Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d savuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rreipas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45

    530d savuttaa

    No hei taas
    Piti katsastaa tuo oma ritsa 99 vm siis kyseessä
    Savutus mittaus meni vähän puihin niiku jo olinki arvellut kun kiihdyttäessä joskus kehdannu vilkasta peiliin....
    Eli mustaa tulee torven täydeltä
    Savutus arvo oli yli 7 !!!!

    Masina käy ihan ok
    Joskus kiihdyttäessä tuntuu ettei ahda kunnolla
    Sitten lähtee vetämään ilään kuin olis karmee turboviive...
    Mutta voimasavua tulee huolella

    Kylmänä käynnistyy hyvin joskus kuumana muutaman sekunti pidempi startti

    Eli onko suuttimet kaikki paskana vai mistä moinen vitummoinen sauhu johtunee?
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    #2
    Vikakoodit lukuun ni selvittää paljon.
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

    Comment

    • kilehto
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 12
      • Suami

      #3
      Mutta ei kai 530D ryntäytetäkään katsastuksessa täysille kierroksille? Vai savuaako siis jo pari tuhatta kierrosta taulussa? Ainakaan omaa Bemaria ei inssi huudata täysillä kierroksilla, kun katsastusasemille on sellainen ohje annettu. Näin minulle on selitetty.

      Comment

      • thth77
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 88
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by kilehto View Post
        Mutta ei kai 530D ryntäytetäkään katsastuksessa täysille kierroksille? Vai savuaako siis jo pari tuhatta kierrosta taulussa? Ainakaan omaa Bemaria ei inssi huudata täysillä kierroksilla, kun katsastusasemille on sellainen ohje annettu. Näin minulle on selitetty.
        kyllä omaa 530d on huudatettu katsastuksessa +4500rpm..:think
        1.5
        2.3
        2.0
        2.5
        2.5
        3.3
        3.0d

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #5
          Originally posted by kilehto View Post
          Mutta ei kai 530D ryntäytetäkään katsastuksessa täysille kierroksille? Vai savuaako siis jo pari tuhatta kierrosta taulussa? Ainakaan omaa Bemaria ei inssi huudata täysillä kierroksilla, kun katsastusasemille on sellainen ohje annettu. Näin minulle on selitetty.
          Kyllä sitä on huudatettu itelläki katsastuksessa aina niin paljon kuin kiertää.tosin itsellä manuaali vaihteistolla.automaattia ei saa huudattaa paikallaan kaasupohjassa
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • rreipas
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 45

            #6
            savuu

            No kyllä täällä katsastus koijari survoo kaasunpohjaan
            pitäsköhän se repiä ulos autosta ja tilsiä koppaan vai antaa vaan huudattaa masinaa
            Nii tää miun kotterohan on automaatti

            Juu savua tulee kun kiihdyttää ajaessa esim ohittaa jonkuu volvon tms laitteen
            ei se pienellä kaasulla sauhua

            eilen ku tossa tein pikku huoltoa pirssiin,,,,vaihdoin putsarinjalan ja lauhduttimen tiivisteet ja kanteen ylävesiletkun muovi käikäleen ni oikee kuuntelin käyntiä kopat irti ehkä joku suutin pitää erisaundia....

            imusarja oli täynnä nokiöljyjotain vitun mönjää...olihan paskamoinen pestävä....

            ja ykköspytyn pakosarjan pultin poikki....vittu

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #7
              Ei muuta ko napakka isku jakajaan yli-innokkaalle katsurille ja tosta printtaat lapun nenän eteen

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Macke View Post
                Ei muuta ko napakka isku jakajaan yli-innokkaalle katsurille ja tosta printtaat lapun nenän eteen

                http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...opeudet-99.pdf
                Juu ei kaikki katsurit ole lukenu. Pari kuukautta sitte katsastin oman ja huomasin että ukko rääpii surutta täysille kierroksille. Tuumas paperia tehdessä että ei meinannu saaha arvoja alle 3, lappuun tuli muistaakseni 2,4. Aikaisemmin ei ole ollu mitään ongelmia, alle 1 yleensä. Hiukka hermostuneena jo sanoin tälle ukolle muutaman sanan bemusta, automaatista, trafista ja korjaamosta.
                Jälkinäyttö siittä sitten tuli, kun piti vaihtaa raid.nuppi. Sekin turhaan, välykset oli kallistuksenvakaajissa molemmissa. Ja niitä tämä tauno ei huomanu.
                Otin nämä pallot (raid.nuppi + toinen vakaajantanko) ja trafin sivuilta ohjeet päästötestiin ja vein konttorille jälkitarkastuksen yhteydessä. Nuiva oli vastaanotto, meinas että saa kierrättää konettakin. ja vitut. Sanoin sitte että käy tulostaan ne päästötestin raportit. Yllätys yllätys, niitä ei enää ollutkaan saatavilla tai ei osannu. Tai ei halunnu antaa. Konttori oli muuten Jyväskylän Palokassa. Halpa ja surkee.

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by Macke View Post
                  Ei muuta ko napakka isku jakajaan yli-innokkaalle katsurille ja tosta printtaat lapun nenän eteen

                  http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...opeudet-99.pdf
                  Railikoneita ohjeen mukaan enempi ku 4krpm? Eli kaasupohjaan ja sillai kai! 0,1 oli mulla savut railihuijariboxin kanssa. Eikä sieltä haikua tule, lienee rikki?
                  ...

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    #10
                    Mjoo, tosta oli olemassa joku muukin lappu missä oli eri tavalla noi asiat ilmoitettuna koska toi suurempi kuin 4000 kierrosta kyllä hämää. Lappu lattiassa sitä ei mun käsitysten mukaan saa polkea kun vissiin (internetistö opittuja absoluuttisia totuuksia) nousee automaattilootassa öljynpaineet ilman vetoa niin koviksi että saattaa joku paikka hajota venttiilikoneistosta.

                    Onhan tossa PDF dokkarissa kanssa aikarajat jokaselle asetettu, eli saa kestää enintään 1,5 sekkaa saada se huudatus päälle ja siellä saadaan pitää kierroksia se 0,5 sekkaa. Eli aika nopee rykäsy kaikenkaikkiaan, että jos se inssi sitä jalkaa pitää suorana "normi" meiningeillä niin aika paljon kauemmin tuppaavat huudattamaan.

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      No vielä ei oo hajonnu mulla vaikka itekki oon polkenu...
                      ...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎