Kuten aikaisemmin sanottu aivan turha lukea vikakoodeja, ei niistä laturin kunto selviä. Yleismittarilla mittaa navoilta tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528 E39 ei käynnisty / merkkivalot palaa
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Moro,
Mikähän mahtaa uskollisessa e39:ssä olla vikana?
Auto alkoi temppuilemaan ensimmäisen kerran viime viikon sunnuntaina kun pesin auton. Oli tallissa kuivumassa useita tuntia ja sitten ku olisi pitänyt liikkeelle lähteä niin eipä mokoma kehdannut käynnistyä. No sitten siinä aikani starttailtua hörähti käyntiin.
Maanantaina aamulla ajelin lyhyen matkan, kaikki oli ok. Sitten illalla ajoin töihin ja olisi pitänyt kotia lähteä niin eipä taaskaan lähe käyntiin. Melkein sain käyntiin, mut sitten ei kuitenkaan.
Onneksi kaverin halli oli vieressä ja siellä sitten vaihdettiin kampiakselinasento tunnistin. Sitten pelasi viikon hyvin tähän iltaan asti. Eipä taas lähe käyntiin.
Mistähän voisi vikaa rueta tällä kertaa etsimään? Koodeja ei ole saatu luettua.-J@kke
__________________________
Menopelit, entiset ja nykyiset:
E36 316
E46 318
E39 523
E39 528
E91 320
Comment
-
-
Originally posted by J@kke View PostMoro,
Mikähän mahtaa uskollisessa e39:ssä olla vikana?
Auto alkoi temppuilemaan ensimmäisen kerran viime viikon sunnuntaina kun pesin auton. Oli tallissa kuivumassa useita tuntia ja sitten ku olisi pitänyt liikkeelle lähteä niin eipä mokoma kehdannut käynnistyä. No sitten siinä aikani starttailtua hörähti käyntiin.
Maanantaina aamulla ajelin lyhyen matkan, kaikki oli ok. Sitten illalla ajoin töihin ja olisi pitänyt kotia lähteä niin eipä taaskaan lähe käyntiin. Melkein sain käyntiin, mut sitten ei kuitenkaan.
Onneksi kaverin halli oli vieressä ja siellä sitten vaihdettiin kampiakselinasento tunnistin. Sitten pelasi viikon hyvin tähän iltaan asti. Eipä taas lähe käyntiin.
Mistähän voisi vikaa rueta tällä kertaa etsimään? Koodeja ei ole saatu luettua.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by J@kke View PostJoo, pitäisi vaan jostain lukulaitteet keksiä.
Millaiset paineiden pitäisi olla? Ja pitää tuo akku tarkastaa
Tarvikeantureita ei voi kyllä suositella, niiden kanssa on monilla ollut ongelmia. Eli osta alkuperäinen tai sitten jonkun tunnetun valmistajan kuten Bosch/Siemens jne.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by J@kke View PostMitä HTK12 veloittaa koodien lukemisesta? Pitää varmaankin ajaa marmoritiskille ja kysyä alkuperäistä osaae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuosta kampiakselin asentotunnistimesta.
Älkää missään tapauksessa asentako tarvike tunnistimia! Varsinkaan mallia Motonet.
Velipojan E39:stä meni asentotunnistin rikki ja aluksi laitettiin tarvike osa ja toimi hetken. Taas herjas asentotunnistinta vikakoodeista ja sen jälkeen hommattiin suosiolla orkkis tunnistin KL-varaosilta ja sen jälkeen rupes toimimaan ja on toiminut hienosti!
Eli ei kannata tuon osan kanssa ostaa halvinta mitä saa vaan suosiolla OEM osa!Last edited by RoCCo-; 08-12-2014, 19:13.BMW 525i E61
BMW X5 3.0i E53 -Ex
BMW 528i E39 -Ex
BMW 328i E46 -Ex
Audi A4 1.8i 20v -Ex
Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
Comment
-
-
Ja nyt tuohon omaan ongelmaan.
Mittasin jännitteitä mittarilla ja parin päivän seisomisen jälkeen akun jännite oli 12.1 (sammuksissa). Sen jälkeen auto käyntiin ja näytti 14.0 eli lataus toimi.
Sammutin auton ja uusiks käyntiin. Akun merkkivalo syttyi ja latausjännite oli alle 12. Eli laturi paskana.
Oisinkin nyt kysynyt, että minkä kokoinen laturi tuohon 528i malliin menee? Uudemmalla tuplavanos koneella. Ei osannut suoraan varaosaliikeessä sanoa ja tiedustelenkin täältä.
Tarjosi 90A laturia hintaan 270€ ja 120A laturia 218€ + tunti töitä. Eli isompi halvempi! Ei oo Bosch eikä Valeo ja merkkiä en muista, mutta ei taida merkillä hirveesti väliä olla? Bosch olisi maksanu yli 500€
Onko väliä vaikka otan suoraan tuon 120A laturin? Mielestäni n. 300€ hinta asennettuna tuolla 120A laturilla ei ole paha?BMW 525i E61
BMW X5 3.0i E53 -Ex
BMW 528i E39 -Ex
BMW 328i E46 -Ex
Audi A4 1.8i 20v -Ex
Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
Comment
-
-
Joo, eli vaihdettiin motonetin anturin tilalle Delphin anturit nokka-akselille sekä kampiakselille. Nyt toimi sitten sen tunnin verran ja sippasi. Voikohan tuo vika olla jossain muualla? Että särkee sen takia aina tuon anturin?
Vikakoodit sanoi tänään, että kampiakselin ja nokka-akselin anturit sökönä.-J@kke
__________________________
Menopelit, entiset ja nykyiset:
E36 316
E46 318
E39 523
E39 528
E91 320
Comment
-
-
Originally posted by J@kke View PostJoo, eli vaihdettiin motonetin anturin tilalle Delphin anturit nokka-akselille sekä kampiakselille. Nyt toimi sitten sen tunnin verran ja sippasi. Voikohan tuo vika olla jossain muualla? Että särkee sen takia aina tuon anturin?
Vikakoodit sanoi tänään, että kampiakselin ja nokka-akselin anturit sökönä.
ja kannattaa vilkaista että ne liittimet on kunnolla kiinni siellä imusarjan alla.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment