Tere kaikki Bimmeri tietäjät,
Onko kellään kokemuksia siitä että 523i söisi suuria määriä öljyä yht'äkkiä. Auto kävi huollossa jossa tilkittiin pari vuotokohtaa. Hain auton ja meni pari päivää niin paloin keltainen öljyvaroitusvalo. Syttyi toisenkin kerran moottorin sammuttamisen jälkeen. katsoin öljystigun ja oli alarajalla. Täytin itse 5w40 0,5lt ja sit oly ylärajalla. Auto ei oireile käynniltä/käynnistymiseltä, kiihdytyksissä, tyhjäkäynnissä mitenkään erikoisesti. Pakokaasu harmaata (joskus vähän runsaammin kostealla säällä kone lämpimänä) joka ei sen kummemmin haise. Kone ei enää tiputa mitään öljyä.
Toinen outo juttu oli että huollon jälkeen tyhjäkäynnillä yht'äkkinen pistävä tuoksu (palanut muovi) tuli lämppärin puhaltimen kautta matkustamotilaan mutta hävisi nopeasti eikä sen jälkeen ole tullut takaisin.
Koneen lämmöt normaaölit koko ajan.
Huollatettu liikkeessä ja 10000 sitten vaihdettu öljyt+ muut vempeleet.
Onko kellään neuvoja tietämättömälle
Onko kellään kokemuksia siitä että 523i söisi suuria määriä öljyä yht'äkkiä. Auto kävi huollossa jossa tilkittiin pari vuotokohtaa. Hain auton ja meni pari päivää niin paloin keltainen öljyvaroitusvalo. Syttyi toisenkin kerran moottorin sammuttamisen jälkeen. katsoin öljystigun ja oli alarajalla. Täytin itse 5w40 0,5lt ja sit oly ylärajalla. Auto ei oireile käynniltä/käynnistymiseltä, kiihdytyksissä, tyhjäkäynnissä mitenkään erikoisesti. Pakokaasu harmaata (joskus vähän runsaammin kostealla säällä kone lämpimänä) joka ei sen kummemmin haise. Kone ei enää tiputa mitään öljyä.
Toinen outo juttu oli että huollon jälkeen tyhjäkäynnillä yht'äkkinen pistävä tuoksu (palanut muovi) tuli lämppärin puhaltimen kautta matkustamotilaan mutta hävisi nopeasti eikä sen jälkeen ole tullut takaisin.
Koneen lämmöt normaaölit koko ajan.
Huollatettu liikkeessä ja 10000 sitten vaihdettu öljyt+ muut vempeleet.
Onko kellään neuvoja tietämättömälle
Comment