkällä kansipahvin vaihdolla on 1750€ ja jos kansi on myös kiero niin 2150€ ja vielä on sekin mahdollisuus että lohkosta korkkaa kierteet kun kantta laittaa uudestaan kiinni enkä tollasta riskiä uskalla ottaa.
                          Tietenki myös joku vaihtomoottori olisi vaihtoehtona tai jos jollain on täällä antaa neuvo huoltoliikkestä joka pystyisi tuon tekemään kohtuullisella hinnalla tai selvittämään halvalla onko myös lohko mennyt.
                          Veikkaisin kyllä että ainoa vaihtoehto on myydä auto tuollaisenaan pois eikä enää korjata tuollaista vanhaa jolla ei nyt oikeestaan muuta arvoa enää olisi kuin käyttöarvo.
                          Nyt tarvitaan kiireesti apua autoa kuitenki tarvitsisin jokapäivä.
                          Kiitos!
                          Tässäkin todennäköisesti perusongelma on jo se aiemmin tehty kansiremppa ja nyt on lohkosta kierre pettänyt.
                          Eli jos itse ei pysty tekemään remppaa ja kyseessä tämän hintaluokan auto, niin ainakaan siihen moottoriremonttiin ”piikki auki” ei pidä missään tapauksessa ryhtyä.
                          Siinä käy helposti niin että maksat koko savotasta 2-3K€ ja se kansi korkkaa vuoden sisään taas uudelleen.
                          Eli ainoa mahdollinen vaihtoehto on vaihtokone josta selkeästi kantta ei ole vielä irroitettu (mm.AVK:lta saanee ajokuntoisia kolhittuja pre 9/98 523i koko autoja 500-800€ ja antaa koko loppuauton palkkana varaosiksi sille kuka tekee moottorivaihdon=kysy vaikka forumilta).
                          ...tai sitten halvin ja järkevin vaihtoehto jos kerran itseltä ei onnistu hommat, niin hommaat 50€ paskat talvipyörät alle ja myyt koko rotiskon niillä pois ja hommaat uuden ehjäkantisen tilalle.
                          Tämä vaihtoehto on todennäköisesti halvin ja turvallisin tapa selvitä tästä keissistä.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by Havis View Post
                            Uskon että onnistuneita kansiremppoja on tehty paljo enemmän kuin epäonnistuneita. Ei kai se mitään rakettitiedettä ole, pitää vaan välttää ne perusvirheet ja käyttää asiansa osaavaa pajaa. Easy & simple Vai väittääkö porukka tosissaan että M52 kone/kansi on kertakäyttökamaa?

                            P.S.
                            Tiedän esim yhden E39:n johon on tehty kansiremppa takuuseen jo sen ollessa kohtuu uusi ja sen jälkeen ajettu ainakin 500000 km...
                            Onnistuuhan se en ollenkaan sano etteikö tuota voisi tehdä onnistuneesti.
                            Olen ollut jopa itse sellaisessa remontissa sähläämässä mukana.

                            Mutta jostain syystä näkisin toimivan vaihtokoneen vaihdon olevan helpompaa E39:n tapauksessa ja voi olla jopa halvempikin vaihtoehto.

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Eipä nyt m52 kannen irrotus / asennus mitään rakettitiedettä ole. Se pitää vaan muistaa että jos on kansipahvi palanut niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä kansikin on halki. Tähän mennessä kaikki ollut, toki yhtäkään en ole nähnyt jossa lohkon kierteet olisi korkannut. Ehjä kansi maksaa hieman hankintapaikasta riipuen muutamasta satkusta vajaaseen tuhanteen. Kalliimmat yleensä koneistettuja joten ovat ns bolt on ja halvemmat joutuu yleensä koneistamaan.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎