Announcement

Collapse
No announcement yet.

PDC ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kelju
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 26
    • Kokkola/Lohtaja

    PDC ongelmaa

    Joo foorumilla paljo keskustelua tutkasta mutta meikällä nyt ideat loppuu

    -Ite anturit uusittu, pakki silmässä kaikki neljä pitää pientä "nakutusta" niinku kuuluuki.

    -Sulake ehjä

    -Käytin johon nokas eikä herjannu mistään

    -Kun auto pitkään (yön yli) rauhas ja ekan kerran pakki silmään huutaaku hyeena pitkään. Ja kun auton sit sammuttaa käy kaffilla ja tulee takas pakki silmään niin on ihan mykkä.

    Eli voiko johtua pdc boksista mikä on siinä akun yllä? Hyviä ideoita otetaan vastaan

    ja auto tosiaan e39 528iA vm.99
    E39 530iA Titansilber
    EX: E61 530xd
    EX: E36 M3 3.2 Cabrio Bostongruen
    EX: E36 320i toukka Cosmosschwarz
    EX: E34 525 Cosmosschwarz
    EX: E39 528iA Cosmosschwarz
    EX: E46 320iA Imolarot 2
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Orkkis anturit vai tarvikkeita?

    Ainakin ebaystä on saanut tarvikkeita mitkä napsuttaa mutta eivät tiedä mistään juuri muuten mitään.

    Comment

    • Kelju
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 26
      • Kokkola/Lohtaja

      #3
      Tarvikkeet...
      E39 530iA Titansilber
      EX: E61 530xd
      EX: E36 M3 3.2 Cabrio Bostongruen
      EX: E36 320i toukka Cosmosschwarz
      EX: E34 525 Cosmosschwarz
      EX: E39 528iA Cosmosschwarz
      EX: E46 320iA Imolarot 2

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        #4
        Originally posted by Kelju View Post
        -Kun auto pitkään (yön yli) rauhas ja ekan kerran pakki silmään huutaaku hyeena pitkään. Ja kun auton sit sammuttaa käy kaffilla ja tulee takas pakki silmään niin on ihan mykkä.
        Tuohan on ihan normaali piirre, "nollautuu" jonkun tunnin-parin seisomisen jälkeen aina ja alkaa huutamisen uudestaan.
        Ennen boksia tarkistaisin vielä kaikki johdotukset sekä tarvikeanturit vs. originaalit.
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • Kelju
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 26
          • Kokkola/Lohtaja

          #5
          Originally posted by jaykayarel View Post
          Tuohan on ihan normaali piirre, "nollautuu" jonkun tunnin-parin seisomisen jälkeen aina ja alkaa huutamisen uudestaan.
          Ennen boksia tarkistaisin vielä kaikki johdotukset sekä tarvikeanturit vs. originaalit.
          ÖÖÖÖ.... eikös johdot ole kunnossa kun kaikki anturit kumminki naputtaa?:think
          E39 530iA Titansilber
          EX: E61 530xd
          EX: E36 M3 3.2 Cabrio Bostongruen
          EX: E36 320i toukka Cosmosschwarz
          EX: E34 525 Cosmosschwarz
          EX: E39 528iA Cosmosschwarz
          EX: E46 320iA Imolarot 2

          Comment

          • BMW_Harrastaja
            BTCF Member
            • Dec 2012
            • 819
            • Oulu area

            #6
            Tarvikeanturit. Ne vaan ei toimi. Been there, done that.
            BMW driver and owner since 2000.

            Comment

            • Kiwes
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 707
              • JKL

              #7
              Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
              Tarvikeanturit. Ne vaan ei toimi. Been there, done that.
              tähän pakko laittaa vastalausetta... nyt on menty reilu puol vuotta sillai, et eessä on 2 tarvike anturia ja takana 2 ja molempiin suuntiin toimii toistaseks. (ei tietenkään ois pitäny mitään sanoo.. kattoo vaan ni töistä ku lähtee ni ei toimi kumpikaa)

              Oon kuullu joo samaa ettei tarvikkeet toimi, eikä ne kaikki toimikkaan. Kontista löytys pari sellasta anturia (tarvike) napsuttaa mut ei toimi kuitenkaa... niissä on sellanen etu et ei mykistä koko järjestelmään, vaan pelkästään se on pois pelistä missä ko. anturi paikallaan

              Jos ekan kerran kytkettäessä rupee huutaan, niin sillon on joku anturi pimeenä / johto poikki. Onko autossa koukku mallia irrotettava? omasta oli joku aikasempi omistaja saanu katkottua kuulemma koukulla johdot kahelta anturilta. ne tosin oli kyllä ihan pimeenä ne kaks anturia sillo.

              Vikakoodit lukuun, niin sieltä selviää missä on (ainaki omassa skanneri kerto juuri vialliset anturit. Scannerilla oon saanu parista muustakin e39:stä luettua vialliset anturit)

              e: olikin jo käytetty johon nokassa. Luettiinko jollain yleismerkkitersterillä vai INPAlla/scannerilla?
              Last edited by Kiwes; 02-02-2015, 13:45. Reason: tarkennusta
              Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
              INPA, BMW Scanner 1.4.0

              Nykynen:E39 530dA tourinki -02
              EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

              Comment

              • BMW_Harrastaja
                BTCF Member
                • Dec 2012
                • 819
                • Oulu area

                #8
                Siinäpä se onkin, että kukaa haluaa ostaa repullisen erilaisia tarvikeantureita, että löytää muutaman toimivan. :think Ennemmin ehjä käytetty alkuperäinen, jos ei uuteen ole varaa.
                BMW driver and owner since 2000.

                Comment

                • Kiwes
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 707
                  • JKL

                  #9
                  Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                  Siinäpä se onkin, että kukaa haluaa ostaa repullisen erilaisia tarvikeantureita, että löytää muutaman toimivan. :think Ennemmin ehjä käytetty alkuperäinen, jos ei uuteen ole varaa.
                  Tuurillahan ne valtamerilaivatkin seilaa ite oon yhteensä neljä tarvike anturia ostanu, joten kait sitä voi sanoo että tuuri on ollu kohillaan ja tosiaan tarpeeks kaukaa ku tilaa, niin hintaa jää reilu 13e/kpl.

                  Sori osittainen OT

                  E: Ottaanpas muuten takas pikkuse... Kenen valmistamia on alkuperäset? tuossa rupesin vanhaa tilausta selailee, niin väittää et ois OEM antureita (jotenki en usko kyllä tuolla hinnalla) SWF ja made in germany nuissa lukee. Ja muistelisin et tuli pemarin logolla varustetussa laatikossa, mutta sellasenhan saan vaikka ite tulostettua joten ei todista mitn
                  Last edited by Kiwes; 02-02-2015, 14:41. Reason: sellasia
                  Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                  INPA, BMW Scanner 1.4.0

                  Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                  EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                  Comment

                  • Kelju
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 26
                    • Kokkola/Lohtaja

                    #10
                    Originally posted by Kiwes View Post
                    tähän pakko laittaa vastalausetta... nyt on menty reilu puol vuotta sillai, et eessä on 2 tarvike anturia ja takana 2 ja molempiin suuntiin toimii toistaseks. (ei tietenkään ois pitäny mitään sanoo.. kattoo vaan ni töistä ku lähtee ni ei toimi kumpikaa)

                    Oon kuullu joo samaa ettei tarvikkeet toimi, eikä ne kaikki toimikkaan. Kontista löytys pari sellasta anturia (tarvike) napsuttaa mut ei toimi kuitenkaa... niissä on sellanen etu et ei mykistä koko järjestelmään, vaan pelkästään se on pois pelistä missä ko. anturi paikallaan

                    Jos ekan kerran kytkettäessä rupee huutaan, niin sillon on joku anturi pimeenä / johto poikki. Onko autossa koukku mallia irrotettava? omasta oli joku aikasempi omistaja saanu katkottua kuulemma koukulla johdot kahelta anturilta. ne tosin oli kyllä ihan pimeenä ne kaks anturia sillo.

                    Vikakoodit lukuun, niin sieltä selviää missä on (ainaki omassa skanneri kerto juuri vialliset anturit. Scannerilla oon saanu parista muustakin e39:stä luettua vialliset anturit)

                    e: olikin jo käytetty johon nokassa. Luettiinko jollain yleismerkkitersterillä vai INPAlla/scannerilla?
                    Scannerilla joo luettu. Irrotettava koukku on mut en kyllä keksi miten sillä mitään piuhoja sais hajalle?

                    Ja sit vielä päivitystä, eli enään ei huuda pitkää piippausta peruuttaessa eli on ihan mykkä. :think
                    E39 530iA Titansilber
                    EX: E61 530xd
                    EX: E36 M3 3.2 Cabrio Bostongruen
                    EX: E36 320i toukka Cosmosschwarz
                    EX: E34 525 Cosmosschwarz
                    EX: E39 528iA Cosmosschwarz
                    EX: E46 320iA Imolarot 2

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      #11
                      Originally posted by Kiwes View Post
                      E: Ottaanpas muuten takas pikkuse... Kenen valmistamia on alkuperäset? tuossa rupesin vanhaa tilausta selailee, niin väittää et ois OEM antureita (jotenki en usko kyllä tuolla hinnalla) SWF ja made in germany nuissa lukee. Ja muistelisin et tuli pemarin logolla varustetussa laatikossa, mutta sellasenhan saan vaikka ite tulostettua joten ei todista mitn
                      Eiköhän se SWF nimenomaan ollut, jos jotain vielä muistan.
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • Kiwes
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 707
                        • JKL

                        #12
                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Eiköhän se SWF nimenomaan ollut, jos jotain vielä muistan.
                        Ja mä kun oon ollu siinä uskossa et ne on tarvikkeita ilmankos ne pelittää kaikki
                        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                        INPA, BMW Scanner 1.4.0

                        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                        Comment

                        • Kiwes
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 707
                          • JKL

                          #13
                          Originally posted by Kelju View Post
                          Scannerilla joo luettu. Irrotettava koukku on mut en kyllä keksi miten sillä mitään piuhoja sais hajalle?

                          Ja sit vielä päivitystä, eli enään ei huuda pitkää piippausta peruuttaessa eli on ihan mykkä. :think
                          Scannerilla tosiaan itte luin PDC:ltä koodit ja kerto joko heikkoa signaalia tai oikosta. omasta kun takapuskurin irrotin ni ne piuhat oli kääntyny siihe koukun reijän etee. Eli joku aikasempi oli jättäny nippusiteet laittamatta = piuhat poikki ku koukun työntää paikalle.

                          En kyllä osaa äkkiseltään sanoo mikä mahtas olla vikana. Ei sulla omaa johtoa ole? Voin koittaa huomenna keretä omasta kattoo et näkinäkeekö niitten antureiden tilan johon päässä.

                          Puhelimella kirjottelen ni pahottelut jos on epäselvää tekstiä
                          Last edited by Kiwes; 02-02-2015, 19:42.
                          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                          INPA, BMW Scanner 1.4.0

                          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                          Comment

                          • Kelju
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 26
                            • Kokkola/Lohtaja

                            #14
                            Originally posted by Kiwes View Post
                            Scannerilla tosiaan itte luin PDC:ltä koodit ja kerto joko heikkoa signaalia tai oikosta. omasta kun takapuskurin irrotin ni ne piuhat oli kääntyny siihe koukun reijän etee. Eli joku aikasempi oli jättäny nippusiteet laittamatta = piuhat poikki ku koukun työntää paikalle.

                            En kyllä osaa äkkiseltään sanoo mikä mahtas olla vikana. Ei sulla omaa johtoa ole? Voin koittaa huomenna keretä omasta kattoo et näkinäkeekö niitten antureiden tilan johon päässä.

                            Puhelimella kirjottelen ni pahottelut jos on epäselvää tekstiä
                            No joo jos viittit ja kaverilla johto
                            E39 530iA Titansilber
                            EX: E61 530xd
                            EX: E36 M3 3.2 Cabrio Bostongruen
                            EX: E36 320i toukka Cosmosschwarz
                            EX: E34 525 Cosmosschwarz
                            EX: E39 528iA Cosmosschwarz
                            EX: E46 320iA Imolarot 2

                            Comment

                            • Kiwes
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 707
                              • JKL

                              #15
                              Originally posted by Kelju View Post
                              No joo jos viittit ja kaverilla johto
                              En muistanu ottaa läppäriä matkaan ni iltaan menee tutkailu tuon oman kärrin kanssa... kokeileppas piruuttain sillai, et otat yhen anturin pois kokonaan, et alkaako sillon jatkuva huuto kun laitat tutkat päälle... Mikäli tekee näin, niin voi pian olla, et on tullu antureilla kilometrit täyteen ja toimii vastaavalla tavalla kun mulla olevat tarvikeanturit (hiljentää jatkuvan huudon mutta ei toimi kuitenkaan oikein)
                              Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                              INPA, BMW Scanner 1.4.0

                              Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                              EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎