Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden/renkaiden muutoskatsastus E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shadow-line
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 245
    • Pirkanmaa

Kävin tänään katsaskonttorilla kysyyn rek.otteen kanssa ja katsastus setä kaikessa viisaudessaan kertoi, että ne rengaskoot koot, mitkä sinne on merkattu ja niistä isoin koko, eli mulla 235/45/17 niin yhden tuuman voi kasvattaa ilman muutoskatsastusta.Olettaen, että aikaisemmin ei ole tuota muutoskatsastusta tehty.

Eli otteessa saattaa olla useampikin koko niinkuin minulla, mutta AINA siitä suurimmasta!

Säästyipähän vähän rahnaa..

Comment

• Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

Originally posted by Shadow-line
      Kävin tänään katsaskonttorilla kysyyn rek.otteen kanssa ja katsastus setä kaikessa viisaudessaan kertoi, että ne rengaskoot koot, mitkä sinne on merkattu ja niistä isoin koko, eli mulla 235/45/17 niin yhden tuuman voi kasvattaa ilman muutoskatsastusta.Olettaen, että aikaisemmin ei ole tuota muutoskatsastusta tehty.

Eli otteessa saattaa olla useampikin koko niinkuin minulla, mutta AINA siitä suurimmasta!

Säästyipähän vähän rahnaa..
      Tämäpä hyvä tieto, kiitos siitä! Eipä tarvi sitten mun mennä muutoskatsastamaan ja toivottavasti poliisisedätkin on samoilla linjoilla katsastussedän kanssa.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• harossi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 619
        • Haukipudas

18" 265/35 ja 235/40 kuuluu ihan vakio kooksi e39:iin. Tänään tarkistettu katsastusasemalta. Merkinnän saa rekisteriotteeseen autoa näyttämättä, pitää tehdä oliko se tekninen muutos ja olisi maksanut 21€. Katsastin kuitenkin 19" vanteet samalla kun muutoskatsastin uuden alustan, niin sai niistäkin merkinnät otteeseen.
        e39 M5

Comment

• Ripattila
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 389
          • Wonderland

Nostellaas vanhaa.

Eli mulla on e39:n otteeseen merkattu perinteisesti 235/45/17 vaihtoehtoiseksi rengastukseksi. Alkuperäinen lienee 225/55/16. Voinko tuosta vaihtoehtoisesta 235/45/17 koosta suurentaa renkaan leveyttä vielä 30mm siten, että se kelpais katsurille.

235/45/17 ja 265/40/17, kelpaako katsurille sellaisenaan vai onko muutoskatsastettava?
          E39 523iA Touring
          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

Comment

• Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

Originally posted by Rios View Post
            Nostellaas vanhaa.

Eli mulla on e39:n otteeseen merkattu perinteisesti 235/45/17 vaihtoehtoiseksi rengastukseksi. Alkuperäinen lienee 225/55/16. Voinko tuosta vaihtoehtoisesta 235/45/17 koosta suurentaa renkaan leveyttä vielä 30mm siten, että se kelpais katsurille.

235/45/17 ja 265/40/17, kelpaako katsurille sellaisenaan vai onko muutoskatsastettava?
            riippuu siitä miten se on sinne otteelle kirjoitettu
            jos se on lisätiedoissa vaihtoehtoisena kokona niin voi muuttaa mutta jos se on katsastuksessa merkitty koko niin ei voi muuttaa
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

Comment

• Ripattila
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 389
              • Wonderland

Originally posted by Tonton View Post
              riippuu siitä miten se on sinne otteelle kirjoitettu
              jos se on lisätiedoissa vaihtoehtoisena kokona niin voi muuttaa mutta jos se on katsastuksessa merkitty koko niin ei voi muuttaa
              1. sivun "Tyyppihyväksytyt renkaat" sarake on tyhjä.

2 sivulla
              VAIHTOEHTOISET RENKAAT: 205/65/15m+s
              RENKAAT: 225/60/15, 225/55/15, 235/45/17.

Noinhan tuo on kirjattuna.:think

Ja tarjolla olisi siis ilman muutoskatsastusta 235/45/17 ja 265/40/17

EDIT: Soitin suoraan katsastusmiehelle ja hän sanoi, että jos on noin kirjattu, niin voi olla. Että ei tuollaiseen kukaan puutu. Hänen mielestään tarjoamissani renkaissa ei ollut kuitenkaan mitään järkeä.
              Last edited by Ripattila; 01-10-2011, 14:06.
              E39 523iA Touring
              E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎