memebuy23buy

Bemarilla miljoona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tecro
    BTCF Member
    • Dec 2009
    • 185
    • Suomi

    #46
    Aika hyvä suortius moottorilta, jota yleisesti ainakin foorumeilla pidetään vikaherkkänä ja huonona. Kannenvaihto 650k ajettuna ei muuta.. Onkohan tähän vaihdettu pumppua ikinä, kone kuitenkin ei commonrail:think
    Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

    Comment

    • Aspoi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 222
      • Ylöjärvi

      #47
      Mutta miksiköhän mittaristossa palaa tuo pilkku km tekstin jälkeen??
      Nyt: E36 323i M-Sport
      Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by Aspoi View Post
        Mutta miksiköhän mittaristossa palaa tuo pilkku km tekstin jälkeen??
        Valoboxi joskus vaihdettu jokatapauksessa?

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #49
          Manipulation dot. Tuostakin oli aikoinaan hirveesti legendaa että varma mittarin ruuvaus auto jos merkkivalo palaa
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #50
            Mulla tuossa pariviikkoasitten tuo piste alkoi killittää mittaristossa ja ihmettelin, että onko se paalauksen ajoitusmerkki. Enteili vissiin tuota hajoavaa laturia.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Benzi87
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1106
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Hemi View Post
              Bemarin common rail kutosdieselit oikeasti yksiä maailman parhaita henkilöautodieseleitä....
              Sehän tässä onkin huvittavaa että luotettavuus on jäänyt pelkästään kutos dieseleihin.
              Nelos dieseleissä on sitten kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat jo vähän ajetuissakin.

              Otetaan nyt vielä se mersun dieseli puheeksi.
              En kiellä etteikö niissäkin voi olla vikoja!
              Mersulla luotettavan koneen rakentaminen ei ole jäänyt "yhden" koneen varaan.
              Tulee tehtaalta koneen koosta tai sylintereiden luvuista huolimatta aina luotettavampi dieseli ku bemarilla.

              Hyvänä esimerkkinä vielä nämä surullisen kuuluisat bemarin "läpät".
              Oletteko kuulleet että mersuista ruvetaan repimään koneesta jo uutena osia irti kone rikon pelossa?

              EDIT: Ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä tai haastaa riitaa totuuksilla!
              Ja miksikö tälläistä tekstiä? Kuulen tätä aina välillä kun suvussa on Mersu miehiä.
              Last edited by Benzi87; 26-01-2015, 23:03.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #52
                Ainii tähän malliin Mersun koneet viimisen päälle, tuolla koneella ajettu 30tkm...

                (Noi 906 sprintterien koneet on kyl ihan susia, kaiketi ainakin nää 2009 ja sitä uudemmat, kun moottorit päivitty)
                Attached Files
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Benzi87
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1106
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Ainii tähän malliin Mersun koneet viimisen päälle, tuolla koneella ajettu 30tkm...

                  (Noi 906 sprintterien koneet on kyl ihan susia, kaiketi ainakin nää 2009 ja sitä uudemmat, kun moottorit päivitty)
                  Sattuuhan noita.

                  Porukoilla mesenä e 220 cdi automaatti vm.2005.
                  Ajettu 380tkm.
                  Ollut jo reilu 4vuotta ja joka vuosi mennyt katsastuksesta läpi heittämällä.
                  Yhden kerran on tullut huomautus käsijarrusta kun oli heikko tehoinen.
                  Tämän neljän vuoden aikana ei ole tehty mitään muuta ku uusittu jarrut ja tehty perushuollot.
                  Auton historia tiedetään ennen taloon tuloa eikä aikasemminkaan ole tehty kuin perushuollot.

                  Sitä ennen oli mese e 270 cdi manuaali vm.2000.
                  Oli ajettu 600tkm ennen myyntiä pois.
                  Meni tutulle joka on nyt ajanut mittariin reilun 800tkm.
                  Ei ole koneelle tarvinut vieläkään tehdä mitään muuta ku uusia laturi, hehkut ja suuttimien pannalle tulevia kiinnitys pultteja pariin otteeseen.
                  Pultit on siis liian hennot niin pettää kierteet. (ei kuitenkaan jätä välille)
                  Last edited by Benzi87; 27-01-2015, 10:24.

                  Comment

                  • uijui
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 172
                    • suomi

                    #54
                    Voi poijaat miten paljon ranskanpoika (psa) oli edellä saksanpoikaa dieselitekniikassa ennenkuin ryssi hommat näillä pienillä 1.6 koneilla. Tai ryssi ja ryssi mutta ne vehkeet ei enää kestä niinkuin ei nämäkään.

                    Yhden HDi_n möin pois 597tkm mittarissa, kone avaamaton, turbo, suuttimet, pumppu alkuperäiset.

                    Sitten tulikiven katkuista v*ittuilua kehiin.

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6948
                      • N/A

                      #55
                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Kyse ei ole pelkästään 80/90-luvun tekniikasta, vaan siitä, että esim. BMW:n kohdalla 4-sylinteristen jakopäiden ongelmat diesel- ja bensakoneissa ovat anteeksiantamattomia. Kaikilla merkeillä ei ole, em. Toyota on hyvä esimerkki muissakin kuin tuossa 1.33-koneessa, Renault on toinen - ei sen jo edesmenneessä 1.4Tce-koneessa ollut ihmeemmin mitään samanlaisia "arpajaisia" jakopään suhteen. Auto, jonka lähtöhinta on melkein 40k€ pitää kestää varmasti se ensimmäinen 100tkm - jokaisen auton. Ei se ole romantiikkaa vaatia rahoilleen vastinetta vaan puhdasta järkeä.

                      Joku moottoriteknologiaa tunteva voisi kyllä kerrata, miksi sitten jakopää kiristimineen tuntuu olevan vaikea kohde - vaikuttaako sen keventäminen jotenkin sisäisiin kitkoihin niin paljon, että mennään jo "yli"?

                      Aiheeseen palataksemme, miljoonamaileireissa tuntuu olevan keskeinen kestävyyttä lisäävä tekijä se, että on samalla omistajalla melkein alusta alkaen. Mikä lienee vain loogista.
                      Senverran kommenttina, meilläkin ollut 3 renaulttia eikä niissä ole tarvinut mitään jännittää moottoreitten suhteen.

                      Comment

                      • öpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 253
                        • ??????

                        #56
                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        Aiheeseen palataksemme, miljoonamaileireissa tuntuu olevan keskeinen kestävyyttä lisäävä tekijä se, että on samalla omistajalla melkein alusta alkaen. Mikä lienee vain loogista.
                        Toki. Mutta on hyvä edelleenkin muistaa, ettei siitä ole niin montaa vuotta kun Saksassa mittarien ruuvaaminen oli vielä täysin laillista puuhaa, joten jokainen voi pienessä päässään miettiä, että miten monta kertaa 90-luvun auton mittari on siellä ruuvattu (vastaus: joka kerta kun auto vaihtaa omistajaa). Sehän oli aikanaan tutkittu juttu, että nämä isot maantieautot olivat noin 99 prosenttisesti mittariruuvattuja Saksassa. Ja kyllähän nuuka saksalainen tajusi, ettei hyvää loppuun ajettua autoa kannata romuttaa, vaan se kannattaa myydä Afrikkaan tai Suomeen.

                        Toki myös useasti sama omistaja tarkoittaa, että hän pitää autostaan huolta enemmän kuin kiertopalkintoja kierrättäjät, mutta ainakin tämän bemarin ruostevauriot kertoo, ettei kuskia paljoa kiinnostanut maalikynällä peittää kiveniskuja konepellistä.

                        Kaverin saksantuonti 520i:n ratti näyttää melkein yhtä kuluneelta kuin tuon miljoona-Bemun, mutta mittarissa alle 300 tkm. Tosin penkit on uusittu, niin sisutan ilme on siltä osin paljon nuorekkaampi. Taitaa oikeasti sekin olla kohta miljoonakerhossa.

                        Ja takaisin aiheeseen tuosta autojen kestävyydestä. Omakohtaiset kokemukset puhuvat myös tuon puolesta että korin korroosiokestävyys on parantunut huomattavasti, mutta tekniikan kestävyys ei niinkään. Tänäpäivänä varmasti pahiten ruostuva uusi auto on Mazda, mutta olisi varmasti sekin parhaasta päästä verrattuna 80-luvun autoihin.

                        Toisaalta 80-luvulla, jolloin itse seurasin autoilua vielä sivustakatsojana ja isäni joutui työnsä puolesta nielemään kilometrejä aivan urakalla, niin kyllä ne autot hänellä hyvin kestivät. Saabeja hän lähinnä kulutti ja kilometrejä tuli muistaakseni noin 300-400t per auto ja ilman suurempia vikoja. Moottoreita ei ikinä avattu, ei vaihteistoja, ei vaihdettu kytkimiä. Alustan osatkin kestivät helposti tuon ajan, mutta vetonivelet olivat monen Saabin kuluva osa. Tutuilla oli japanilaisia, Toyotaa ja Datsunia ja ne kestivät vielä paremmin, ei tarvinnut ikinä tehdä mitään muuta kuin tankata ja uutta peltiä hitsata.

                        Mutta eihän näitä voi verrata, koska nykyautot on tungettu niin täyteen kaiken maailman hilavitkutinta, automaatiota, tietokoneohjattua on kaikki mahdollinen, pakokaasun puhdistusta jne. joten vikakohteita on paljon. 80-luvun Saab toimii ja menee katsastuksesta läpi jos viitsi uudet tulpat laittaa = halpa korjata ja autolla voi ajaa käytännössä niin kauan kuin niin vanhalla autolla kehtaa. Nykyautojen moottorinohjaus seuraa tietoja useista sensoreista ja pienikin häiriö jossain sytyttää vikavalot ja OBD testi ei mene läpi vaikka auto toimisi kuin uusi. Emännän Corollan moottori avattiin 65 tkm ajettuna, kun VVTi hajosi. Auto toimi kuitenkin aivan hyvin, mutta vikavalo paljasti jonkin pienen vian laitteistossa.

                        Sähköviat ovat toki oma lukunsa, mutta en muista että autojen alustat olsiivat ennenvanhaan hajonneet niin pienillä kilometreillä kuin tänäpäivänä on tapana. Kaverin Volvo pomppasi ensimmäisessä katsastuksessa 50tkm ajettuna kun pallonivelet loppu. Ja sitten tosiaan nämä monen merkin jakopääongelmat. Miten minun on niin kovin vaikea kuvitella tuonne liikenteeseen TSI DSG Skodia vuonna 2025, jos koneet ja vaihteistot ei pysy kasassa edes ensimmäistä sataa tonnia.
                        BMW 523i E39 MY1999

                        Comment

                        • atte.o
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2009
                          • 894
                          • haukipudas

                          #57
                          Töissä kävi e36 328i missä oli mittarissa 850tkm. Ei varmaankaan kys.auton alkuperäinen mittari,mutta varmasti jostain toisesta mihin vaihdettu ''300tkm'' ajettu mittaristo.
                          E61 M-sport

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            #58
                            Originally posted by jussi_r View Post

                            Voin lähettää kappaleen tuota lehteä vaikka liittymislahjana kaikille halukkaille (niin kauan kuin lehtiä riittää), kun liittyy BMW-kerhoon. Jatkossa lehti kopsahtaa sitten jäsenmaksua vastaan laatikkoon 4 krt/vuosi.
                            Sait ylipuhuttua

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2546
                              • Kajaani

                              #59
                              Originally posted by atte.o View Post
                              Töissä kävi e36 328i missä oli mittarissa 850tkm. Ei varmaankaan kys.auton alkuperäinen mittari,mutta varmasti jostain toisesta mihin vaihdettu ''300tkm'' ajettu mittaristo.
                              Kaverin e36 328 tuli aikoinaan joku vika (liittyen muistaakseni rikkinäiseen puolaan) joka heitti mittariston alta 300 tuhannesta jonnekkin 822 tuhanteen. Joku ajo persieseen Oulussa ja yhteinen taival päätty siihen, kunhan ei ois peräti sama auto
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • Jii_Koo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 785
                                • Jkl

                                #60
                                Originally posted by Benzi87 View Post
                                Hyvänä esimerkkinä vielä nämä surullisen kuuluisat bemarin "läpät".
                                Oletteko kuulleet että mersuista ruvetaan repimään koneesta jo uutena osia irti kone rikon pelossa?
                                En ota kantaa koneiden kestävyyteen... Mutta kyllähän noita mersunkin diisseleistä on revitty pois.
                                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                                Comment

                                Working...
                                X