Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 530da sammuu kesken ajon !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cooler1995
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 19
    • Ulvila

    Bmw e39 530da sammuu kesken ajon !

    Elikkäs apuja kaivattais, olen noita jotain keskusteluja lukenu mutta mistään niistä ei ole ollut minulle apua kun samas keskustelus ollut kaikkee muutakin.

    Autona 530da e39 vm-98 . Auto sammuu yhtäkkii jos kuormittuu tarpeeksi keske ajon, kuullostaa siltä että just kun rupee kunnolla ahtaa nii sammuu, pikkuhiljaa kaasuu painamal pystyy kyllä menee melkein täys kaasulle. Paikaltaan lähtiessä jos lyö kaasupohjaan ni kierrokset nousee siihen 3000-4000 paikkeille ja sitten sammuu kokonaan. Kun kiihdyttelee ni sammuu viimeistään siin 3500-4000 kierroste paikkeilla kaasun asennosta riippumatta, mitä nopeemmin kiihdyttää sitä helpommin sammuu.
    Huomattu myös että esim jos kiihdyttää 80-100 vaikka vakkarin + nappia painamalla sillai että ei vaihda vaihdetta pienemmälle vaa väkisi vääntäis se siihen ni sammuu kun kuormittuu tarpeeksi. Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kaikki on okei ja kestää täyden kaasun. Käynnistyy kylmänä ja lämpimänä hyvin diesel määrästä riippumatta.
    Tätä vikaa on vähän vaikea selittää tälläi kirjottamalla joten toivottavasti tosta ny tajus sen pointin!

    Olen joo lukenut suuttimista yms mutta kun en viittis turhaan lähteä vaihtamaan noita kalliita suuttimia / antureita jne. Mistä ja millä tavalla kannattais lähteä poissulkemaan mahdollisia vian aiheuttajia ? Itse en noista diesel moottoreistä tiedä juuri mitään.

    Kiitoksia etukäteen !
    Last edited by cooler1995; 03-03-2015, 18:38.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Ihan perinteisistä liikkeelle, eli vikakoodit, suuttimen korjausarvot, siirto ja rail-paineet, suuttimien ohivuodot ja polttoainevuodot.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ihan perinteisistä liikkeelle, eli vikakoodit, suuttimen korjausarvot, siirto ja rail-paineet, suuttimien ohivuodot ja polttoainevuodot.
      Näinpä, toinen vaihtoehto on alkaa vaihtamaan osia arpomalla.. Ei välttämättä ihan halpaa touhua.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        Näinpä, toinen vaihtoehto on alkaa vaihtamaan osia arpomalla.. Ei välttämättä ihan halpaa touhua.
        Niin nuo on halvat ja helpot tarkistaa. Noilla myös yleensä tuossa koneessa saa vian rajattua. Rahamiehet tietenkin vaihtaa vaan osia mutu-pohjalla kunnes toimii.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • cooler1995
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 19
          • Ulvila

          #5
          Olisko täällä ulvila/pori tai lähialueella ketään ketä pystyis auttaa lukee vikakoodit ja livedataa ? Onko jotain antureita yms mitä irrottamalla sais rajattuu aluetta ? Suuttimien ohivuotoa aluks itekki mietein mut eiköhä sillo olis muitaki oireita kun pitäis olla aika reipas ohivuoto et tollai sammuis, kun auto tosiaa käy hyvin ja käynnistyy hyvin. Jostai luin et toisil on pienestäki ohivuodoist tullu käynnistysvaikeuksia jne tehon puutetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by cooler1995 View Post
            Olisko täällä ulvila/pori tai lähialueella ketään ketä pystyis auttaa lukee vikakoodit ja livedataa ? Onko jotain antureita yms mitä irrottamalla sais rajattuu aluetta ? Suuttimien ohivuotoa aluks itekki mietein mut eiköhä sillo olis muitaki oireita kun pitäis olla aika reipas ohivuoto et tollai sammuis, kun auto tosiaa käy hyvin ja käynnistyy hyvin. Jostai luin et toisil on pienestäki ohivuodoist tullu käynnistysvaikeuksia jne tehon puutetta.
            Ellei ole mitään tietoa milloin nuo on tarkistettu niin itse kyllä tarkistaisin, niin tietäisi sitten missä kunnossa tekniikka on. Ei ole iso homma noita tarkistaa, jos kaikki on kunnossa voi luottavaisella mielellä ajella. Jos siellä huomaa vaikka ohivuotoa, liian suuria korjausarvoja tms. voi rauhasssa suunnitella korjaukset, eikä sitten kun se auto ei enää käynnisty. Jokainen toki tekee miten parhaaksi näkee.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • markokan
              Newbiemmer
              • Mar 2015
              • 2
              • Kajaani

              #7
              BMW e39 sammui kesken ajon, eikä käynnistynyt

              Sattui hiljattain saman suuntainen ongelma, tosin ratkaisu oli erilainen ja varmaankin aika yleinen.

              Auto siis sammui kesken ajon, nykäisten pari kertaa kuten polttoaineen loppuessa. Tankin mittari näytti hiukan alle 15 l. Yirttäessä käynnistää ei enää käynnistynyt vaikka tankkasin täyteen.

              Hinattiin korjaamolle ja selvisi, että tankin siirtopumppu (siis juuri se tankin puoleinen lohkojen välillä) oli rikki. Pumppu vaihdettiiin ja ongelma poistui. Nyt pelaa kuten ennenkin.
              - - - - - - - - - -
              Nyt E60 530D 2004, E39 528i- 1999 ja Volvo V70 MK3 2008

              EX:
              E39 530D 1999
              MB 220 CDI W203 2003
              E60 530D 2003.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎