Originally posted by Fubar
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ohje uuden avaimen tekemiselle
Collapse
X
-
Originally posted by Fubar View PostNyt kun olen tätä asiaa vähän netistä tutkinut niin tuo ews-siru on tosiaan täysin erillinen musta pikku palikka jolla on siinä avainrungossa oma "kolo".
Nyt seuraava kysymys onkin että kun näissä halvoissa avainrungoissa tuo piirilevy on hieman erilainen kuin alkuperäisessä (tuo charging coil puuttuu kokonaan) niin onko noissa avaimissa ladattava akku vai vaihdettava patteri?
Lisäksi kiinnostaa että onko sirun siirtäminen tosiaan niin helppoa että tuo musta palikka vaan siirretään esim. siitä perusavaimesta tuohon uuteen ja auto lähtee käyntiin?
Mikä virka tuolla alkuperäisen avaimen transponder chipillä on? Onko sillä jotain yhteyttä EWS:n kanssa? Eli onko jonkinlaiselle koodaukselle tarvetta? Vai onko kaikki ajonestoon liittyvä tieto tuossa siirrettävässä palikassa?
Avainrunko siis esimerkiksi tuo: http://www.ebay.co.uk/itm/Remote-Key...oAAOSwNnRYmBIm
ja noita muita juttuja ole lueskellut esim. tästä linkistä: http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=5834384
Osaisiko joku fiksu vastata noihin kysymyksiin? Olen hyvin lähellä tehdä itse kokeen ostamalla tuon perusavaimen ja ebaysta uuden rungon ja katsomalla että saako vähän reilun satasen kustannuksella toimivan salmiakkiavaimen hankittua (78€ perusavain Kuopion Laakkoselta,+ n. 10€ uusi avainrunko ebaysta ja avaimen jyrsintä lukkosepällä tuskin voi olla yli 25€)
Tuossa jäisi vielä n. 60€ säästöä Saksan uuteen alkuperäiseen ja tulisihan siinä onnistumisen ilo jos homma toimii. Ja jos ei toimi, niin sitten kädessä on kuitenkin toimiva perusavain ja tieteelle menee vain tuon ebay avaimen hinta ja jyrsinnän hinta.
Onko muuten näissä euroopan autoissa kaukosäätimen taajuus 315MHz vai 433MHz?
Näyttää saavan eBaystä noita koodauslaitteita ja tyhjiä siruja muutamalla kympillä. Mutta mitä tutkin, niin ihan yksinkertaisia eivät YouTuben perusteella ole käyttää, varsinkaan kun niissä ei tule ohjeita mukana.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by Fubar View PostNyt kun olen tätä asiaa vähän netistä tutkinut niin tuo ews-siru on tosiaan täysin erillinen musta pikku palikka jolla on siinä avainrungossa oma "kolo".
Nyt seuraava kysymys onkin että kun näissä halvoissa avainrungoissa tuo piirilevy on hieman erilainen kuin alkuperäisessä (tuo charging coil puuttuu kokonaan) niin onko noissa avaimissa ladattava akku vai vaihdettava patteri?
Lisäksi kiinnostaa että onko sirun siirtäminen tosiaan niin helppoa että tuo musta palikka vaan siirretään esim. siitä perusavaimesta tuohon uuteen ja auto lähtee käyntiin?
Mikä virka tuolla alkuperäisen avaimen transponder chipillä on? Onko sillä jotain yhteyttä EWS:n kanssa? Eli onko jonkinlaiselle koodaukselle tarvetta? Vai onko kaikki ajonestoon liittyvä tieto tuossa siirrettävässä palikassa?
Avainrunko siis esimerkiksi tuo: http://www.ebay.co.uk/itm/Remote-Key...oAAOSwNnRYmBIm
ja noita muita juttuja ole lueskellut esim. tästä linkistä: http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=5834384
Osaisiko joku fiksu vastata noihin kysymyksiin? Olen hyvin lähellä tehdä itse kokeen ostamalla tuon perusavaimen ja ebaysta uuden rungon ja katsomalla että saako vähän reilun satasen kustannuksella toimivan salmiakkiavaimen hankittua (78€ perusavain Kuopion Laakkoselta,+ n. 10€ uusi avainrunko ebaysta ja avaimen jyrsintä lukkosepällä tuskin voi olla yli 25€)
Tuossa jäisi vielä n. 60€ säästöä Saksan uuteen alkuperäiseen ja tulisihan siinä onnistumisen ilo jos homma toimii. Ja jos ei toimi, niin sitten kädessä on kuitenkin toimiva perusavain ja tieteelle menee vain tuon ebay avaimen hinta ja jyrsinnän hinta.
Onko muuten näissä euroopan autoissa kaukosäätimen taajuus 315MHz vai 433MHz?
Vaikein homma oli tuon perusavaimen purku, mutta kyllä se siitä aukeni kun varovasti jaksoi vääntää. Nyt siru on siirretty perusavaimesta tuohon ebayn avaimeen ja äsken sain myös kaukosäädön koodattua tuohon ebayn avaimeen. Huomenna vielä ebayn avaimen jyrsintä ja sitten on toinen kaukosäädinavain n. 60-70€ saksan hintaa halvemmalla.
Eli kyllä se vaan niin helppoa on kuin tässä viestiketjussa on vakuuteltu. Ei muuta kun muutkin puuhastelemaan.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Osaako joku fiksumpi kertoa mitä eroa noilla avaimilla on?
Kuori, kuori 2,6 ja 7. Samanmoisia näyttäs kaikki olevan mutta..?
Ja kohdeautona e39 pre fl
Last edited by jonis93; 21-05-2017, 00:12.Audi A7
EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
Comment
-
-
Originally posted by jonis93 View PostOsaako joku fiksumpi kertoa mitä eroa noilla avaimilla on?
Kuori, kuori 2,6 ja 7. Samanmoisia näyttäs kaikki olevan mutta..?
Ja kohdeautona e39 pre fl
http://www.saarimaki.net/autonavaime...w-c-33_66.htmle39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMiten niin samanmoisia? Kaikissa on eri profiili, käynti optikolla auttaa.olis vissii pitäny vähä virkeempänä kattella eikä silmät ristissä
Mutta ainakaan näin likinäkösenä en huomaa kuori ja kuori 6 muuta etoa, kun toisessa on napeissa noi merkit. Onkohan noilla jotain muuta eroa :thinkAudi A7
EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
Comment
-
-
Originally posted by jonis93 View PostOho perkeleolis vissii pitäny vähä virkeempänä kattella eikä silmät ristissä
Mutta ainakaan näin likinäkösenä en huomaa kuori ja kuori 6 muuta etoa, kun toisessa on napeissa noi merkit. Onkohan noilla jotain muuta eroa :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tulipahan kerrankin onnistuttua jossain. Tilasin siis tollasen ak90:n ja kaksi avainta. Nyt on kaksi toimivaa kaukoavainta yhden rikkinäisen lisäksi.
Onko joku avannut noita Kiinan avaimia että puukkoako vai miten jos patteri täytyy vaihtaa?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Voikos noita mustia chippejä tyhjentää ja koodata uudestaan jos esim purkuautosta ostaa avaimen?
Nuissa kiina-avaimissa ei ilmeisesti ole virtalukossa ollessaan latautuvaa akkua tai sitä latausta piirilevyllä?
Eli jos haluaa alkuperäisen kaltaisen niin purkuautosta avain...siihen uus siru ja ohjelmointi ak90+?
Kauankohan mahtaa patteri kestää ilman latausta että tarvii uusia?
Pystyn vikakoodinlukijalla katsomaan montako avainta autossa on ollut eli sen takia ei tarvitse ews-boxin sirua lukea...voiko tiedot lukea suoraan vanhan avaimen sirusta?
Comment
-
-
Kyllästyttää näiden avaimien kanssa veivaaminen. Olen ostanut jo yhden uuden avaimen ja vaihtanut siihenkin akun kerran. Taas ovat molemmat avaimet pimeänä. Vaikuttaa siltä, ettei lataus enää toimi.
Mikä olisi helpoin tapa saada kauko-ohjattavat avaimet helposti vaihdettavilla normaaleilla paristoilla?
Keneltä kannattaa ostaa avain? Onnistuuko ajoneston siirto käytännössä? Jos nyt kuitenkin pitää jatkaa akkujen vaihtoa, olisiko tämä oikea toimiva akku: http://www.saarimaki.net/bmwbravaime...li-p-1394.html
BMW 530d touring vm 2000.
Comment
-
-
Ajattelin sitten hankkia kaksi kiina-avainta pelkiksi kaukoavaimiksi. Leikkaan avainosan pois ja käytän pelkkää salmiakkia oven kaukona ja vanhoja avaimia käynnistykseen.
Toimiiko?
Kun avainten kauko-ohjaus aktivoidaan, pitääkö enimmäinen aktivoitava avain olla juuri se, jota on käytetty virtalukossa? Vai riittääkö, että on yksi toimiva avain, jossa ei ole kauko-ohjausta.
Comment
-
-
Originally posted by Mitsu View PostAjattelin sitten hankkia kaksi kiina-avainta pelkiksi kaukoavaimiksi. Leikkaan avainosan pois ja käytän pelkkää salmiakkia oven kaukona ja vanhoja avaimia käynnistykseen.
Toimiiko?
Kun avainten kauko-ohjaus aktivoidaan, pitääkö enimmäinen aktivoitava avain olla juuri se, jota on käytetty virtalukossa? Vai riittääkö, että on yksi toimiva avain, jossa ei ole kauko-ohjausta.
Tuon pitäisi käsittääkseni toimia.
Comment
-
-
Originally posted by Mitsu View PostAjattelin sitten hankkia kaksi kiina-avainta pelkiksi kaukoavaimiksi. Leikkaan avainosan pois ja käytän pelkkää salmiakkia oven kaukona ja vanhoja avaimia käynnistykseen.
Toimiiko?
Kun avainten kauko-ohjaus aktivoidaan, pitääkö enimmäinen aktivoitava avain olla juuri se, jota on käytetty virtalukossa? Vai riittääkö, että on yksi toimiva avain, jossa ei ole kauko-ohjausta.
Näin vanhan avaimen "avainosalla" voit käyttää ovia, peräluukkua ja virtalukkoa. Ja kun se ajoneston siru on koko ajan siinä alkuperäisessä avaimessa niin auto lähtee myös käyntiin ilman ongelmia.
Ainoa jonka joudut tekemään on se ovien kauko-ohjauksen koodaus joka onnistuu kyllä helposti.
Näin ei tarvitse kantaa ylimääräisenä avaimenperänä sitä toista salmiakkiosaa tai leikata mitään irti mistään. Heität vaan niillä jyrsimättömillä kiinan avainosilla sitten vesilintua kun olet piirilevyt niistä pihistänyt.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
Comment