Normaalisti ajaessani kuului metallimainen "rasahtava" ääni koneesta noin 2000 rpm kohdalla. Tämän jälkeen alkoi savunkatku. Sammutin koneen ja menin ulos katsomaan. Pakoputkesta tuli moottoriöljyt pihalle. Tilasin hinauksen kotipajalle.
Tutkittuani venttiilikopan irroitukseen asti, en löytänyt turbosta (siivet pyöri kevyesti, akseli timmi) tai muustakaan ulkoista vauriota. Kaksi hehkua oli moottoriöljyssä, muut hehkut kuivat. Läpät on poistettu imusarjasta.
Kokeilin konetta käyntiin. Lähti hyvin käyntiin, mutta savuttaa niin perusteellisesti harmaata öljynkatkuista savua ja se metallimainen "rasahtava" ääni noin 2000 rpm kohdalla kun löysää kaasun.
Mistähän päin konetta kannaisi lähteä tutkimaan vai suosiolla vaan kansi irti jatkotutkintaa varten?
BMW 530D, vuosimalli 2003, ajettu 280 000 tkm.
Tutkittuani venttiilikopan irroitukseen asti, en löytänyt turbosta (siivet pyöri kevyesti, akseli timmi) tai muustakaan ulkoista vauriota. Kaksi hehkua oli moottoriöljyssä, muut hehkut kuivat. Läpät on poistettu imusarjasta.
Kokeilin konetta käyntiin. Lähti hyvin käyntiin, mutta savuttaa niin perusteellisesti harmaata öljynkatkuista savua ja se metallimainen "rasahtava" ääni noin 2000 rpm kohdalla kun löysää kaasun.
Mistähän päin konetta kannaisi lähteä tutkimaan vai suosiolla vaan kansi irti jatkotutkintaa varten?
BMW 530D, vuosimalli 2003, ajettu 280 000 tkm.
Comment