M5 -00 Takarenkaat pompottaa kiihdytyksessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reeperbahn
    BTCF Member
    • May 2012
    • 603
    • EFOU

    #16
    Mulla pimentynyt nokka-akselin asentotunnistin aiheutti M5:ssä tuollaisen, eli kaasun ku survas pohjaan ni veto hävis niinku pensa olis loppunu. Vika näkyi selvästi testerissä. Laitoin kerralla kaikki cps:ät uusiksi.
    -BMW M3 -09
    -MB E320 Coupe -94
    -MB E250 CGI -10
    -Husqvarna R320 -14

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1289
      • HKI

      #17
      Edellä oli mainittukin pompotuksen vähenemisestä ja näin se kyllä tuntui tekevänki. Vaikkei M5 harmikseen ollu kyseessä niin stronflexit kaikkialle ja alkoi tuntumaan et auto pysyy ehyenä teki mitä teki. Pompotus siis väheni.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • herrakani

        #18
        Se ite pompottaminen johtunee alustageometriasta. Esim noissa 4-linkki-vehkeissä siirretään linkkitankojen etupään kiinnityksiä jos pompottaa kiihdytyksessä.
        Pompottaminen menee silleen et perä elää kehdon mukana sen minkä puslat antaa periks, löysä tai pito loppuu niin se pomppaa takas. Tuttua esim lehtijousilla varustetuista autoista.

        Hillitsemiseen vois toimia joko 1. Perseen kehdon uretaanipuslat 2. Paksut aluslevyt jotka rajoittaa liikkeen (laugh not, muihin merkkeihin ja malleihin on saatavilla kittejä joissa on käytännössä 6-8mm teräksinen aluslevy ja pitemmät pultit) 3. Tukitanko joka lukitsee perän kehdon koriin. 4. Yhdistelmä näitä.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #19
          Mutta Pasi jos nyt ihan vakavasti otetaan niin kannattaa nyt ensin vaihtaa ne rippikouluikäiset iskarit uusiin, ja miettiä sitten tilannetta uudelleen
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Paasse
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 28
            • KantaHäme

            #20
            Originally posted by Spetke View Post
            Mutta Pasi jos nyt ihan vakavasti otetaan niin kannattaa nyt ensin vaihtaa ne rippikouluikäiset iskarit uusiin, ja miettiä sitten tilannetta uudelleen
            unohdetaan nyt toi osio.... täytyy muuttaa varmaan toi tosi ongelma
            kysymyksen kohteeksi.. kun enemmän tässä on huoli myös catteista
            jos ja kun ei käy kaikilla...

            joskus aikanaan kun opelilla ajeli kolmella niin samalta se tuntu.. ehkä.

            Perhanan kapistus nääs..
            - 535 da lci

            - M5 -00

            Comment

            • Paasse
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 28
              • KantaHäme

              #21
              Originally posted by herrakani View Post
              Se ite pompottaminen johtunee alustageometriasta. Esim noissa 4-linkki-vehkeissä siirretään linkkitankojen etupään kiinnityksiä jos pompottaa kiihdytyksessä.
              Pompottaminen menee silleen et perä elää kehdon mukana sen minkä puslat antaa periks, löysä tai pito loppuu niin se pomppaa takas. Tuttua esim lehtijousilla varustetuista autoista.

              Hillitsemiseen vois toimia joko 1. Perseen kehdon uretaanipuslat 2. Paksut aluslevyt jotka rajoittaa liikkeen (laugh not, muihin merkkeihin ja malleihin on saatavilla kittejä joissa on käytännössä 6-8mm teräksinen aluslevy ja pitemmät pultit) 3. Tukitanko joka lukitsee perän kehdon koriin. 4. Yhdistelmä näitä.
              joo olen tässä tilaamassa noita uretaanisettejä tonne kelkkaan ja vähän muutenkin. Iskarit kanssa uusien koska palikat on miten on..

              katotaan kunhan saadaan paikoilleen myös.. siihen asti nätimmin..
              - 535 da lci

              - M5 -00

              Comment

              Working...
              X