Elikkäs apuja kaivattais, olen noita jotain keskusteluja lukenu mutta mistään niistä ei ole ollut minulle apua kun samas keskustelus ollut kaikkee muutakin.
Autona 530da e39 vm-98 . Auto sammuu yhtäkkii jos kuormittuu tarpeeksi keske ajon, kuullostaa siltä että just kun rupee kunnolla ahtaa nii sammuu, pikkuhiljaa kaasuu painamal pystyy kyllä menee melkein täys kaasulle. Paikaltaan lähtiessä jos lyö kaasupohjaan ni kierrokset nousee siihen 3000-4000 paikkeille ja sitten sammuu kokonaan. Kun kiihdyttelee ni sammuu viimeistään siin 3500-4000 kierroste paikkeilla kaasun asennosta riippumatta, mitä nopeemmin kiihdyttää sitä helpommin sammuu.
Huomattu myös että esim jos kiihdyttää 80-100 vaikka vakkarin + nappia painamalla sillai että ei vaihda vaihdetta pienemmälle vaa väkisi vääntäis se siihen ni sammuu kun kuormittuu tarpeeksi. Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kaikki on okei ja kestää täyden kaasun. Käynnistyy kylmänä ja lämpimänä hyvin diesel määrästä riippumatta.
Tätä vikaa on vähän vaikea selittää tälläi kirjottamalla joten toivottavasti tosta ny tajus sen pointin!
Olen joo lukenut suuttimista yms mutta kun en viittis turhaan lähteä vaihtamaan noita kalliita suuttimia / antureita jne. Mistä ja millä tavalla kannattais lähteä poissulkemaan mahdollisia vian aiheuttajia ? Itse en noista diesel moottoreistä tiedä juuri mitään.
Kiitoksia etukäteen !
Autona 530da e39 vm-98 . Auto sammuu yhtäkkii jos kuormittuu tarpeeksi keske ajon, kuullostaa siltä että just kun rupee kunnolla ahtaa nii sammuu, pikkuhiljaa kaasuu painamal pystyy kyllä menee melkein täys kaasulle. Paikaltaan lähtiessä jos lyö kaasupohjaan ni kierrokset nousee siihen 3000-4000 paikkeille ja sitten sammuu kokonaan. Kun kiihdyttelee ni sammuu viimeistään siin 3500-4000 kierroste paikkeilla kaasun asennosta riippumatta, mitä nopeemmin kiihdyttää sitä helpommin sammuu.
Huomattu myös että esim jos kiihdyttää 80-100 vaikka vakkarin + nappia painamalla sillai että ei vaihda vaihdetta pienemmälle vaa väkisi vääntäis se siihen ni sammuu kun kuormittuu tarpeeksi. Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kaikki on okei ja kestää täyden kaasun. Käynnistyy kylmänä ja lämpimänä hyvin diesel määrästä riippumatta.
Tätä vikaa on vähän vaikea selittää tälläi kirjottamalla joten toivottavasti tosta ny tajus sen pointin!
Olen joo lukenut suuttimista yms mutta kun en viittis turhaan lähteä vaihtamaan noita kalliita suuttimia / antureita jne. Mistä ja millä tavalla kannattais lähteä poissulkemaan mahdollisia vian aiheuttajia ? Itse en noista diesel moottoreistä tiedä juuri mitään.
Kiitoksia etukäteen !
Comment