Moi. Laitetaas tännekkin ongelma, jos joku osaisi vinkkiä antaa. Eli autoon vaihdettiin huohottimen kaikki osat, öljynsuodattimen jalan tiiviste ja imusarjan tiivisteet. Kasattuamme auto niin eipä lupaa ollenkaan käyntiin, starttipyörii, mutta ei lupaile edes.
Auto oireili ennen remonttia että tyhjäkäynti humppasi ja aika ajoin sytytyskatkoksia.
Vikakoodeista löytyi ainakin nämä:
169 (A9) - Motor-drive throttle valve output stage cutoff after
diagnosis fault
110 (6E) - Signal, drivers wish sensor potentiometer 1
112 (70) - Signal, throttle position sensor, potentiometer 1
117 (75) - Plausibility signal, drivers wish sensor potentiometer 1
and 2
Lisäksi koodit tuli molemmilta nokan asentoantureilta ja vanoksen venttiileiltä, sekä misfiret kaikilta pytyiltä.
Kaasuläpälle menevä johtosarja mitattu ja ehyeksi todettu, uusi kaasuläppä vaihdettu, eikä auttanut. kampiakselin anturikin uusittu. Nyt alkaa ideat loppumaan, onko vika sitten johtosarjassa vai ohjainboksissa..?
Ai nii.. johtosarjaa mittaillessa huomattiin että ohjainboksin päässä liittimessä oli öljyä. Joskus aiemmin pakonokan anturista oli öljyt tullut johtoliittimeen.
Auto oireili ennen remonttia että tyhjäkäynti humppasi ja aika ajoin sytytyskatkoksia.
Vikakoodeista löytyi ainakin nämä:
169 (A9) - Motor-drive throttle valve output stage cutoff after
diagnosis fault
110 (6E) - Signal, drivers wish sensor potentiometer 1
112 (70) - Signal, throttle position sensor, potentiometer 1
117 (75) - Plausibility signal, drivers wish sensor potentiometer 1
and 2
Lisäksi koodit tuli molemmilta nokan asentoantureilta ja vanoksen venttiileiltä, sekä misfiret kaikilta pytyiltä.
Kaasuläpälle menevä johtosarja mitattu ja ehyeksi todettu, uusi kaasuläppä vaihdettu, eikä auttanut. kampiakselin anturikin uusittu. Nyt alkaa ideat loppumaan, onko vika sitten johtosarjassa vai ohjainboksissa..?
Ai nii.. johtosarjaa mittaillessa huomattiin että ohjainboksin päässä liittimessä oli öljyä. Joskus aiemmin pakonokan anturista oli öljyt tullut johtoliittimeen.
Comment