Aika hyvä suortius moottorilta, jota yleisesti ainakin foorumeilla pidetään vikaherkkänä ja huonona. Kannenvaihto 650k ajettuna ei muuta.. Onkohan tähän vaihdettu pumppua ikinä, kone kuitenkin ei commonrail:think
Bemarilla miljoona
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostBemarin common rail kutosdieselit oikeasti yksiä maailman parhaita henkilöautodieseleitä....
Nelos dieseleissä on sitten kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat jo vähän ajetuissakin.
Otetaan nyt vielä se mersun dieseli puheeksi.
En kiellä etteikö niissäkin voi olla vikoja!
Mersulla luotettavan koneen rakentaminen ei ole jäänyt "yhden" koneen varaan.
Tulee tehtaalta koneen koosta tai sylintereiden luvuista huolimatta aina luotettavampi dieseli ku bemarilla.
Hyvänä esimerkkinä vielä nämä surullisen kuuluisat bemarin "läpät".
Oletteko kuulleet että mersuista ruvetaan repimään koneesta jo uutena osia irti kone rikon pelossa?
EDIT: Ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä tai haastaa riitaa totuuksilla!
Ja miksikö tälläistä tekstiä? Kuulen tätä aina välillä kun suvussa on Mersu miehiä.Last edited by Benzi87; 26-01-2015, 23:03.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostAinii tähän malliin Mersun koneet viimisen päälle, tuolla koneella ajettu 30tkm...
(Noi 906 sprintterien koneet on kyl ihan susia, kaiketi ainakin nää 2009 ja sitä uudemmat, kun moottorit päivitty)
Porukoilla mesenä e 220 cdi automaatti vm.2005.
Ajettu 380tkm.
Ollut jo reilu 4vuotta ja joka vuosi mennyt katsastuksesta läpi heittämällä.
Yhden kerran on tullut huomautus käsijarrusta kun oli heikko tehoinen.
Tämän neljän vuoden aikana ei ole tehty mitään muuta ku uusittu jarrut ja tehty perushuollot.
Auton historia tiedetään ennen taloon tuloa eikä aikasemminkaan ole tehty kuin perushuollot.
Sitä ennen oli mese e 270 cdi manuaali vm.2000.
Oli ajettu 600tkm ennen myyntiä pois.
Meni tutulle joka on nyt ajanut mittariin reilun 800tkm.
Ei ole koneelle tarvinut vieläkään tehdä mitään muuta ku uusia laturi, hehkut ja suuttimien pannalle tulevia kiinnitys pultteja pariin otteeseen.
Pultit on siis liian hennot niin pettää kierteet. (ei kuitenkaan jätä välille)Last edited by Benzi87; 27-01-2015, 10:24.
Comment
-
-
Voi poijaat miten paljon ranskanpoika (psa) oli edellä saksanpoikaa dieselitekniikassa ennenkuin ryssi hommat näillä pienillä 1.6 koneilla. Tai ryssi ja ryssi mutta ne vehkeet ei enää kestä niinkuin ei nämäkään.
Yhden HDi_n möin pois 597tkm mittarissa, kone avaamaton, turbo, suuttimet, pumppu alkuperäiset.
Sitten tulikiven katkuista v*ittuilua kehiin.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostKyse ei ole pelkästään 80/90-luvun tekniikasta, vaan siitä, että esim. BMW:n kohdalla 4-sylinteristen jakopäiden ongelmat diesel- ja bensakoneissa ovat anteeksiantamattomia. Kaikilla merkeillä ei ole, em. Toyota on hyvä esimerkki muissakin kuin tuossa 1.33-koneessa, Renault on toinen - ei sen jo edesmenneessä 1.4Tce-koneessa ollut ihmeemmin mitään samanlaisia "arpajaisia" jakopään suhteen. Auto, jonka lähtöhinta on melkein 40k€ pitää kestää varmasti se ensimmäinen 100tkm - jokaisen auton. Ei se ole romantiikkaa vaatia rahoilleen vastinetta vaan puhdasta järkeä.
Joku moottoriteknologiaa tunteva voisi kyllä kerrata, miksi sitten jakopää kiristimineen tuntuu olevan vaikea kohde - vaikuttaako sen keventäminen jotenkin sisäisiin kitkoihin niin paljon, että mennään jo "yli"?
Aiheeseen palataksemme, miljoonamaileireissa tuntuu olevan keskeinen kestävyyttä lisäävä tekijä se, että on samalla omistajalla melkein alusta alkaen. Mikä lienee vain loogista.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostAiheeseen palataksemme, miljoonamaileireissa tuntuu olevan keskeinen kestävyyttä lisäävä tekijä se, että on samalla omistajalla melkein alusta alkaen. Mikä lienee vain loogista.
Toki myös useasti sama omistaja tarkoittaa, että hän pitää autostaan huolta enemmän kuin kiertopalkintoja kierrättäjät, mutta ainakin tämän bemarin ruostevauriot kertoo, ettei kuskia paljoa kiinnostanut maalikynällä peittää kiveniskuja konepellistä.
Kaverin saksantuonti 520i:n ratti näyttää melkein yhtä kuluneelta kuin tuon miljoona-Bemun, mutta mittarissa alle 300 tkm. Tosin penkit on uusittu, niin sisutan ilme on siltä osin paljon nuorekkaampi. Taitaa oikeasti sekin olla kohta miljoonakerhossa.
Ja takaisin aiheeseen tuosta autojen kestävyydestä. Omakohtaiset kokemukset puhuvat myös tuon puolesta että korin korroosiokestävyys on parantunut huomattavasti, mutta tekniikan kestävyys ei niinkään. Tänäpäivänä varmasti pahiten ruostuva uusi auto on Mazda, mutta olisi varmasti sekin parhaasta päästä verrattuna 80-luvun autoihin.
Toisaalta 80-luvulla, jolloin itse seurasin autoilua vielä sivustakatsojana ja isäni joutui työnsä puolesta nielemään kilometrejä aivan urakalla, niin kyllä ne autot hänellä hyvin kestivät. Saabeja hän lähinnä kulutti ja kilometrejä tuli muistaakseni noin 300-400t per auto ja ilman suurempia vikoja. Moottoreita ei ikinä avattu, ei vaihteistoja, ei vaihdettu kytkimiä. Alustan osatkin kestivät helposti tuon ajan, mutta vetonivelet olivat monen Saabin kuluva osa. Tutuilla oli japanilaisia, Toyotaa ja Datsunia ja ne kestivät vielä paremmin, ei tarvinnut ikinä tehdä mitään muuta kuin tankata ja uutta peltiä hitsata.
Mutta eihän näitä voi verrata, koska nykyautot on tungettu niin täyteen kaiken maailman hilavitkutinta, automaatiota, tietokoneohjattua on kaikki mahdollinen, pakokaasun puhdistusta jne. joten vikakohteita on paljon. 80-luvun Saab toimii ja menee katsastuksesta läpi jos viitsi uudet tulpat laittaa = halpa korjata ja autolla voi ajaa käytännössä niin kauan kuin niin vanhalla autolla kehtaa. Nykyautojen moottorinohjaus seuraa tietoja useista sensoreista ja pienikin häiriö jossain sytyttää vikavalot ja OBD testi ei mene läpi vaikka auto toimisi kuin uusi. Emännän Corollan moottori avattiin 65 tkm ajettuna, kun VVTi hajosi. Auto toimi kuitenkin aivan hyvin, mutta vikavalo paljasti jonkin pienen vian laitteistossa.
Sähköviat ovat toki oma lukunsa, mutta en muista että autojen alustat olsiivat ennenvanhaan hajonneet niin pienillä kilometreillä kuin tänäpäivänä on tapana. Kaverin Volvo pomppasi ensimmäisessä katsastuksessa 50tkm ajettuna kun pallonivelet loppu. Ja sitten tosiaan nämä monen merkin jakopääongelmat. Miten minun on niin kovin vaikea kuvitella tuonne liikenteeseen TSI DSG Skodia vuonna 2025, jos koneet ja vaihteistot ei pysy kasassa edes ensimmäistä sataa tonnia.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostTöissä kävi e36 328i missä oli mittarissa 850tkm. Ei varmaankaan kys.auton alkuperäinen mittari,mutta varmasti jostain toisesta mihin vaihdettu ''300tkm'' ajettu mittaristo.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Benzi87 View PostHyvänä esimerkkinä vielä nämä surullisen kuuluisat bemarin "läpät".
Oletteko kuulleet että mersuista ruvetaan repimään koneesta jo uutena osia irti kone rikon pelossa?'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Comment