Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohje uuden avaimen tekemiselle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fubar
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 196
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Mitsu View Post
    Hyvä idea. Ainoa mikä mietityttää, on pariston vaihto. Kuinkahan usein kiina-avaimiin pitää vaihtaa paristo? Miten avain kannattaisi liimata kiinni, jotta avaaminen onnistuisi nätisti? Jos olen oikein ymmärtänyt, kiina-avaimen saa melko nätisti auki.
    Minulla ollut reilun vuoden Kiinan avain käytössä eikä paristoa ole vielä tarvinnut vaihtaa.
    En ole alkuperäistä avaintakaan akun vaihdon jälkeen mitenkään liimannut kiinni. Se runko napsahtaa ainakin minun avaimessa kiinni aika napakasti ja täten en ole nähnyt liimaamista itse tarpeelliseksi.
    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

    Comment

    • Mitsu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 99
      • Oulu

      #32
      Kuulostaa lupaavalta tuo yli vuosi.
      Puukotettu salmiakkiavain ei pysy liimaamatta kiinni.

      Comment

      • Fubar
        BTCF Member
        • Aug 2003
        • 196
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by Mitsu View Post
        Kuulostaa lupaavalta tuo yli vuosi.
        Puukotettu salmiakkiavain ei pysy liimaamatta kiinni.
        Kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, minun alkuperäinen salmiakkiavaimeni pysyy kiinni ilman liimaa. Olen sen avannut noin 5-10 kertaa ja ei ole vielä kertaakaan tarvinnut liimaa väliin laittaa. Kun avaimeni painaa kiinni niin kuuluu oikein napsahdus ja runko menee kiinni niin että ei aivan varmasti vahingossa aukea.
        Voihan toki olla että joku edellinen omistaja on tuon alkuperäisen avaimen joskus uusinut johonkin piraattiavaimeen, mutta pidän sitä hyvin epätodennäköisenä kun sen verran hankalaa avaimen avaus oli ensimmäisellä kerralla. Lisäksi tuo avain on aivan samanlainen kuin tuon M5:sen kaksi alkuperäistä avainta (näitä tosin ei ole vielä tarvinnut avata).
        E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
        ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

        Comment

        • Mitsu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 99
          • Oulu

          #34
          Kiina-avaimet tulivat ja kaukon ohjelmointi onnistui ihan heittämällä.

          Minkä näköinen on perusavain, josta ajoneston saa siirrettyä? Minulla on yksi avain ilman kaukoa, vaalean ruskea muovinen pää. Saakohan siitä EWS-sirun siirrettyä järkevästi?

          Comment

          • Mitsu
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 99
            • Oulu

            #35
            Minun avainten elektroniikka on kuvan mukainen. Käsittääkseni juotettua EWS-sirua ei voi siirtää. Olenko oikeassa?
            Attached Files

            Comment

            • Mitsu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 99
              • Oulu

              #36
              Perusavain on sitten kuvassa toinen vasemmalta. Onnistuuko sirun siirto siitä?
              Attached Files

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by Mitsu View Post
                Perusavain on sitten kuvassa toinen vasemmalta. Onnistuuko sirun siirto siitä?
                Onnistuu.
                E61 525xda -08

                Comment

                • Mitsu
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 99
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Purtsi123 View Post
                  Onnistuu.
                  Onnistuihan se. Omituista, että uudemman malliseen avaimeen on pitänyt pistää erilainen ajonesto, joka ilmeisesti vaatii ainakin sen latausantennin toimiakseen.

                  Comment

                  • Mitsu
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 99
                    • Oulu

                    #39
                    Oulun Suutari ja Avainpalvelu väitti siirtäneensä piirilevylle juotetun ajoneston toiseen avaimeen ilman ongelmia. Pihdeillä varovasti irti ja teippaus uuteen paikkaan ilman mitään sähköisiä kontakteja. Väitti, että juotokset ovat vain kiinnitystä varten.

                    Joku voisi kyllä kokeilla tätä.
                    Last edited by Mitsu; 25-08-2018, 14:16.

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      #40
                      Originally posted by Mitsu View Post
                      Oulun Suutari ja Avainpalvelu väitti siirtäneensä piirilevylle juotetun ajoneston toiseen avaimeen ilman ongelmia. Pihdeillä varovasti irti ja teippaus uuteen paikkaan ilman mitään sähköisiä kontakteja. Väitti, ettei juotokset ovat vain kiinnitystä varten.

                      Joku voisi kyllä kokeilla tätä.
                      Paljon mahdolista. Tuota ylempää piirilevyn kuvaakin kun katsoo, niin näyttäis tosiaan olevan vaan kiinnitystä varten.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 256
                        • Päijät-Häme

                        #41
                        Mulla on ongelma tuon AK90 laitteen kanssa. Herjaa kokoajan "No Pin Touch". Yrittänyt käännellä prosessorin päällä ilman tuloksia. Putsailin lakkoja pois johtimista mutta tuloksetta. (auto onneksi pelaa vielä )

                        Auto on Facelift vm02, EWS3 0D46J joka käsittääkseni ei vaadi että sen pitää olla autossa kiinni lukua varten? Sirut lukee kyllä uusista avaimista ilman ongelmaa, ajurit asentunut oikein mutta ei vaan saa yhteyttä.

                        Onko mitään apua jos hommaa esim K-Line adapterin tuohon jonka kautta yrittäisi?

                        EDIT: Laite on punainen AK90+
                        Last edited by Wildchild; 19-01-2019, 12:45.
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2730
                          • .fi

                          #42
                          Selviskö tämä(yllä) ikinä? Samaa herjaa itselläkin:think.

                          Ohjelman mukana tulleessa kuvassa lukee:
                          "If you don't read 0D46J data. You can connect 12V power to EWS"

                          Mutta, kun tuossa nyt tuli useammasta lähteestä tuo jo ladattua,
                          niin onpa mulle eksynyt ohjekuva 0D46J:lle, jossa lukee:
                          "if don't read OD46J, you can cut pin20 of MCU, recover it when finish."
                          ja kuvassa on lukuadapterin kohdistuksen lisäksi havainnollistettu tuo katkos levyllä.

                          hohhoijjaa
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • Wildchild
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2016
                            • 256
                            • Päijät-Häme

                            #43
                            Originally posted by aae30 View Post
                            Selviskö tämä(yllä) ikinä? Samaa herjaa itselläkin:think.

                            Ohjelman mukana tulleessa kuvassa lukee:
                            "If you don't read 0D46J data. You can connect 12V power to EWS"

                            Mutta, kun tuossa nyt tuli useammasta lähteestä tuo jo ladattua,
                            niin onpa mulle eksynyt ohjekuva 0D46J:lle, jossa lukee:
                            "if don't read OD46J, you can cut pin20 of MCU, recover it when finish."
                            ja kuvassa on lukuadapterin kohdistuksen lisäksi havainnollistettu tuo katkos levyllä.

                            hohhoijjaa

                            En saanut omaa vehjettä toimimaan. Kokeilin kaverin purkuauton boksiin myös mutta ei toiminu. Hain sitten Lahden Laakkoselta avaimen hintaan 182€.
                            Bmw 525iA -02

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2730
                              • .fi

                              #44
                              Originally posted by Wildchild View Post
                              En saanut omaa vehjettä toimimaan. Kokeilin kaverin purkuauton boksiin myös mutta ei toiminu. Hain sitten Lahden Laakkoselta avaimen hintaan 182€.
                              Aww, jotain tälläistä vähän pelkäsinkin, mutta en nyt aio kyllä vielä tähän luovuttaa.
                              Pin20 katkaisun testasin, mut se nyt ei kaiken järjen mukaan pitänytkään auttaa,
                              kun ei EWS autossa/virroissa nyt ollut. Ei sentää hajonnu (vielä ainakaa, yks startti vast takan).

                              btw. muistatko muuten piippasiko sinun AK90+?
                              Omassa on kyllä piirilevyllä selkeä paikka jollekin buzzeril/piipille,
                              mutta sekin puuttuu, ja google kääntäjän avustuksel löysin jonku .ru tyypin,
                              joka harakanvarpail totes et 0D46J kans toimivat AK90:set piippaa:think

                              Pari pv jos nyt etsis piippaavaa viel täält, ennenku tilaan EWS editorin tjsp..
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • Wildchild
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2016
                                • 256
                                • Päijät-Häme

                                #45
                                Originally posted by aae30 View Post
                                Aww, jotain tälläistä vähän pelkäsinkin, mutta en nyt aio kyllä vielä tähän luovuttaa.
                                Pin20 katkaisun testasin, mut se nyt ei kaiken järjen mukaan pitänytkään auttaa,
                                kun ei EWS autossa/virroissa nyt ollut. Ei sentää hajonnu (vielä ainakaa, yks startti vast takan).

                                btw. muistatko muuten piippasiko sinun AK90+?
                                Omassa on kyllä piirilevyllä selkeä paikka jollekin buzzeril/piipille,
                                mutta sekin puuttuu, ja google kääntäjän avustuksel löysin jonku .ru tyypin,
                                joka harakanvarpail totes et 0D46J kans toimivat AK90:set piippaa:think

                                Pari pv jos nyt etsis piippaavaa viel täält, ennenku tilaan EWS editorin tjsp..

                                Se muistaakseni piippas aina kun luki avainta. Avain laitteeseen -> lue -> piipaus. :think Mikäli oikein muistan.
                                Bmw 525iA -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎