E39 530D moottoriöljyt tulee pakoputkesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemari530D
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 3
    • Finland

    E39 530D moottoriöljyt tulee pakoputkesta

    Normaalisti ajaessani kuului metallimainen "rasahtava" ääni koneesta noin 2000 rpm kohdalla. Tämän jälkeen alkoi savunkatku. Sammutin koneen ja menin ulos katsomaan. Pakoputkesta tuli moottoriöljyt pihalle. Tilasin hinauksen kotipajalle.

    Tutkittuani venttiilikopan irroitukseen asti, en löytänyt turbosta (siivet pyöri kevyesti, akseli timmi) tai muustakaan ulkoista vauriota. Kaksi hehkua oli moottoriöljyssä, muut hehkut kuivat. Läpät on poistettu imusarjasta.

    Kokeilin konetta käyntiin. Lähti hyvin käyntiin, mutta savuttaa niin perusteellisesti harmaata öljynkatkuista savua ja se metallimainen "rasahtava" ääni noin 2000 rpm kohdalla kun löysää kaasun.

    Mistähän päin konetta kannaisi lähteä tutkimaan vai suosiolla vaan kansi irti jatkotutkintaa varten?

    BMW 530D, vuosimalli 2003, ajettu 280 000 tkm.
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    #2
    Onkohan separaattorin kalvo revennyt? Ainakin viallinen separaattori työntää öljyt putkesta pihalle. Ja tuo viallinen kalvohan tekee vaikka minkälaista ääntä sillon kun kaasunlöysää ja imu loppuu.
    Last edited by 523i; 22-03-2015, 16:03.

    Comment

    • dokki
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 236
      • valtimo-sotkamo

      #3
      Kuulostaa kyllä hieman turpovialta.Katsoppas huohotin putkea kuinka öljyssäse on.
      BMW e39 530dA-98
      BMW e38 735iAL-97

      EX:BMW e39 523iA-97
      BMW e36 320ci-92
      BMW e36 316i -92
      BMW e36 325 -91 252hv 315nm
      Honda civic TIC -89 220hv 230nm

      Comment

      • Bemari530D
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 3
        • Finland

        #4
        Turbon akseli oli aivan sökö, vaihdettu turbo. Vieläkin samaa oiretta.

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Bemari530D View Post
          Turbon akseli oli aivan sökö, vaihdettu turbo. Vieläkin samaa oiretta.
          Onko siellä vielä putket kovin öljyssä? Saattaa savuttaa jonkin aikaa ihan niine hyvineen.

          Toivottavasti ei ole lentänyt mitään koneen lävitse.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Ahtoputkien lisäksi kannattaisi tarkistaa se välijäähy, siellä nimittäin voi olla melko paljonkin sitä öljyä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Kannattaa se välijäähy ja imusarja putsata kunnolla öljystä ettei koeajossa ala käymään öljyllä..
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              Working...
              X