Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukko/kaukosäädin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    Keskuslukko/kaukosäädin ongelma

    Vm-99 530da Touring.
    Patterilla varustettu kolmen napin kaukosäädin.


    Ongelma:

    Oven lukkopesästä kun kääntää, menee ovet normaalisti lukkoon, mutta n. sekunnin päästä aukeavat uudestaan.

    Kaukosäätimen ohjelmointi ei onnistu, auto ei reagoi mitenkään ohjelmointiin/säätimeen.

    Keskuslukitus toimii keskikonsolin napista normaalisti.

    Oven lukitusmoottorin purin, ehjää oli ja mikrokytkimet tuntuivat toimivan.


    Mikä tuossa voi olla, jollakulla hajua miten tuon pitäisi käyttäytyä, eli mikrokytkimien toiminnan testaus manuaalisesti? Yksi kytkinhän on moottorin sisällä, mutta näytti että liukuosa osuu siihen normaalisti.
    Last edited by Mikkeri; 18-02-2015, 01:59. Reason: Typo
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Edellinen omistaja kertoi kaukosäädön kadonneen ecun vaihtumisen jälkeen..

    Eli olisiko joku koodaushomma?
    Myöskään Autocomilla ei pääse ecuun käsiksi? Sama ongelma?


    Ehkä tuo oven toimimattomuus johtuu ovimoottorista?
    Onko nuo identtisiä keskenään ja pystyykö esim inpalla jokaisen toiminnan testaamaan?
    Last edited by Mikkeri; 19-02-2015, 01:52.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      INPA:lla voisi katsella microkytkimien tilat. Siis tarkoitatko ecu:lla moottorinohjaus boxia? Keskuslukituksen ohjaa GM.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Eculla meinaan juuri sitä moottorinohjausta, sen jäljiltä se ei ole toiminut.

        Jotain se DDE keskustelee GM:n kanssa, koska kaukosäätö hävisi sen jäljiltä.

        Tosin jos siellä jossain ovessa on samalla joku mikrokytkin shokissa, ei varmaan anna edes yrittää laittaa ovia lukkoon... Mene ja tiedä.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Mikkeri View Post
          Eculla meinaan juuri sitä moottorinohjausta, sen jäljiltä se ei ole toiminut.

          Jotain se DDE keskustelee GM:n kanssa, koska kaukosäätö hävisi sen jäljiltä.

          Tosin jos siellä jossain ovessa on samalla joku mikrokytkin shokissa, ei varmaan anna edes yrittää laittaa ovia lukkoon... Mene ja tiedä.
          Ei ole DDE:llä mitään tekemistä keskuslukituksen kanssa. Kyllä moottorinohjaukseen pitäisi päästä käsiksi kaikilla testereillä. Oletko koittanut muihin yksiköihin? Mikä autocom versio? Oletko testannut millään muulla testerillä?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            #6
            Sitä tässä vähän kummastelenkin että miksi on lähtenyt keskuslukko dde:n vaihdon jälkeen.

            2011 versio, muissa autoissa toimii niinkuin kuuluukin. Muttei tässä.
            Korimoduuliin pääse kyllä käsiksi ja muihinkin bokseihin, muttei moottorinohjaukseen ja vaihteistoon. Tosin vaihteistoon pääsi kesällä. Pitää koittaa josko olisi vain tietokoneesta johtuvaa kiukuttelua.
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Mikkeri View Post
              Sitä tässä vähän kummastelenkin että miksi on lähtenyt keskuslukko dde:n vaihdon jälkeen.

              2011 versio, muissa autoissa toimii niinkuin kuuluukin. Muttei tässä.
              Korimoduuliin pääse kyllä käsiksi ja muihinkin bokseihin, muttei moottorinohjaukseen ja vaihteistoon. Tosin vaihteistoon pääsi kesällä. Pitää koittaa josko olisi vain tietokoneesta johtuvaa kiukuttelua.
              Helpoin olisi testata toisella testerillä. Ellei sillä toimi niin sitten mittaamaan diagnostiikkaportin pinnit ja varmistamaan, että moduulille tulee virta ja maa tarpeellisiin pinneihin. Voi olla väyläkin jumissa, kun ei kerta saa yhteyttä vaihteistoon eikä moottorinohjaukseen (nämä ovat muistaakseni samassa väylässä).

              Miksi ECU vaihdettiin autoon?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                DDE vaihtui kun auto ei käynnistynyt, jyväskylässä "bemari"korjaamolla tsekkasivat ettei suutinarvot olleet kunnossa, suuttimia vaihdettu ja edelleenkin käynnistymätön.
                Boksi ja EWS vaihdettu, jonka jälkeen taas toimi.

                Mutta tsekkaan ton läppärin, josko se mököttäisi.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎