Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohje uuden avaimen tekemiselle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Fubar View Post
    Lisäksi kiinnostaa että onko sirun siirtäminen tosiaan niin helppoa että tuo musta palikka vaan siirretään esim. siitä perusavaimesta tuohon uuteen ja auto lähtee käyntiin?

    avaimen jyrsintä lukkosepällä tuskin voi olla yli 25€)
    Kyllä se niin helppoa on. Ja jyrsintä ei ainakaan vuosi sitten maksanu, kuin 10e haapaniemessä sijaitsevassa isossa lukkoliikkeessä.
    Last edited by Purtsi123; 15-12-2017, 18:29.
    E61 525xda -08

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      #17
      Originally posted by Fubar View Post
      Nyt kun olen tätä asiaa vähän netistä tutkinut niin tuo ews-siru on tosiaan täysin erillinen musta pikku palikka jolla on siinä avainrungossa oma "kolo".
      Nyt seuraava kysymys onkin että kun näissä halvoissa avainrungoissa tuo piirilevy on hieman erilainen kuin alkuperäisessä (tuo charging coil puuttuu kokonaan) niin onko noissa avaimissa ladattava akku vai vaihdettava patteri?
      Lisäksi kiinnostaa että onko sirun siirtäminen tosiaan niin helppoa että tuo musta palikka vaan siirretään esim. siitä perusavaimesta tuohon uuteen ja auto lähtee käyntiin?
      Mikä virka tuolla alkuperäisen avaimen transponder chipillä on? Onko sillä jotain yhteyttä EWS:n kanssa? Eli onko jonkinlaiselle koodaukselle tarvetta? Vai onko kaikki ajonestoon liittyvä tieto tuossa siirrettävässä palikassa?
      Avainrunko siis esimerkiksi tuo: http://www.ebay.co.uk/itm/Remote-Key...oAAOSwNnRYmBIm
      ja noita muita juttuja ole lueskellut esim. tästä linkistä: http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=5834384

      Osaisiko joku fiksu vastata noihin kysymyksiin? Olen hyvin lähellä tehdä itse kokeen ostamalla tuon perusavaimen ja ebaysta uuden rungon ja katsomalla että saako vähän reilun satasen kustannuksella toimivan salmiakkiavaimen hankittua (78€ perusavain Kuopion Laakkoselta,+ n. 10€ uusi avainrunko ebaysta ja avaimen jyrsintä lukkosepällä tuskin voi olla yli 25€)
      Tuossa jäisi vielä n. 60€ säästöä Saksan uuteen alkuperäiseen ja tulisihan siinä onnistumisen ilo jos homma toimii. Ja jos ei toimi, niin sitten kädessä on kuitenkin toimiva perusavain ja tieteelle menee vain tuon ebay avaimen hinta ja jyrsinnän hinta.
      Onko muuten näissä euroopan autoissa kaukosäätimen taajuus 315MHz vai 433MHz?
      433 on Euroopan taajuus. Nuo kiina-versiot on kaikki ihan normaalilla paristolla, ja ovat avattavissa juuri siksikin, että sirun voi siirtää vanhasta avaimesta siihen. Eli mitään koodauksia ei tarvitse, jos vanha siru löytyy, vain kaukosäädön opettaminen.

      Näyttää saavan eBaystä noita koodauslaitteita ja tyhjiä siruja muutamalla kympillä. Mutta mitä tutkin, niin ihan yksinkertaisia eivät YouTuben perusteella ole käyttää, varsinkaan kun niissä ei tule ohjeita mukana.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • Fubar
        BTCF Member
        • Aug 2003
        • 198
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Fubar View Post
        Nyt kun olen tätä asiaa vähän netistä tutkinut niin tuo ews-siru on tosiaan täysin erillinen musta pikku palikka jolla on siinä avainrungossa oma "kolo".
        Nyt seuraava kysymys onkin että kun näissä halvoissa avainrungoissa tuo piirilevy on hieman erilainen kuin alkuperäisessä (tuo charging coil puuttuu kokonaan) niin onko noissa avaimissa ladattava akku vai vaihdettava patteri?
        Lisäksi kiinnostaa että onko sirun siirtäminen tosiaan niin helppoa että tuo musta palikka vaan siirretään esim. siitä perusavaimesta tuohon uuteen ja auto lähtee käyntiin?
        Mikä virka tuolla alkuperäisen avaimen transponder chipillä on? Onko sillä jotain yhteyttä EWS:n kanssa? Eli onko jonkinlaiselle koodaukselle tarvetta? Vai onko kaikki ajonestoon liittyvä tieto tuossa siirrettävässä palikassa?
        Avainrunko siis esimerkiksi tuo: http://www.ebay.co.uk/itm/Remote-Key...oAAOSwNnRYmBIm
        ja noita muita juttuja ole lueskellut esim. tästä linkistä: http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=5834384

        Osaisiko joku fiksu vastata noihin kysymyksiin? Olen hyvin lähellä tehdä itse kokeen ostamalla tuon perusavaimen ja ebaysta uuden rungon ja katsomalla että saako vähän reilun satasen kustannuksella toimivan salmiakkiavaimen hankittua (78€ perusavain Kuopion Laakkoselta,+ n. 10€ uusi avainrunko ebaysta ja avaimen jyrsintä lukkosepällä tuskin voi olla yli 25€)
        Tuossa jäisi vielä n. 60€ säästöä Saksan uuteen alkuperäiseen ja tulisihan siinä onnistumisen ilo jos homma toimii. Ja jos ei toimi, niin sitten kädessä on kuitenkin toimiva perusavain ja tieteelle menee vain tuon ebay avaimen hinta ja jyrsinnän hinta.
        Onko muuten näissä euroopan autoissa kaukosäätimen taajuus 315MHz vai 433MHz?
        No nyt on työkiireiltä ehditty tähänkin asiaan aikaa käyttämään. Tilasin marmorilta uuden perusavaimen Laakkoselta, tuli vajaassa viikossa. Lisäksi tilasin ebaysta avainrungon tämän toimituksessa meni noin kaksi viikkoa.
        Vaikein homma oli tuon perusavaimen purku, mutta kyllä se siitä aukeni kun varovasti jaksoi vääntää. Nyt siru on siirretty perusavaimesta tuohon ebayn avaimeen ja äsken sain myös kaukosäädön koodattua tuohon ebayn avaimeen. Huomenna vielä ebayn avaimen jyrsintä ja sitten on toinen kaukosäädinavain n. 60-70€ saksan hintaa halvemmalla.
        Eli kyllä se vaan niin helppoa on kuin tässä viestiketjussa on vakuuteltu. Ei muuta kun muutkin puuhastelemaan.
        E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
        ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

        Comment

        • jonis93
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2013
          • 1108
          • Vantaa

          #19
          Osaako joku fiksumpi kertoa mitä eroa noilla avaimilla on?
          Kuori, kuori 2,6 ja 7. Samanmoisia näyttäs kaikki olevan mutta..?
          Ja kohdeautona e39 pre fl

          Last edited by jonis93; 21-05-2017, 00:12.
          Audi A7
          EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by jonis93 View Post
            Osaako joku fiksumpi kertoa mitä eroa noilla avaimilla on?
            Kuori, kuori 2,6 ja 7. Samanmoisia näyttäs kaikki olevan mutta..?
            Ja kohdeautona e39 pre fl

            http://www.saarimaki.net/autonavaime...w-c-33_66.html
            Miten niin samanmoisia? Kaikissa on eri profiili, käynti optikolla auttaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • jonis93
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2013
              • 1108
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              Miten niin samanmoisia? Kaikissa on eri profiili, käynti optikolla auttaa.
              Oho perkele olis vissii pitäny vähä virkeempänä kattella eikä silmät ristissä
              Mutta ainakaan näin likinäkösenä en huomaa kuori ja kuori 6 muuta etoa, kun toisessa on napeissa noi merkit. Onkohan noilla jotain muuta eroa :think
              Audi A7
              EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by jonis93 View Post
                Oho perkele olis vissii pitäny vähä virkeempänä kattella eikä silmät ristissä
                Mutta ainakaan näin likinäkösenä en huomaa kuori ja kuori 6 muuta etoa, kun toisessa on napeissa noi merkit. Onkohan noilla jotain muuta eroa :think
                Vielä kun vähän tarkemmin katsot, niin huomaat, että toisessa on 3 näppäintä ja toisessa vain 2.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2174
                  • Himas

                  #23
                  Tulipahan kerrankin onnistuttua jossain. Tilasin siis tollasen ak90:n ja kaksi avainta. Nyt on kaksi toimivaa kaukoavainta yhden rikkinäisen lisäksi.

                  Onko joku avannut noita Kiinan avaimia että puukkoako vai miten jos patteri täytyy vaihtaa?
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • tansju
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2015
                    • 96
                    • Nokian perämettällä

                    #24
                    Ainakin oma ebay-salmiakki aukeaa ihan nätisti esim mattopuukolla, eikä ainakaan vielä noin 10 avaamiseen jälkeen ole muuttunut väljäksi

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #25
                      Voikos noita mustia chippejä tyhjentää ja koodata uudestaan jos esim purkuautosta ostaa avaimen?

                      Nuissa kiina-avaimissa ei ilmeisesti ole virtalukossa ollessaan latautuvaa akkua tai sitä latausta piirilevyllä?

                      Eli jos haluaa alkuperäisen kaltaisen niin purkuautosta avain...siihen uus siru ja ohjelmointi ak90+?

                      Kauankohan mahtaa patteri kestää ilman latausta että tarvii uusia?

                      Pystyn vikakoodinlukijalla katsomaan montako avainta autossa on ollut eli sen takia ei tarvitse ews-boxin sirua lukea...voiko tiedot lukea suoraan vanhan avaimen sirusta?

                      Comment

                      • Mitsu
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 99
                        • Oulu

                        #26
                        Kyllästyttää näiden avaimien kanssa veivaaminen. Olen ostanut jo yhden uuden avaimen ja vaihtanut siihenkin akun kerran. Taas ovat molemmat avaimet pimeänä. Vaikuttaa siltä, ettei lataus enää toimi.

                        Mikä olisi helpoin tapa saada kauko-ohjattavat avaimet helposti vaihdettavilla normaaleilla paristoilla?

                        Keneltä kannattaa ostaa avain? Onnistuuko ajoneston siirto käytännössä? Jos nyt kuitenkin pitää jatkaa akkujen vaihtoa, olisiko tämä oikea toimiva akku: http://www.saarimaki.net/bmwbravaime...li-p-1394.html

                        BMW 530d touring vm 2000.

                        Comment

                        • Mitsu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 99
                          • Oulu

                          #27
                          Ajattelin sitten hankkia kaksi kiina-avainta pelkiksi kaukoavaimiksi. Leikkaan avainosan pois ja käytän pelkkää salmiakkia oven kaukona ja vanhoja avaimia käynnistykseen.

                          Toimiiko?

                          Kun avainten kauko-ohjaus aktivoidaan, pitääkö enimmäinen aktivoitava avain olla juuri se, jota on käytetty virtalukossa? Vai riittääkö, että on yksi toimiva avain, jossa ei ole kauko-ohjausta.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by Mitsu View Post
                            Ajattelin sitten hankkia kaksi kiina-avainta pelkiksi kaukoavaimiksi. Leikkaan avainosan pois ja käytän pelkkää salmiakkia oven kaukona ja vanhoja avaimia käynnistykseen.

                            Toimiiko?

                            Kun avainten kauko-ohjaus aktivoidaan, pitääkö enimmäinen aktivoitava avain olla juuri se, jota on käytetty virtalukossa? Vai riittääkö, että on yksi toimiva avain, jossa ei ole kauko-ohjausta.
                            Ajonesto ja kauko-ohjaus ovat erillisiä palikoita.

                            Tuon pitäisi käsittääkseni toimia.

                            Comment

                            • Fubar
                              BTCF Member
                              • Aug 2003
                              • 198
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by Mitsu View Post
                              Ajattelin sitten hankkia kaksi kiina-avainta pelkiksi kaukoavaimiksi. Leikkaan avainosan pois ja käytän pelkkää salmiakkia oven kaukona ja vanhoja avaimia käynnistykseen.

                              Toimiiko?

                              Kun avainten kauko-ohjaus aktivoidaan, pitääkö enimmäinen aktivoitava avain olla juuri se, jota on käytetty virtalukossa? Vai riittääkö, että on yksi toimiva avain, jossa ei ole kauko-ohjausta.
                              Jos olet jo päättänyt hankkia kiinan avaimet niin itse tekisin ottaisin niistä kiinan avaimista piirilevyn (eli sisäosat jotka sen kauko-ohjauksen toiminnasta vastaavat) ja siirtäisin sen kokonaisuudessaan niihin alkuperäisiin avaimiin.
                              Näin vanhan avaimen "avainosalla" voit käyttää ovia, peräluukkua ja virtalukkoa. Ja kun se ajoneston siru on koko ajan siinä alkuperäisessä avaimessa niin auto lähtee myös käyntiin ilman ongelmia.
                              Ainoa jonka joudut tekemään on se ovien kauko-ohjauksen koodaus joka onnistuu kyllä helposti.
                              Näin ei tarvitse kantaa ylimääräisenä avaimenperänä sitä toista salmiakkiosaa tai leikata mitään irti mistään. Heität vaan niillä jyrsimättömillä kiinan avainosilla sitten vesilintua kun olet piirilevyt niistä pihistänyt.
                              E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                              ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                              Comment

                              • Mitsu
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 99
                                • Oulu

                                #30
                                Hyvä idea. Ainoa mikä mietityttää, on pariston vaihto. Kuinkahan usein kiina-avaimiin pitää vaihtaa paristo? Miten avain kannattaisi liimata kiinni, jotta avaaminen onnistuisi nätisti? Jos olen oikein ymmärtänyt, kiina-avaimen saa melko nätisti auki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎