530d jarrupääsylinteri ui vedessä? Help!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemsu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 183
    • Hyvinkää

    #1

    530d jarrupääsylinteri ui vedessä? Help!

    Eli 530d toukan jarrupääsylinteri ui vedessä.. Raikkarin vedenpoistot on auki

    Onko tuolla ihan pohjalla vielä poisto vai mitä tässä keksii? Jos on poisto niin missä?

    Oireena jarruttaessa porisee sylinteri ja jarrut tunnottomat.. Tämä tulee aina vesikeleillä eli tuo vesi voisi olla syyllinen
    BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

    F25 30d M-Sport
    VW T5 GP R-Line
    E46 330d M-Sport II
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Siellä "altaan"pohjalla on kolo eteenpäin josta veden pitäisi poistua. Omassani pohjalla oli reilusti hiekkaa joten ei muuta kuin käsin kaapimaan hiekkaa pois jolloin huomaat että vesi alkaa valumaan pois. Kolo kannattaa pestä hiekasta kun saat sen tyhjäksi. Tarkista myös toinen puoli koska sinnekin on voinut kertyä pohjalle hiekkaa.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1845
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by Robi View Post
      Siellä "altaan"pohjalla on kolo eteenpäin josta veden pitäisi poistua. Omassani pohjalla oli reilusti hiekkaa joten ei muuta kuin käsin kaapimaan hiekkaa pois jolloin huomaat että vesi alkaa valumaan pois. Kolo kannattaa pestä hiekasta kun saat sen tyhjäksi. Tarkista myös toinen puoli koska sinnekin on voinut kertyä pohjalle hiekkaa.
      Kyllä se kaikkein ensimmäiseksi puhdistettava vedenpostoaukko on siinä raitisilmakotelon ja lokasuojan välissä oleva aukko. jos se ei vedä, menee vesi väärää kautta alaspäin. Ja päinvastoin, jos se on auki, menee vesi oikeita reittejä pitkin ulos.

      Siis alla olevan linkin kuvassa osa 10 (water outlet valve) puhtaaksi. Se on lyhyt tötsä jossa päässä joustavat kumiläpät, vähän samaan tapaan kuin niissä takakontissa olevissa ilmanpoistoaukoissakin.

      Puhdistus kannattaa tehdä esim kerran kuussa ainakin jos autoa pysäköi puiden tms alla.

      Tuon alimman pohjareiän putsaaminen ei kauan auta jos ylemmät aukot on tukossa. Kohta sama rumba taas edessä. Asiat tärkeysjärjestykseen.

      Last edited by Havis; 19-06-2015, 12:14.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Tuohon viemäröinnin tukkeutumiseen vielä lisänä se, että monesti raikkarikotelo on väärin asennettu. Kotelon nurkka pitää laittaa tuulilasilta tulevan muovin alapuolelle, muutoin tuulilasilta tuleva vesi valuu saumasta sinne alla olevaan poteroon.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        Working...
        X