Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 E39 ei käynnisty / merkkivalot palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoCCo-
    BTCF Member
    • Jun 2013
    • 82
    • N/A

    528 E39 ei käynnisty / merkkivalot palaa

    E39 528 vm-99 manuaali.

    Tässä pari päivää sitten syttyi mittaristoon huoltovalo (keltainen kello) ja sen jälkeen akun punainen merkkivalo. Auto kuitenkin toimi normaalisti ja käynnistyi normaalisti.

    Nyt kuitenkin laitoin auton käyntiin ja hetken päästä syttyi mittaristoon keltainen huutomerkki (sama kuin luistonesto), akun merkkivalo,airback valo ja joku muu valo mitä nyt en muista. Sammutin auton ja kokeilin uudestaan käyntiin. Ei startannut. Startti ei edes pyörähdä, ja kuuluu vain napsahdus.

    Kaikki valot palaa kuitenkin kirkkaana ja 100A akku on pari vuotta vanha.

    Missä mahdollisesti vika?
    Last edited by RoCCo-; 05-12-2014, 19:46.
    BMW 525i E61
    BMW X5 3.0i E53 -Ex
    BMW 528i E39 -Ex
    BMW 328i E46 -Ex
    Audi A4 1.8i 20v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
    Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
    Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by RoCCo- View Post
    E39 528 vm-99 manuaali.

    Tässä pari päivää sitten syttyi mittaristoon huoltovalo (keltainen kello) ja sen jälkeen akun punainen merkkivalo. Auto kuitenkin toimi normaalisti ja käynnistyi normaalisti.

    Nyt kuitenkin laitoin auton käyntiin ja hetken päästä syttyi mittaristoon keltainen huutomerkki (sama kuin luistonesto), akun merkkivalo,airback valo ja joku muu valo mitä nyt en muista. Sammutin auton ja kokeilin uudestaan käyntiin. Ei startannut. Startti ei edes pyörähdä, ja kuuluu vain napsahdus.

    Kaikki valot palaa kuitenkin kirkkaana ja 100A akku on pari vuotta vanha.

    Missä mahdollisesti vika?
    Mitähän mahtaa tarkoittaa??
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • RoCCo-
      BTCF Member
      • Jun 2013
      • 82
      • N/A

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Mitähän mahtaa tarkoittaa??
      Noo, sitä tässä itekkin mietin että varmaan se maalaisjärjellä olis akun vaihto edessä. Kysyinpähän vaan kun säikähin noita muita merkkivaloja, ettei mitään sen vakavempaa.
      BMW 525i E61
      BMW X5 3.0i E53 -Ex
      BMW 528i E39 -Ex
      BMW 328i E46 -Ex
      Audi A4 1.8i 20v -Ex
      Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
      Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
      Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
      Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        #4
        Tulisi ehkä tarkistaa autosi laturin toiminta. Veikkaisin että akun uusiminen ei pitkää iloa suo.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Merkkivalo tarkoittaa lyhyesti sanottuna: Laturi ei lataa.


          Enpä uskonut että tämän pääsen keromaan uuten asiana jollekin auton omistavalle ihmiselle
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            Mitähän mahtaa tarkoittaa??
            Ens kans tiedä. Joku on varmaan varastanut sen akun ja siksi valo palaa?

            Comment

            • RoCCo-
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 82
              • N/A

              #7
              Voipi myös olla mahdollista, että viimeaikojen pelkkä lyhyt ajelu (5km kerralla ja useammat liikennevalot) on vaikuttanut akun tyhjenemiseen. Pitää ostaa jännitemittari ja ottaa apuvirralla käyntiin. Sit mittailla mitä se työntää virtaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Sillä saan ainakin katottua toimiiko laturi vai onko akku vaan tyhjentynyt / entinen.
              BMW 525i E61
              BMW X5 3.0i E53 -Ex
              BMW 528i E39 -Ex
              BMW 328i E46 -Ex
              Audi A4 1.8i 20v -Ex
              Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
              Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
              Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
              Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

              Comment

              • RoCCo-
                BTCF Member
                • Jun 2013
                • 82
                • N/A

                #8
                Originally posted by Gedd View Post
                Ens kans tiedä. Joku on varmaan varastanut sen akun ja siksi valo palaa?
                Huumorimiehet perjantaina liikenteessä.
                BMW 525i E61
                BMW X5 3.0i E53 -Ex
                BMW 528i E39 -Ex
                BMW 328i E46 -Ex
                Audi A4 1.8i 20v -Ex
                Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                Comment

                • RoCCo-
                  BTCF Member
                  • Jun 2013
                  • 82
                  • N/A

                  #9


                  Tuohan ois kätevä niin ei tarvii mittarin kanssa pelata. Jahka toimii.
                  BMW 525i E61
                  BMW X5 3.0i E53 -Ex
                  BMW 528i E39 -Ex
                  BMW 328i E46 -Ex
                  Audi A4 1.8i 20v -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                  Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by RoCCo- View Post
                    Voipi myös olla mahdollista, että viimeaikojen pelkkä lyhyt ajelu (5km kerralla ja useammat liikennevalot) on vaikuttanut akun tyhjenemiseen. Pitää ostaa jännitemittari ja ottaa apuvirralla käyntiin. Sit mittailla mitä se työntää virtaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Sillä saan ainakin katottua toimiiko laturi vai onko akku vaan tyhjentynyt / entinen.
                    Vaikka akku olisi aivan tyhjä, sen valon pitäisi sammua jos laturi lataa. Toki mahdollista että akku on oikosessa tai muuten sotkee latausjärjestelmän mutta todennäköisempää että laturi on kaput :think
                    Last edited by Gedd; 05-12-2014, 20:18.

                    Comment

                    • HOXAHA
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 107
                      • Espoo

                      #11
                      Itsellä oli vastaavia oireita keväällä, kun E39 oli ollut talven pätkäajossa/seisonnassa. Akun täyteen lataaminen korjasi tilanteen, sitä kannattaa ensimmäiseksi koittaa.
                      BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
                      HNF XD2 Urban s-pedelec
                      Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
                      Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
                      Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

                      Comment

                      • RoCCo-
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 82
                        • N/A

                        #12
                        Kävin kokeilemassa autoa käyntiin ja lähti ihan normaalisti käyntiin. Mitään merkkivaloja ei palanut. Annoin auton olla käynnissä jonkun aikaa ja välillä annoin kierroksia ja pidin kierroksia 2-3 tonnin kohdalla.

                        Sammutin auton ja uudestaan normaalisti käyntiin. Sen jälkeen akun valo taas syttyi. Nostin kuitenkin kierroksia taas ja valo sammui.

                        Laturin hihnan tarkistin ja paikallaan sekin on ja pyörii hienosti.

                        Ilmeisesti vika on kuitenkin laturissa. Pitää ajaa viikolla auto Käyttöautolle ja varmaan vikakoodeilla näkevät onko laturi entinen. Tai sitten hommaan sen mittarin ja mittailen jännitteitä.

                        Perhana kun tuo laturi itessään on aika arvokas, mutta vaihto ei kummonen taida olla.
                        BMW 525i E61
                        BMW X5 3.0i E53 -Ex
                        BMW 528i E39 -Ex
                        BMW 328i E46 -Ex
                        Audi A4 1.8i 20v -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                        Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          #13
                          Laturi siellä on sökö melko varmasti. Mittaa auton käydessä latausjännite akun navoilta. Pidä ainakin valot päällä silloin. Jännitettä olisi syytä löytyä ~14 volttia. Jos on selvästi vähemmän, niin laturi on sökö. Ei tuota vikakoodeja lukemalla kannata alkaa tutkimaan.
                          Last edited by BMW_Harrastaja; 06-12-2014, 17:38.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Virtalukon pohja?

                            Comment

                            • Gedd
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 479
                              • Tampere

                              #15
                              Ei sitä koko laturia kannata uusia, tuossa on vielä hiilellinen laturi niin hiilet ja jännitteensäädin vaihtoon, muutaman kympin homma. Vikakoodeja ei mulla ainakaan antanut rikkinäinen jännitteensäädin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎