Bmw e39 528 1996. Semmoista ongelmaa että välillä, ei aina tyhjäkäynti rupeaa heijaamaan esim. liikennevaloissa seistessä. Pieni kaasun napautus auttaa tasaamaan käynnin mutta ei aina. Lisäksi autossa pientä nykimistä esim. 3 vaihteella ajettaessa pintakaasulla. Moottorista kuuluu myös imusarjan puolelta ns. tikitystä. Ruiskusuuttimet juuri putsattu ja testattu ja 6 suuttimessa ilmeni ongelmia mutta saatiin huollon miesten mukaan peelaamaan kuitenkin. jos tuo yksi suutin nyt ei kuitenkaan toimi normaalisti niin voisiko aiheuttaa moisia ongelmia? Vikakoodien luku olis suotavaa, eli jos jollain olis vehkeet siihen niin korvausta vastaan tietty vois tsekata ja mieluiten turun seudulla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tyhjäkäynti heijaa.
Collapse
X
-
Hei!
Vikakoodien luku on tietysti suotavaa - kertoo nopeasti osviittaa, mikä mättää.
Oireet kuulostavat mahdolliselta kampiakselin asentotunnistimen vialta. Jos joudut kyseisen osan vaihtamaan, laita alkuperäinen tunnistin marmorilta. Nimimerkillä tarvikeosa kesti vuoden ja tällä viikolla vaihdoin uuden alkuperäisosan ja auto pelittää jälleen nätisti.
-
-
[QUOTE=jaska120;3522454]Hei!
Vikakoodien luku on tietysti suotavaa - kertoo nopeasti osviittaa, mikä mättää.
Oireet kuulostavat mahdolliselta kampiakselin asentotunnistimen vialta. Jos joudut kyseisen osan vaihtamaan, laita alkuperäinen tunnistin marmorilta. Nimimerkillä tarvikeosa kesti vuoden ja tällä viikolla vaihdoin uuden alkuperäisosan ja auto pelittää jälleen nätisti.[/QUOTE
Täytyy luettaa vikakoodit pikimmiten. Tunnetko sattumoisin ketään turun seudulta jolta homma kävisi? "viallisen" ruiskusuuttimen vaihdoin eilen testattuun ja huollettuun käytettyyn suuttimeen mutta tikitys ei loppunut. Toistaiseksi niin vähän koeajoa kyseisen operaation jälkeen että ei vielä osaa sanoa auttoiko tasakaasulla ajettaessa nykimiseen, tämä oire kun ilmaantuu vasta kun autolla ajettu pitempää matkaa ja motti kunnolla lämmennyt. Vaihdoin myös ilmamäärämittarille menevän paksun haitariletkun jossa näkyi haitarien kohdalla halkeamia josta ehkä tyhjäkäynnin heijaaminen voisi johtua, tämäkin tapahtuu vain lämpimällä koneella. Tänään enemmän ajoa niin eiköhän selviä vaikuttiko kyseiset operaation jotenkin.
Tyhjäkäynnin heijaaminen loppui eika enää nyi tasakaasulla mutta suuttimet senkuin tikittää..Last edited by wesq^; 27-04-2015, 16:59.
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostTäältä ääni myös nokka-akselin asentotunnistimelle. Toukkaan vaihdoin viikko sitten ja oireet ilkeä mekkala (tikitys) ja alaväännöt hukassa sekä korkeahko kulutus. orginaalia vaan mikäli vika tunnistimessa.
Pitäs saada ne koodit jossai luetettua kun ei viittis mennä korjaamolle luettaan ku maksaa mansikoita. Jommankumman anturin vaihdoin 2 v sitten ja haettu marmorilta ei vaan nyt muistu mieleen kumpi oli. Kaippa se sitten on tuo nokka-akselin asennontunnistin jos se moista tikitystä suuttimiin tekee. Mielestäni auto on tehottomampi kuin ennen..
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostTäältä ääni myös nokka-akselin asentotunnistimelle. Toukkaan vaihdoin viikko sitten ja oireet ilkeä mekkala (tikitys) ja alaväännöt hukassa sekä korkeahko kulutus. orginaalia vaan mikäli vika tunnistimessa.
Comment
-
-
Kannattaisi se paikkakunta laittaa näkyviin niin, helpommon löytyisi joku lukemaan vikakoodit. Kannattaa myös oman alueesi osiossa kysellä, jos joku voisi ne koodit lukea.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by wesq^ View Posttyhjäkäynti rupeaa heijaamaan esim. liikennevaloissa seistessä. Pieni kaasun napautus auttaa tasaamaan käynnin mutta ei aina. Lisäksi autossa pientä nykimistä esim. 3 vaihteella ajettaessa pintakaasulla.
Kun imuvuodot on eliminoitu sitten jatkaa eteenpäin vian hakua."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostTasan 3 litraa putos kulutus ku vaihdettiin tuo tunnistin ja ei oo enää 3-4 tonnin paikkeilla tehopiikkiä eli vetää alhaalta tasasemmin loppuun asti. Inpaan vaan ni tulee selvyys.
Comment
-
-
Originally posted by wesq^ View PostKoodit luettu eli nokka-akselin asennontunnistin siellä paskana! Koodin luvun jälkeen tuli merkillinen ongelma, vilkkujen merkkivalot mittaristosta hävisi äänineen päivineen mutta vilkut silti vilkkuu ulkopäin normaalisti. Mitähän mahtoi tapahtua :think
Comment
-
Comment