Announcement

Collapse
No announcement yet.

wepasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pera8x
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 158
    • tampere

    wepasto

    tulipas vähän niinku vahingossa hankittua elämäni eka pemari. e39 530d automaatti. tällä nyt pari päivää huristeltu menemään ja yllätyin kyllä kertakaikkiaan positiivisesti. hieno auto ajella menemään, eikä kulutakkaan juuri mitään.

    sitten asiaan. luin jo noi kaikki mahdolliset wepastokeskustelut ja pääsin aika hyvin jyvälle tuon laitteen toiminnasta. että älkää sanoko, että käytä hakua. tähän on jotenkin koodailtu, että tuo wepasto toimii myös esilämmittimenä. no, se toimii vallan mainiosti. mutta sitten tuo pöhisee välillä ajonaikanakin, mikä nyt ei sinänsä haittaa. välillä tulee vaan ajeltua lähisivaan pari kilsaa ja takasin, niin ajattelin, että turhaa se käynnistyilee noin lyhkäsellä matkalla ja karstottaa vaan koko vepaston.

    pystyykö tota jostain, taikka jotenkin säätään, ettei ittekseen käynnistelis webastoo ilman erillistä komentoa?

    jos tähän joltain löytyis jotain vinkkiä, niin olisin kiitollinen. oon kaika kuutamolla tämän auton kanssa, kun ei ole juuri ollenkaan ole aikasempaa kosketusta pemareihin, eikä varsinkaan tälläsiin tietokonetekniikkaisiin autoihin..
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Otappa Bönttiin yhteys, koodailee tampereella ton zuheizerin pois käytöstä.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #3
      Pistin privaviestiä..
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • Oodi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 169
        • Oulu

        #4
        Saakos tämän ajonaikaisen webaston poistettua bmw scannerilla?

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Originally posted by Oodi View Post
          Saakos tämän ajonaikaisen webaston poistettua bmw scannerilla?
          Ainaki ncs expertillä, mutta ihan suotta niitä pois ottaa. Hyvä vaan niin lämpiää pakkasillaki kunnolla.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

            #6
            noniin, sieltähän tulikin järki vastaus, kun apteekin hyllyltä. tarvii vaan katsoa sopiva ajankohta, niin homma on sitten sillä selvä.

            kiitosta vaan.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Komppaan Kissvesalaa. Ei sitä lisälämmitinominaisuutta kannata koodata pois, ellei auto ole toistuvasti pätkäajossa, mutta sitten kyseinen auto on kyllä väärä käyttötarkoitukseensa. Jos silloin tällöin tulee vain pätkäajoa, niin ei se Webaston elämä siitä merkittävästi lyhene. Jos sitä oikeasti haluaa varjella, lyhyessä siirrossa laittaa lämppärin nollille tai lämpötilapyynnin minimiin (16C), niin Webasto ei käynnisty. Vaihtoehtoisesti rakentaa kytkimen, jolla katkaisee Webalta vaikka väyläyhteyden pätkäajossa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                #8
                Juu eipä sitä otettu pois. Oli epäily että polttimen olis saanut käsin päällee ennen ajoon lähtöä ja niin sen tietenkin saikin, mutta se sammui kun koneen käynnisti niin kuin uudemmissakin.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • pera8x
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2015
                  • 158
                  • tampere

                  #9
                  sitä maffia ihmeteltiin, kun oli vähän epämääränen tuossa testissä. niin äskön kurkkasin pellin alle, oli piuha vallan irti koko maffista. tussukshan se muuttu, kun tökkelin laitto kiinni..

                  tarvii mennä pajalle tutkiin. ja joku ihme säksätyskin siihen tuli, kun se melkein tunnin jauho tyhjäkäyntiä paikallaan. jostain koneen etupäästä kuulosti tulevan.. mikähän siellä alkoi säksättään? kierrosten mukaan nouseva säksätys. ihan, kun rikkinäinen venttiilin nostaja, mutta kuulosti tosiaan tulevan ihan koneen etuosasta. oisko jakopäässä jotain?

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #10
                    Mielenkiintoista. MAFfilta tuli kuitenkin lukemaa kun livedataa katseltiin:think, heittoa oli parikymmentä prosenttia laskennaliseen arvoon verrattuna. Lisäksi MAFfista ei ollut alunperin vikakoodia, vaan koodi ilmaantui koodien nollauksen jälkeen. Näkyykö joku ahtopaineesta laskettu arvo MAFfin arvona jos liitin on irti?
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Oodi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 169
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Komppaan Kissvesalaa. Ei sitä lisälämmitinominaisuutta kannata koodata pois, ellei auto ole toistuvasti pätkäajossa, mutta sitten kyseinen auto on kyllä väärä käyttötarkoitukseensa. Jos silloin tällöin tulee vain pätkäajoa, niin ei se Webaston elämä siitä merkittävästi lyhene. Jos sitä oikeasti haluaa varjella, lyhyessä siirrossa laittaa lämppärin nollille tai lämpötilapyynnin minimiin (16C), niin Webasto ei käynnisty. Vaihtoehtoisesti rakentaa kytkimen, jolla katkaisee Webalta vaikka väyläyhteyden pätkäajossa.
                      Ahaa eli sitä ei koodauksen jälkeen saa ajossa päälle tuolla on/off asetuksella midistä. No siinätapauksessa senkun pyörii kokoajan.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by pera8x View Post
                        sitä maffia ihmeteltiin, kun oli vähän epämääränen tuossa testissä. niin äskön kurkkasin pellin alle, oli piuha vallan irti koko maffista. tussukshan se muuttu, kun tökkelin laitto kiinni..

                        tarvii mennä pajalle tutkiin. ja joku ihme säksätyskin siihen tuli, kun se melkein tunnin jauho tyhjäkäyntiä paikallaan. jostain koneen etupäästä kuulosti tulevan.. mikähän siellä alkoi säksättään? kierrosten mukaan nouseva säksätys. ihan, kun rikkinäinen venttiilin nostaja, mutta kuulosti tosiaan tulevan ihan koneen etuosasta. oisko jakopäässä jotain?
                        Jos se maffin piuhan kytkennän jälkeen laiskaksi muuttuu niin eipä sitä enempää kannata tutkailla, uusi maf tilaukseen maf shop.de taitaa olla halvin paikka.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎