Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i Ilmastointihäikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sim0able
    Newbiemmer
    • Jul 2015
    • 2
    • Finland

    e39 523i Ilmastointihäikkää

    Morjesta vaan!

    Mistähän lähtisi seuraavanlaista vikaa diagnosoimaan. Viimeviikolla spontaanisti ilmastointi lopetti kokonaan puhaltamasta. Paneelista sai kääntää kaikki täysille, eikä mitään muutosta.

    Sitä sitten pari päivää sitä katteltua toissa aamuna tuulettimet lähti käynnistäessä puhaltamaan täysille (taskulämmin ilma), eikä niitä enää mistään oikeen pienemmälle saanut. Paneeli oli ihan mykkä komennoille, vaikka olisi sammuttanut koko tsydeemin (tuuletin nollille).
    Vaikka kääns virrat poikki ja otti avaimen irti, niin kuuli miten puhallin oli edelleen käynnissä, eikä lopettanut enneku akku loppu. Otin sitte sulakkeet 75 ja 76 veke.

    Internetseistä, kun juttuja kaiveli, niin kaikki osottaisi siihen, että siili olis hajonnut. Tänään kuitenkin huollossa huoltoukko totes, että ei se siili ole, kokeiltiin käyttää uutta, ei silti toimi...

    Nyt on vajaasta tusinasta paikkoja kyselty mikä vois olla vikana, ehdotuksia ammattimiehiltä on ollut mm.
    - siili silti rikki
    - sähkövika johdoissa, kaikki ilmastointiin liittyvät piuhat vaihtoon
    - a/c:n paaneli rikki
    - virtalukon pohja rikki
    - koko ilmastointi leipoo ihan kohta, pakko vaihtaa
    - kompukka paskana

    Ei viittis ensimmäisenä heittää vaihtoon koko ilmastointia.. Ideoita?
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Vikakoodit IHKA:sta ulos, on varmaan siinä vika.



    Tuolta löytyy purkupalikkaa, jos tarvii. Ei varmaan ole paha vika, omassa kuoli kompura niin ostin ebaysta 45 eurolla purkuosan ja käytin täyttöhuollossa.
    Last edited by herja; 03-07-2015, 14:14.
    Retard Member

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Jos on koitettu uudella siilillä niin koittaisin seuraavaksi toisella paneelilla.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • dokki
        BTCF Member
        • Feb 2013
        • 236
        • valtimo-sotkamo

        #4
        Osta multa halvalla uus paneeli niin eiköhän se sillä ala toimimaan.
        BMW e39 530dA-98
        BMW e38 735iAL-97

        EX:BMW e39 523iA-97
        BMW e36 320ci-92
        BMW e36 316i -92
        BMW e36 325 -91 252hv 315nm
        Honda civic TIC -89 220hv 230nm

        Comment

        • Sim0able
          Newbiemmer
          • Jul 2015
          • 2
          • Finland

          #5
          Jees, lähetään siitä liikkeelle. Ilmeisesti pitää olla toi sama paneeli, eli se missä on tuo "rest" nappi?

          Originally posted by dokki View Post
          Osta multa halvalla uus paneeli niin eiköhän se sillä ala toimimaan.
          Paljolla?

          Comment

          • Larse
            Newbiemmer
            • Apr 2015
            • 8
            • Nokia

            #6
            Itsellä ei lähde ilmastoinnin kompura ollenkaan päälle.

            Olisiko mahdollista, että on aineet päässyt karkuun ja sen takia ei kompura lähde käyntiin? Tätä ainakin itse epäilisin, mutta en vielä ole kerennyt käydä testauttamassa järjestelmää.

            Mites tuo flekti, pitäisikö sen lähteä heti päälle kun kytkee ilmastoinnin päälle? En vielä tuotakaan tarkistanut, mutta olisi ainakin jokin syy jos aineet on karannut. Tai voihan tuo tietysti vuotaakin.

            Comment

            • erä-koira
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 542
              • peräkylässä

              #7
              missä tapauksessa pitää tuon ilmastoinnin flektin toimia? pelkästään sillon kun ilmastointi pääl?
              NO FOODS NO FARMS

              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
              e39 523i vm:97

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by erä-koira View Post
                missä tapauksessa pitää tuon ilmastoinnin flektin toimia? pelkästään sillon kun ilmastointi pääl?
                Ilmastoinnin ollessa päällä ja kun jäähdyttimeltä palaavan veden lämpö ylittää 91°C
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by erä-koira View Post
                  missä tapauksessa pitää tuon ilmastoinnin flektin toimia? pelkästään sillon kun ilmastointi pääl?
                  Riippuu minkä ikäluokan IHKA:sta on kyse. Vanhimmissa, joissa on kolme nopeuksinen flekti (ei siis portaaton), flekti lähtee päälle hitaimmalla noipeudella jos

                  - ilmastointi on päällä JA
                  - ulkona +10 astetta celsius tai enemmän

                  TAI

                  - moottorin lämpötila ylittää +91 astetta celsius (riippumatta onko ilmastointi päällä tai ei)

                  Kakkosnopeus menee päälle jos paine kuivaimessa ylittää 17.5 bar

                  Suurin nopeus menee päälle jos jäähdytysneste saavuttaa 104 asteen lpt:n

                  Uudemmista IHKA laitteista joissa portaaton flektin nopeus en tiedä ohjauslogiikkaa.
                  Last edited by Havis; 12-07-2015, 18:00.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎