memebuy23buy

530d -04 lwr vika!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niko-77
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Espoo

    530d -04 lwr vika!!

    Moro kaikki!

    Mulla on autossa hiukan outo ongelma, koska kun autoon oli vaihdettu uusi tuulilasi. Sen liimaus alkoi vuotamaan oikealla ja vedet valuivat sopivasti valomoduliin. Vuoto korjattiin ja autoon laitettiin uusi lcm 4 ja koodattiin laakkosella. Sitten korjasin umpioista nuo säätöpalikat ja huomasin että valojen korkeudensäätö ei toimi. Säätömoottorit murahtavat kun laittaa valot päälle ja testeri näyttää valojen säädön ei aktiiviseksi. Sitten laakkonen koodasi auton uudelleen, eivätkä saaneet mitään aikaan. Mitään vikoja ei ole muistissa ja säätö toimi vanhalla modulilla. Tässä autossa ei ole erillistä lwr-modulia hanskalokeron takana vaan se on lcm:ään intekroitu. Milläs lääkkeillä tää homma vois selvitä?
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Ovat tainneet laittaa sinne väärän moduulin, noita on kahta tyyppiä; mit manual lwr halogeeneille ja ohne / w/o manual lwr xenoneille... osa nro:t 61356961141 (halogen) tai 61356961142 (xenon) koodaus ei tällöin auta vaan moduuli täytyy vaihtaa oikean tyyppiseen, sillä esim xenoneille tarkoitetusta moduulista puuttuu halogeenien manuaalisen korkeudensäädön piirit... molemmat moduulit kyllä muuten koodautuvat oikein sekä xenoneille että halogeeneille, mutta korkeudensäätö ei pelitä väärällä.

    Comment

    • niko-77
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 201
      • Espoo

      #3
      Originally posted by WSE1 View Post
      Ovat tainneet laittaa sinne väärän moduulin, noita on kahta tyyppiä; mit manual lwr halogeeneille ja ohne / w/o manual lwr xenoneille... osa nro:t 61356961141 (halogen) tai 61356961142 (xenon) koodaus ei tällöin auta vaan moduuli täytyy vaihtaa oikean tyyppiseen, sillä esim xenoneille tarkoitetusta moduulista puuttuu halogeenien manuaalisen korkeudensäädön piirit... molemmat moduulit kyllä muuten koodautuvat oikein sekä xenoneille että halogeeneille, mutta korkeudensäätö ei pelitä väärällä.
      Moi!

      Moduli on oikea, tilasin sen itse saksasta. Tuli Lubekin bmw-liikkeestä tutun kautta ja sanoivat myös laakkosella että osa on oikea. Autossa on xenonit ja led-takavalot ja takavalotkin tarvitsevat oikean modulin. Numero modulissa päättyy 42
      Last edited by niko-77; 18-06-2015, 11:40.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Onko todella tehtaalta tullut loppuvaiheessa E39:ejä, joissa ei xenonien yhteydessä olisi erillistä LWR-modulia? Omassa 9/2002 valmistuneessa ainakin on LWR-moduli, eikä sähkökaavioissakaan löydy mainintaa erilaisesta versiosta. Joka tapauksessa vika on tullut LCM:n uusimisen jälkeen ja modulin pitäisi olla oikea. Eli koodaus ei liene kunnossa. Kannattaisi varmaan NCS:llä koodailla uudestaan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • niko-77
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 201
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Onko todella tehtaalta tullut loppuvaiheessa E39:ejä, joissa ei xenonien yhteydessä olisi erillistä LWR-modulia? Omassa 9/2002 valmistuneessa ainakin on LWR-moduli, eikä sähkökaavioissakaan löydy mainintaa erilaisesta versiosta. Joka tapauksessa vika on tullut LCM:n uusimisen jälkeen ja modulin pitäisi olla oikea. Eli koodaus ei liene kunnossa. Kannattaisi varmaan NCS:llä koodailla uudestaan.
          Moi!

          Löysin helposti tietoa siitä ,että lcm 4 pitää lwr sisällään, jos lwr-modulia ei löydy hanskalokeron takaa ni missä se sitten on. Mulla on itselläkin inpa ja ncs, mutta jälkimmäistä en osaa saksankielen takia käyttää. Onko tiedossa pätevää ncs-käyttäjää pääkaupunkiseudulla?

          Comment

          • niko-77
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 201
            • Espoo

            #6
            Moi, otin autosta hanskalokeron pois ja tutkin sen takaosan ja siellä ei ole kuin keskuselekt.-moduli, isot sulakkeet ja pari relettä. Umpioiden säätömoottoreilta lähtevät pyöritetyt johdot menevät suoraan valomodulin keskimmäiseen mustaan liittimeen. Vas. puolelta (sin-pun ja sin-rusk)(kelt-pun ja kelt-rusk) ja oik. puolelta (sin-mus ja sin-rusk)(kelt-mus ja kelt-rusk).

            Kun Inpalla koittaa mennä lwr-moduliin niin valot menevät hetkeksi päälle, Inpa ilmoittaa ettei ohjainlaitetta löydy ja valot sammuvat ja Inpa palaa alkuvalikkoon.

            Voiko rikkinäinen tukivarren anturi aiheuttaa tätä ongelmaa?
            Last edited by niko-77; 26-06-2015, 17:04.

            Comment

            • niko-77
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 201
              • Espoo

              #7
              Tutkinta jatkuu, lueskelin ulkomaisia foorumeja ja ilmeni että autossani on tod. näköisesti sama valotekniikka kun on 03-04 x5:ssa. Tuon ikäisissä x5 on ilmeisesti lwr yhdistetty lcm:ään. Omani on 530d ja tullut 12/03 tehtaalta, mutta vinin mukaan 09/03. Katsoin wds:tä 09/02-09/03 x5 valojen sähkökaavioita ja siinä ohjataan xenonien korkeudensäätö moottoreita suoraan valomodulista. Automatic Lwr 09/02-09/03 sähkökuvassa valomodulin ja säätömoottoreiden johtojen värit täsmäävät täysin oman autoni kanssa.
              Last edited by niko-77; 26-06-2015, 17:52.

              Comment

              • niko-77
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 201
                • Espoo

                #8
                Moro!

                Valomoduli juttu jatkuu, Laakkonen on tutkinut asiaa ja eivät saaneet lwr pelaamaan. Tilasivat takuuseen uuden modulin ja koodasivat sen tänään ja vika ei poistu. Kaikki toimii muuten hyvin. Olivat kokeilleet valoja ennen koodaamista ja silloin lwr toimi! Mutta koodin jälkeen moduli meni jumiin.
                Mistähän voi tämmönen johtua?

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Ehdotan edelleen, että koodausta tutkittaisiin tarkemmin NCS:llä. Sieltä voi tarvittaessa yksittäisiä parametriarvoja muuttaa. Jostakin syystä purkki todennäköisesti koodautuu väärin perusasetuksilla.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Asenna Teamviewer niin vilkaistaan etänä että mikä siellä mättää.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • niko-77
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 201
                      • Espoo

                      #11
                      Moi Böntti, viewer on asennettu.

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Tuossa muutama LCM:n parametri, joista aloittaisin ja oletus niiden oikeasta arvosta tässä tapauksessa.

                        LWR_AUT_EXTERN
                        nicht_aktiv

                        LEUCHTWEITENREGELUNG
                        nicht_aktiv

                        LWR_VORZEICHEN
                        aktiv

                        LEUCHTWEITENREG_AUTOM
                        aktiv
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Täytyy tarkistaa ZCS ensimmäisenä. Ei ole VIELÄ tullut vastaan autoa jossa moduuli koodautuisi väärin jos ZCS/FA on kunnossa. Todennäköisesti pitää lisätä tämä e-word:
                          Code:
                          E LCM4 N0502 00000000 0000000000000000 1000008000 1 LCM_IV           //LCM4, variabler Einsatztermin
                          Toki tämä todennäköisesti tarvittava lisäys olisi huollon ISTA/P:stä löytynyt mutta kun se osaaminen on mitä on... On myös mahdollista että joku on sotkenut ZCS:n, tämäkin olisi kyllä ISTAlla hoitunut kuntoon.

                          ps. Pistin niko-77 sinulle privaan puhelinnumeron, soita huomenna.
                          Last edited by böntti; 30-09-2015, 23:35.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Jep, tuota LCM4 varustekoodia kannattaa kokeilla ensin, jos ei siellä ole jo valmiiksi. Kannattaa ainakin mielenkiinnosta ottaa parametrit talteen ennen koodausta ja verrata sitten muutoksia. Mutta tämä lienee itsestään selvää.
                            Olettaisin kylläkin, että tuossa on jo tehtaalta ollut LCM4, kun kerran automaattinen LWR toimii suoraan sen ohjaamana.
                            Last edited by Clavurion; 01-10-2015, 00:07.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #15
                              Tottahan toki. Muutokset näkee myös ncs dummystä:

                              COD_IFL_AN_PIN48 -> aktiv
                              LWR_AUT_EXTERN -> nicht_aktiv
                              KALTUEBERWACHUNG_AL_L -> nicht_aktiv
                              KALTUEBERWACHUNG_AL_R -> nicht_aktiv
                              HALB/VOLLSCHRITT -> halbschritt
                              ABSTAND_HOLD_NORMAL_MODE -> wert_02
                              SCHRITTABSTAND_STARTPHASE -> kennlinie_01
                              LEUCHTWEITENREG_AUTOM -> aktiv
                              LEUCHTWEITENREG_DYNAM -> aktiv
                              AUSWERT_PROP_ABWEICHUNG -> aktiv
                              AUSWERT_GRADIENT -> aktiv

                              Kaikki liittyy LWR:ään paitsi cold checkit. Lisäksi tuo COD_IFL on mysteeri minulle mutta siinä on ainoana ehtona LCM_IV kyllä/ei.
                              Last edited by böntti; 01-10-2015, 00:16.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              Working...
                              X