Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neuvvoja kaivataan! -99 530da sammui kesken ajon eikä käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veniscustom
    BTCF Member
    • Jan 2013
    • 42
    • veneheitto/oulu

    Neuvvoja kaivataan! -99 530da sammui kesken ajon eikä käynnisty.

    Elikkäs otsikon mukaista autoa hakemassa rojektiksi kun kohtuu hintaan saa hyvillä varusteilla olevan liikkumattoman kuljettimen.

    Eli ongelma johon etsitään ratkaisua, auto oli sammunut ajosta eikä kirveelläkään käyntiin. Se on tiedossa että suuttimet eivät aukea.

    Puheiden mukaan läpikäytyä, pumput pyörii mutta siirtopainetta ei ole mitattu, asentotunnistimet ja kuuleman mukaan testerissä käytetty ja antanut vikakoodin suuttimesta. Mutta tunnustaa että miten yhtäkkiä olisi suutin mennyt jos ei ole oireillut mitenkään ennen tätä?

    Että raili paineet ois liijan matalat että ei anna aukaista suuttimia sen takia? Ohivuoto mittauksella varmaan järkevin aloittaa? Kuin herkkiä lie suuttimien johtosarja vioille?

    Live dataa ei kuulemma ole tarkisteltu, sieltähän sitä tietenkin selviäisi paljon lisää.

    Nyt vaan vinkkejä kaivataan mistä muualta kannattaisi vikaa lähteä metsästämään.:think Ehkä hiukan sekavaa luettavaa vaan jospa siitä selvää saapi!
    Last edited by veniscustom; 11-03-2015, 15:24.
    BMW e60 530d
    BMW e39 530d
    ex. BMW e30 316
    ex. BMW e39 525tds
    ex. BMW e36 325
  • Simulation
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 65
    • Finland

    #2
    Mulla teki tuon saman tempun, ja huoltomies selevitti kauan että mistä se johtu. Joku pumpun sähköliitin oli löysällä, oli kirrannut liitospinnat uudestaan kunnolla kii ja sen jälkeen on toiminut...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Aloita live-datasta ja vikakoodeista. Live-datasta näet rail ja siirtopaineet.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • nostalgiaa
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 57
        • Halikko

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Aloita live-datasta ja vikakoodeista. Live-datasta näet rail ja siirtopaineet.
        Villin veikkauksen heittäisin, että huohotinjärjestelmän letkut/letku tukossa. Silloin ei ainakaan käynnisty.

        Mutta livedatasta varmaan todellinen vika tosiaan paljastuu.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by nostalgiaa View Post
          Villin veikkauksen heittäisin, että huohotinjärjestelmän letkut/letku tukossa. Silloin ei ainakaan käynnisty.

          Mutta livedatasta varmaan todellinen vika tosiaan paljastuu.
          Miten tukossa oleva huohotus estää koneen käynnistämisen?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • veniscustom
            BTCF Member
            • Jan 2013
            • 42
            • veneheitto/oulu

            #6
            Auto saatu hallille ja ruvettu tutkimaan. Siirtopaineet ok, jakotukille tullee siirtopumpun paineella tavara. Liekkö kp vika? Onko siinä pumpulla minkälainen paineen säädin että liekkö siinä häikkää? Vai pittääkö se ruveta suosiolla irrotteleen se pumppu?
            BMW e60 530d
            BMW e39 530d
            ex. BMW e30 316
            ex. BMW e39 525tds
            ex. BMW e36 325

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by veniscustom View Post
              Auto saatu hallille ja ruvettu tutkimaan. Siirtopaineet ok, jakotukille tullee siirtopumpun paineella tavara. Liekkö kp vika? Onko siinä pumpulla minkälainen paineen säädin että liekkö siinä häikkää? Vai pittääkö se ruveta suosiolla irrotteleen se pumppu?
              Pumpussa määränsäädin ja railissa paineensäädin. Siis raili paine on vain ~3,5bar startatessa?
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Railipumpussa on määränsäädin. Alota vaikka siitä. Imusarja pois niin tulee tilaa mukavasti lisää.

                Edit: hidas.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Tarkennetaan sen verran, että M57-koneessa painesäädin KP-pumpun taka-osassa, ei erillistä tulopuolen määräsäädintä lainkaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    #10
                    Joko auto käy? Tämä on Vesala se Juhomon vanha farkku. Jännä nähdä missä vika
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Originally posted by atte.o View Post
                      Joko auto käy? Tämä on Vesala se Juhomon vanha farkku. Jännä nähdä missä vika
                      Joo tai siis taitaa olla edelleenki juhomon. Se pumppu sieltä pitäs kaluta esille, Clavurion jo tuossa täsmensiki aihetta.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎