Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 -96 Jäähyttimen tulevan ylävesiletkunliitoskappale POX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hannuk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 2136
    • Capital

    #16
    Originally posted by Marduk
    Mul on isä kyllä huippu kannustamaan... tyyliin mitä sitä laittaa tuommosta autoa jota ei ole kuin muutama suomessa kallit osa tyyppivikoja yms aarrrggg
    Tuon 540:sen kanssa kannattaa muuten varautua siihen että ne osat voi maksaa vähän enemmän..

    Muuten, paljonko sulla oli kilsoja kun tuo syyläri meni? Mulla taisi olla joku 135tkm ja muutamalla muulla oli kanssa joku 130-140tkm. Niin ja vaihda vesipumppu (jos ei ole vielä vaihdettu) sitten samalla kun vaihdat syylärin, silläkin on taipumusta hajota samoilla kilsoilla kuin tuolla syylärillä.
    - BMW x5 f15 m50d "navetta"
    - Porsche Cayenne S
    - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
    - plus pari muuta

    Comment

    • Marduk
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 129
      • -

      #17
      150.000 mittarissa....juu pittääpä vaihdattaa se vespumppusamalla.

      Soitin Espoo Lauttasaaren Autotarvike Oy listoilta löyty syyläri mut ku hän soitti vielä sen saatavuutta niin eipä ollutkaan, joten nissen ei vielä tee siihen syyläriä.

      No soitin sitten laakkoselle syyläri 443,vesipumppu 135 ja ylävesiletku 22,5 se letku on hivenen rispaantunut

      Bemuosa syyläri sanoi ensin hinnax 530€ no sanoin et laakkoselta sais 443 hetken hiljaisuus no saat sen 420€

      No tilasin ajan paikalliseen bmw liikkeeseen vaihdetaan syyläri, vesipumppu + ylävesiletku + tiivisteet + työt......... to continue

      Comment

      • Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

        #18
        vesipumppu taitaa olla motonetissä sellaset 80-95e, ja pitäisi olla aivan samanlainen.

        jaska

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #19
          syyläri

          Tuli tossa mieleen, että voiskohan ylävesiletkun jonkun sortin kovettuminen yhdistettynä tärinään aiheuttaa tuon kiinnityksen murtumisen? Tuohonhan auttaisi ennalta ehkäsevästi ylävesiletkun vaihtaminen uuteen ja notkeaan?

          Kokeilepa Marduk sitä vanhaa letkua vieläkö se on pehmeä ja joustava vai onko muuttunut a'la rautaputkeksi?

          Comment

          • Marduk
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 129
            • -

            #20
            Kyl se letku on kumimainen letku ei kanki. Bmw liikkeessä ne arvelivat, että tämä johtuu lämpötilavaihteluista ja ajan myötä se holkki väsyy autohan on v-96 eli kohta 9 vuotta vanha tuli vain mieleen, että on ne syyläreittenkin muoviosien koostumus varmaan jo parantunut tai ainakin voisi olettaa..... tuskin se koostumut on prikuulleen samaa mitä tuossa minun syylärissä....

            Comment

            • Marduk
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 129
              • -

              #21
              Tänään sitten kokeilin vähän ajella ja kokeilla miten se letku siinä pysyy ja hyvinhän se siinä pysyi pidin kierrokset alle 2000 ajelin jotain 20 km ja alkoi nousemaan konepellin alta höyryä no ei kun sivuun ja konepelti auki...ylävesiletku oli pysynyt kiinni, mutta nyt se syyläri sitten laukes toisesta päästä korkin läheltä jostain rupes ruikkimaan pihalle nesteitä, no annoin sen jäähtyä lisäsin nestettä ja suunnilleen valui sitä mukaa pois, katsoin syylärin sisälle korkin reijästä niin siellä lillui joku muovinen osa jotain etusormen paksunen ja about 3 cm pitkä. No eikai siinä jäähdytin koneen laitoin nestettä sisälle ajoin sen Bmw-liikkeen pihaan ja odotetaan tuomiota.

              Lämmöt kävivät silloin eka kerralla punasen rajamailla kun sammutin koneen ja sen jälkeen ne on kiltisti pysytelleen siinä puolessa välissä tiedä sitten mistä se sen moottorin lämpötilan ottaa. Jotenkin on semmonen kutina, että joko kannet ovat kärsineet tai kansien tiivisteet menevät vaihtoon tämän jäähdyttimen lisäksi. Voi tätä kärsimystä miksi aina minulle :(

              Mitähän olisi varmoja keinoja sanoa, että kansi on sökö ( onko alumiinia ? ) hinta ? tai tiivisteet vaihtoon (Hinta?) + tietenkin työt. Halpaahan tämä ei ole, mutta elämähän on kallista.
              Last edited by Marduk; 02-04-2005, 18:52.

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #22
                kannet

                Enpä usko että kannet tai tiivisteet ovat kärsineet jos olet ajon lopettanut kun viisari on pyrkinyt punaiselle. Check Controlhan myös varoittaa liian korkeasta nesteen lämpötilasta ja jos tällöin älyää himmailla niin ei pitäisi mitään vielä päästä tapahtuun. Kannet on alumiinia ja varmaan *aatanan kalliita.

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #23
                  Se sun vesipumppu vaan antautui jos alko nostella lämpöjä, joten ei syytä huoleen!
                  Itse tein pariviikkoa sitten sen muovisiipisen tilalle (oli siipipyörä halki) ite pellistä "suurteho" pumpun! Kärsii ajaa aavikolla vaikka ilman syyläriä!
                  ...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎