Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 tehottomat jarrut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tappokinnas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 187
    • Pori

    #16
    Pahus. Ilmailin jarruja ja napsahti ilmausruuvi poikki. Täytyy huomenna krapulassa mennä kaivamaan se satulasta pois ja uutta tilalle ja sitten ilmaus niin näkee tapahtuuko muutosta.

    Epäilen (mutta en kiellä), että tehostimessa ei ole vettä. Jos siellä on vettä niin voiko toiminnan testata siten, että painaaa jarrua ja käynnistää auton, jolloin pedaalin pitäisi mennä pohjaan? Pitää testata myös, että alipainetta tulee ja takaiskuventtiili toimii.

    Pelaan nyt ensin kuitenkin noiden nesteiden ja ilmaamisen kanssa.
    Bmw e39 528 automatic vm.1998
    Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
    Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
    Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #17
      Kyllä se kielis vähä jarrunesteiden ongelmasta, jos pumppaamalla tulee jarrut. Mulla tais olla etupalat ihan loppu, niin teki samaa.

      Mut tosiaan pumppaa jarrut koviksi (alipaine pois), sitte paine päälle ja auto käyntiin, jos heti alkaa löystymään ja poljin painumaan lisää, niin ainakin tehostin toimii sitte.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Yyz
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 151
        • Pirkkala

        #18
        Tekee samanlaisen oireen jos jarrupala jää kauas levystä, joutuu pumppaamaan muutaman kerran jotta ottaa kiinni. Tuskin siellä tehostimessa vettä on.

        Nesteet kannattaa tietysti vaihtaa mutenkin jos ei tietoa milloin vaihdettu.

        Comment

        • Tappokinnas
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 187
          • Pori

          #19
          Ja silloinhan vika olisi liian takerteleva mäntä? Täytyy varmaan tilata tiivistesatsi jos tarttee satulat purkaa vielä..

          Oli tiukassa tuo katkennut nippa!! Meinas joutua kattelemaan jo uutta satulaa mutta pois lähti. Varastosta löyty vielä sopiva ilmausruuvi.

          Edit. Miten nesteet kannattaa vaihtaa? Imasin ruiskulla säiliöstä merkin alarajaan ja täytin uudella nesteellä. Ajattelin joka kulmasta ottaa pari desiä nestettä vielä.
          Last edited by Tappokinnas; 14-08-2015, 17:38.
          Bmw e39 528 automatic vm.1998
          Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
          Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
          Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

          Comment

          • Tappokinnas
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 187
            • Pori

            #20
            Jarrut ilmailtu ja nesteitä vaihdeltu. Kai sieltä iso osa vaihtoon tuli, mutta ei tullut kuntoon. Tilanne parani kuitenkin ja mitä tossa ajelin niin kun polkasee niin auto pysähtyy ja renkaatkin saa lukkoon. Mun mielestä se on kyllä parempi ollut.

            Poljeskelin poljinta auto sammuksissa, painoin jarrua lujaa --> virrat päälle ja auto käyntiin, mutta poljin ei liikkunut mihinkään. Onko se tehostaja nyt kuitenkin särki..

            Täytyy vielä testata se alipaineletku ja takaiskuventtiili.
            Last edited by Tappokinnas; 15-02-2015, 19:15.
            Bmw e39 528 automatic vm.1998
            Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
            Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
            Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

            Comment

            • Tappokinnas
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 187
              • Pori

              #21
              Osanumero: PSA908 ٠ Jarrutehostin ٠ Merkki: TRW ٠ Toimitusaika: 1-4 pv ٠ Edulliset varaosat rekisterinumerolla ٠ Kotimainen verkkokauppa


              Oliskohan tossa passeli tehostin jos tarvitsee alkaa vaihtamaan. Ei pahan hintanen ainakaan. Ei vain nuo oireet oikeen täsmää mun ongelmaani. Ellei sitten tehostin tosiaan ruosteessa ja ei toimi..

              Saako ton tehostimen irti autosta ja vaihdettua ilman, että tarvitsee ottaa jarrulinjaa auki. Ei kiinnostais enää ilmata ihan heti
              Bmw e39 528 automatic vm.1998
              Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
              Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
              Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by Tappokinnas View Post


                Saako ton tehostimen irti autosta ja vaihdettua ilman, että tarvitsee ottaa jarrulinjaa auki. Ei kiinnostais enää ilmata ihan heti
                Ehkä sen joku fakiiri saa niin vaihdettua, mutta pääsylinteri on irroitettava. Ilmaus testerin kanssa jotta saat kaikki ilman pois ABS (ja mahdolliselta DSC) pumpulta pois.

                Comment

                • Yyz
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 151
                  • Pirkkala

                  #23
                  http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/BMW/BMW-5-E39/1995_2004/Jarrut/Jarrutehostin/Kaikki/?parttype_id%5B0%5D=0 Tuolta ainakin löytyy käytettyjä tehostimia joka lähtöön jos siinä vika on.
                  Last edited by Yyz; 15-02-2015, 21:53.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Yyz View Post
                    http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/BMW/BMW-5-E39/1995_2004/Jarrut/Jarrutehostin/Kaikki/?parttype_id%5B0%5D=0 Tuolta ainakin löytyy käytettyjä tehostimia joka lähtöön jos siinä vika on.
                    Taas aivan järjettömät hinnat suomalaisilla purkaamoilla. TRW (OEM) saa uutena Saksasta ~150€ ja osa purkaamoista pyytää käytetystä 150€ .
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Tappokinnas
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 187
                      • Pori

                      #25
                      Suomesta saa kans ~200 euroon trw merkkisen. Et ihan sama tilaako Saksasta vai ostaako Raisiosta.
                      Bmw e39 528 automatic vm.1998
                      Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                      Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                      Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by Tappokinnas View Post
                        Terve,

                        Vm.1996 sedan bensa manuaalista meni yhtäkkiä jarrutustehot tosi heikoksi.

                        Vaihdoin taakse levyt ja pala, koska olivat karmeassa kunnossa. Putsasin paikat ja liikuttelin mäntiä edestakaisin. Kahdella kädellä sai männät painettua meikäläisen pihveillä sisään. Mikään ei muuttunut remontin jälkeen, mitä nyt vähän jarrut vinkuu. Edessä näyttää levyt ja palat ihan hyvältä, mutta en ole mitään purkanut vielä.

                        Mistä pitäisi lähteä hakemaan jarrutehoja? Poljintuntuma on aika kuminauhamainen ja menee pohjaan. Kävi mielessä, että huomenna verstaalla ilmaisin jarrut ensimmäiseksi..

                        Millaisia tehostimia näistä löytyy ja voiko siellä suunnalla jokin olla särki?
                        Siis tuosta vois päätellä että ongelmat oli jo olemassa ennen takapalojen vaihtoa, vai tuliko ongelmat vasta rempan jälkeen?

                        Et ole katsonut etupaloja? Ota ne kuitenkin irti ja kato kunnolla. Renkaan irroittaminen ei oikein riitä kun sen sisemmän palan kuntoa on hankala kattoa paikallaan. Se saattaa olla loppu varsinkin jos satula on vähänkin nahkea liikkumaan => kuluttaa lähes pelkästään sisäpalaa ulomman jäädessä lähes uuden veroiseksi.

                        Itse ainakin tutkisin aivan viimeisenä vasta tehostajan. Jos tehostaja ei pelaa, poljinvoimaa tarttee aivan järjettömästi, mutta ei se poljin kuitenkaan pehmeäksi pitäisi sen takia mennä. Jos poljin on pehmeän tuntuinen, vian pitäis löytyä paloista / männistä. Palojen varoitusvalo ei pala? Onko anturit vielä olemassa, siis ettei niitä ole kikka kakkosella tylysti ohitettu?
                        Last edited by Havis; 16-02-2015, 08:54.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Tappokinnas
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 187
                          • Pori

                          #27
                          Poljintuntuma on ollut huono pidemmän aikaa ja ongelma ei poistunut takapään hiluja uusimalla. Hyvä, että tuli puheeksi!

                          Joo en usko tuohon tehostajaan, koska poljintuntuma on löysä ja mitä olen lueskellut niin poljintuntuman pitäs olla jäykkä kun tehostaja paskana. Pitää tosiaan ottaa etupää auki ja katsoa miltä näyttää ja joka tapauksessa putsata paikat.

                          Jotenkin tuntuu, että täytyis satularemontti tehdä ja ottaa männät pöydälle ja katsoa miltä näyttää.
                          Bmw e39 528 automatic vm.1998
                          Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                          Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                          Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                          Comment

                          • Tappokinnas
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 187
                            • Pori

                            #28
                            Leimalla ei tänään ollut jarruissa mitään sanomista.. Ei ne silti hyvältä tunnu. Täytyy jatkaa tutkimista kun loma alkaa.
                            Bmw e39 528 automatic vm.1998
                            Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                            Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                            Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎