Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti heijaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wesq^
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 40

    Tyhjäkäynti heijaa.

    Bmw e39 528 1996. Semmoista ongelmaa että välillä, ei aina tyhjäkäynti rupeaa heijaamaan esim. liikennevaloissa seistessä. Pieni kaasun napautus auttaa tasaamaan käynnin mutta ei aina. Lisäksi autossa pientä nykimistä esim. 3 vaihteella ajettaessa pintakaasulla. Moottorista kuuluu myös imusarjan puolelta ns. tikitystä. Ruiskusuuttimet juuri putsattu ja testattu ja 6 suuttimessa ilmeni ongelmia mutta saatiin huollon miesten mukaan peelaamaan kuitenkin. jos tuo yksi suutin nyt ei kuitenkaan toimi normaalisti niin voisiko aiheuttaa moisia ongelmia? Vikakoodien luku olis suotavaa, eli jos jollain olis vehkeet siihen niin korvausta vastaan tietty vois tsekata ja mieluiten turun seudulla.
    Last edited by wesq^; 20-03-2015, 17:41.
  • jaska120
    Newbiemmer
    • Dec 2014
    • 28
    • Kittilä

    #2
    Hei!

    Vikakoodien luku on tietysti suotavaa - kertoo nopeasti osviittaa, mikä mättää.

    Oireet kuulostavat mahdolliselta kampiakselin asentotunnistimen vialta. Jos joudut kyseisen osan vaihtamaan, laita alkuperäinen tunnistin marmorilta. Nimimerkillä tarvikeosa kesti vuoden ja tällä viikolla vaihdoin uuden alkuperäisosan ja auto pelittää jälleen nätisti.

    Comment

    • wesq^
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 40

      #3
      [QUOTE=jaska120;3522454]Hei!

      Vikakoodien luku on tietysti suotavaa - kertoo nopeasti osviittaa, mikä mättää.

      Oireet kuulostavat mahdolliselta kampiakselin asentotunnistimen vialta. Jos joudut kyseisen osan vaihtamaan, laita alkuperäinen tunnistin marmorilta. Nimimerkillä tarvikeosa kesti vuoden ja tällä viikolla vaihdoin uuden alkuperäisosan ja auto pelittää jälleen nätisti.[/QUOTE

      Täytyy luettaa vikakoodit pikimmiten. Tunnetko sattumoisin ketään turun seudulta jolta homma kävisi? "viallisen" ruiskusuuttimen vaihdoin eilen testattuun ja huollettuun käytettyyn suuttimeen mutta tikitys ei loppunut. Toistaiseksi niin vähän koeajoa kyseisen operaation jälkeen että ei vielä osaa sanoa auttoiko tasakaasulla ajettaessa nykimiseen, tämä oire kun ilmaantuu vasta kun autolla ajettu pitempää matkaa ja motti kunnolla lämmennyt. Vaihdoin myös ilmamäärämittarille menevän paksun haitariletkun jossa näkyi haitarien kohdalla halkeamia josta ehkä tyhjäkäynnin heijaaminen voisi johtua, tämäkin tapahtuu vain lämpimällä koneella. Tänään enemmän ajoa niin eiköhän selviä vaikuttiko kyseiset operaation jotenkin.


      Tyhjäkäynnin heijaaminen loppui eika enää nyi tasakaasulla mutta suuttimet senkuin tikittää..
      Last edited by wesq^; 27-04-2015, 16:59.

      Comment

      • Tome
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 548
        • Joensuu

        #4
        Jos suuttimet tikittää niin silloin vikana nokka-akselin tunnistin.

        Comment

        • HC-Tuning
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 267
          • Itärajalla

          #5
          Täältä ääni myös nokka-akselin asentotunnistimelle. Toukkaan vaihdoin viikko sitten ja oireet ilkeä mekkala (tikitys) ja alaväännöt hukassa sekä korkeahko kulutus. orginaalia vaan mikäli vika tunnistimessa.

          Comment

          • wesq^
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 40

            #6
            Originally posted by HC-Tuning View Post
            Täältä ääni myös nokka-akselin asentotunnistimelle. Toukkaan vaihdoin viikko sitten ja oireet ilkeä mekkala (tikitys) ja alaväännöt hukassa sekä korkeahko kulutus. orginaalia vaan mikäli vika tunnistimessa.

            Pitäs saada ne koodit jossai luetettua kun ei viittis mennä korjaamolle luettaan ku maksaa mansikoita. Jommankumman anturin vaihdoin 2 v sitten ja haettu marmorilta ei vaan nyt muistu mieleen kumpi oli. Kaippa se sitten on tuo nokka-akselin asennontunnistin jos se moista tikitystä suuttimiin tekee. Mielestäni auto on tehottomampi kuin ennen..

            Comment

            • wesq^
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 40

              #7
              Originally posted by HC-Tuning View Post
              Täältä ääni myös nokka-akselin asentotunnistimelle. Toukkaan vaihdoin viikko sitten ja oireet ilkeä mekkala (tikitys) ja alaväännöt hukassa sekä korkeahko kulutus. orginaalia vaan mikäli vika tunnistimessa.
              Kulutus on myös mulla noussut n.3 litraa satkulla pätkäajossa

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Kannattaisi se paikkakunta laittaa näkyviin niin, helpommon löytyisi joku lukemaan vikakoodit. Kannattaa myös oman alueesi osiossa kysellä, jos joku voisi ne koodit lukea.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by wesq^ View Post
                  tyhjäkäynti rupeaa heijaamaan esim. liikennevaloissa seistessä. Pieni kaasun napautus auttaa tasaamaan käynnin mutta ei aina. Lisäksi autossa pientä nykimistä esim. 3 vaihteella ajettaessa pintakaasulla.
                  Noilla oireilla katsoisin ensin imuletkujen kunnon. Hakusanalla E39 imuvuoto löytyy varmasti enemmän kuin riittävästi ohjeita.

                  Kun imuvuodot on eliminoitu sitten jatkaa eteenpäin vian hakua.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • HC-Tuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 267
                    • Itärajalla

                    #10
                    Originally posted by wesq^ View Post
                    Kulutus on myös mulla noussut n.3 litraa satkulla pätkäajossa
                    Tasan 3 litraa putos kulutus ku vaihdettiin tuo tunnistin ja ei oo enää 3-4 tonnin paikkeilla tehopiikkiä eli vetää alhaalta tasasemmin loppuun asti. Inpaan vaan ni tulee selvyys.

                    Comment

                    • wesq^
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 40

                      #11
                      Originally posted by HC-Tuning View Post
                      Tasan 3 litraa putos kulutus ku vaihdettiin tuo tunnistin ja ei oo enää 3-4 tonnin paikkeilla tehopiikkiä eli vetää alhaalta tasasemmin loppuun asti. Inpaan vaan ni tulee selvyys.
                      Koodit luettu eli nokka-akselin asennontunnistin siellä paskana! Koodin luvun jälkeen tuli merkillinen ongelma, vilkkujen merkkivalot mittaristosta hävisi äänineen päivineen mutta vilkut silti vilkkuu ulkopäin normaalisti. Mitähän mahtoi tapahtua :think

                      Comment

                      • jaska120
                        Newbiemmer
                        • Dec 2014
                        • 28
                        • Kittilä

                        #12
                        Originally posted by wesq^ View Post
                        Koodit luettu eli nokka-akselin asennontunnistin siellä paskana! Koodin luvun jälkeen tuli merkillinen ongelma, vilkkujen merkkivalot mittaristosta hävisi äänineen päivineen mutta vilkut silti vilkkuu ulkopäin normaalisti. Mitähän mahtoi tapahtua :think
                        Itselläni kävi kerran sama homma Inpalla Instrument clusterin kanssa säätäessä, mutta itsestään alkoi toimia muutaman käynnistyskerran ja 10min päästä.

                        Comment

                        • wesq^
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 40

                          #13
                          Originally posted by jaska120 View Post
                          Itselläni kävi kerran sama homma Inpalla Instrument clusterin kanssa säätäessä, mutta itsestään alkoi toimia muutaman käynnistyskerran ja 10min päästä.
                          Aamulla toimi taas normisti 😁

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎