Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Airbag ongelmaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jomppali
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 19
    • Hankasalmi

E39 Airbag ongelmaa

Elikkäpä Airbag on konstaillut jo pitkään välillä palaa välillä ei pala. Esim voimakkaasti monttuun ajaessa saattaa syttyä. Minkä väriset ovat istuimentunnistimen? Ilmeisesti liittimissä vikaa. Eli liitin pois ja tinaa johtoihin. Mutta mitkä niistä on oikeat?
    E34 535 E30 316.
    Ex e39 525Tds, e36 325, e36 320.
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

No kannattaisiko lukee ekaks koodit et tiedät missä se vika on....
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

Originally posted by Purni View Post
      No kannattaisiko lukee ekaks koodit et tiedät missä se vika on....
      Minkään muu kuin istuintunnistinvika ei itse anna nollata kerran syttynyttä bäginvaloa. Eli vika on 100% varmuudella istuintunnistinpiirissä, mutta itse tunnistimessa vai penkin alla olevassa liittimessä?

Comment

• Purni
        BTCF Member
        • May 2007
        • 915
        • Vantaa

Originally posted by Hemi View Post
        Minkään muu kuin istuintunnistinvika ei itse anna nollata kerran syttynyttä bäginvaloa. Eli vika on 100% varmuudella istuintunnistinpiirissä, mutta itse tunnistimessa vai penkin alla olevassa liittimessä?
        Nyt meni vähän ohi...kaikki bägi valot vaatii nollauksen...Ei väliä onko istuin vai "belt tensioner"
        Kesämiina: E39 M5 S/C
        Talvimiina: E70 X5 530sd

Comment

• jomppali
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 19
          • Hankasalmi

Elikkäpä joo penkkiin vikakoodit johdattaa.. sen unohdin mainita ekassa postauksessa
          E34 535 E30 316.
          Ex e39 525Tds, e36 325, e36 320.

Comment

• Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

Originally posted by Purni View Post
            Nyt meni vähän ohi...kaikki bägi valot vaatii nollauksen...Ei väliä onko istuin vai "belt tensioner"
            Höpö, höpö. Istuintunnistinvika ”nollaantuu” omin voiminkin, mikään muu järjestelmän vika ei.

Comment

• Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

Originally posted by Hemi View Post
              Höpö, höpö. Istuintunnistinvika ”nollaantuu” omin voiminkin, mikään muu järjestelmän vika ei.
              Se on juurikin näin, piste.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

No jos kerran tunnistinmattovika nollautuu aina itsekseen, niin minkähän takia mäkin oon joutunut kymmeniä kertoja e39:stä nollaamaan tuota tunnistinmattovikaa pois, kun valo ei ole sammunutkaan itsekseen .. ja nollauksen jälkeen se valo on sitten sammunut ja systeemi on toiminut ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

Originally posted by jartsa02 View Post
                  No jos kerran tunnistinmattovika nollautuu aina itsekseen, niin minkähän takia mäkin oon joutunut kymmeniä kertoja e39:stä nollaamaan tuota tunnistinmattovikaa pois, kun valo ei ole sammunutkaan itsekseen .. ja nollauksen jälkeen se valo on sitten sammunut ja systeemi on toiminut ..
                  Juuri näin
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

Comment

• harriba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 420
                    • Espoo

Originally posted by jartsa02 View Post
                    Mulla tuo airbag valo syttyy lähes aina kun joku istuu apparin paikalle, ja aina sammuu itsekseen ilman mitään nollailuja. Liekö tuossa sitten useita eri vakavuusasteen mattovikoja.

Mun INPA jostain syystä ei löydä autosta mitään muuta kuin moottorin ja vaihdelootan :/
                    Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                    X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

Comment

• kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 958
                      • Salo

Originally posted by harriba View Post
                      Mulla tuo airbag valo syttyy lähes aina kun joku istuu apparin paikalle, ja aina sammuu itsekseen ilman mitään nollailuja. Liekö tuossa sitten useita eri vakavuusasteen mattovikoja.

Mun INPA jostain syystä ei löydä autosta mitään muuta kuin moottorin ja vaihdelootan :/
                      Eikös E39:ssä ollut kahta eri versiota bagi-systeemeistä. Uudempi (facelift ?) oli joku 2 vaiheinen ja siinä saattaa tuo valo sammuakin itsekseen jos vika ei ole vakava.

Tai sitten muistan ihan väärin ja vielä väärästä autosta
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

Comment

• HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

Originally posted by harriba View Post

No tähän on helppo selitys, käytät sitä sisällä olevaan pistoketta autossa, jossa on konehuoneessa myös se pyöreä pistoke. Tällöin ei kuulukkaan muihin saada yhteyttä. Eli hanki se obd2->20 pin adapteri ja kytke piuhat konehuoneen pistokkeeseen niin alkaa muutkin näkymään
                        e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎