Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abs ohjausyksikkö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper27
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 36
    • seinäjoki

    Abs ohjausyksikkö

    Kertokaas missä sijaitsee e39:ssä 525 tds 1999 mallissa abs ohjausyksikkö, onko konehuoneessa vai hansikaslokeron takana?
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Muistaakseni 98:sta eteenpäin konehuoneen puolella.
    Suht helppohan tuo on tarkistaa, jos tuo auto on itselläsi..? :think
    Siellä apukuskin puolella suoraan hydropaketissa kiinnitettynä.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • sniper27
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 36
      • seinäjoki

      #3
      näyttää konehuoneessa olevan ihan samanlainen paketti kuin e39 523 vm. 96.

      Oheinen kuva e39 525 tds vm. 99. samanlainen näyttää olevan myös e39 523:ssa vm. 96.

      Eli kyseessähän ei ole tuo mötikkä.

      Ongelma on luistonesto ja abs valot palavat, syttyvät heti kun liikkeelle lähtee.
      Vikakoodia herjaa takaoikealle jonne vaihdettu uusi laakeri ja anturi.
      Attached Files
      Last edited by sniper27; 19-05-2015, 10:53.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by sniper27 View Post
        näyttää konehuoneessa olevan ihan samanlainen paketti kuin e39 523 vm. 96.

        Oheinen kuva e39 525 tds vm. 99. samanlainen näyttää olevan myös e39 523:ssa vm. 96.

        Eli kyseessähän ei ole tuo mötikkä.

        Ongelma on luistonesto ja abs valot palavat, syttyvät heti kun liikkeelle lähtee.
        Vikakoodia herjaa takaoikealle jonne vaihdettu uusi laakeri ja anturi.
        Vaihdoitko halpis laakerin ja anturin vai OEM osat?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • sniper27
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 36
          • seinäjoki

          #5
          Skf:n laakeri ja oem anturi.

          Kiinnostaa tuo abs ohjausyksikön sijainti. Taitaa olla koetaulun alla vaikka vuosimalli 99. Voiko olla yhteys jarrunesteiden vaihtoon?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by sniper27 View Post
            Skf:n laakeri ja oem anturi.

            Kiinnostaa tuo abs ohjausyksikön sijainti. Taitaa olla koetaulun alla vaikka vuosimalli 99. Voiko olla yhteys jarrunesteiden vaihtoon?
            Puhdistitko hapettumat pois anturin asennuspinnalta? Oletko tarkistanut, että johdot on ehjät? Seuraavaksi sitten mittaamaan johdot, toki live-datasta voisi ajon aikana katsoa tuleeko signaalia ollenkaan. Näissä missä boxi ei ole konehuoneessa on todella harvoin vikaa. Joten sitä boxia on turha alkaa kaivelemaan ennen kuin olet varmistanut, että johdotus on kunnossa ja anturi on varmasti pohjassa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • sniper27
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 36
              • seinäjoki

              #7
              Kaikki pinnat puhdistettu ja tarkistettu. anturi istuu hyvin paikoilleen.
              Ei anna livedataa eli pyörimisnopeutta oikealta takaa. valittaa speed sensor rear right.
              muille antureille testeri näyttää 12V mutta rear right pimeänä.

              Mukavia nämä probleemat.....

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by sniper27 View Post
                Kaikki pinnat puhdistettu ja tarkistettu. anturi istuu hyvin paikoilleen.
                Ei anna livedataa eli pyörimisnopeutta oikealta takaa. valittaa speed sensor rear right.
                muille antureille testeri näyttää 12V mutta rear right pimeänä.

                Mukavia nämä probleemat.....
                Tämä nyt on helppo selvittää itse vaikka parkkipaikalla.. Eli kunnon yleismittari käteen ja mittamaan. Niillä 10€ halpismittareilla ei välttämättä onnistu, itse en ainakaan saanut sellaisella lukemia, mutta esim. UNI-T UT132E-mittarilla pitäisi onnistua (itsellä ainakin). Tuo mittari maksaa esim. clas ohlson:lla alle 30€. Ohjeet löytyy esim. täältä, viesti #341. Pinnit löydät myös WDS:stä. Älä sitten käytä liian paksuja johtoja, vaan etsit riittävän ohuet.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by sniper27 View Post
                  näyttää konehuoneessa olevan ihan samanlainen paketti kuin e39 523 vm. 96.

                  Oheinen kuva e39 525 tds vm. 99. samanlainen näyttää olevan myös e39 523:ssa vm. 96.

                  Eli kyseessähän ei ole tuo mötikkä.

                  Ongelma on luistonesto ja abs valot palavat, syttyvät heti kun liikkeelle lähtee.
                  Vikakoodia herjaa takaoikealle jonne vaihdettu uusi laakeri ja anturi.
                  jos konehuoneen boksissa liitinkampa on pystyssä kyseessä on pelkkä solenoidien vetokäämistö. Jos liitinkampa on vaakasuorassa pinnit alaspäin, niin yksikkö on se konehuoneessa oleva, joka on tällöin myös altis vikaantumaan, korjaus 125-150€

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎