E39 M5, Supersprint X-pipe ja takapöntöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E39 M5, Supersprint X-pipe ja takapöntöt

    Moro,
    kaluttu keskustelunaihe, mutta ajattelin kysyä.

    Onko tietoa, minkalainen pakoäänien mekkala syntyy seuraavalla Supersprintin combolla kaiken muun pysyessä vakiona?
    tämä kysymys vain siksi, että käsiin sattui puoli-ilmainen X-pipe eikä tarkoituksena ole herättää pahennusta

    Yritin löytää ääninäytteitä netistä, mutta en huomannut sopivaa.
    Tuleeko bassoa vai heavymetallia vai kumpaakin?

    Siis x-pipe ja takapöntöt.



    X-pipe:
    X-Pipe - non resonated to enhance the performance of your BMW E39 M5, a unique handcrafted piece for true enthusiasts. Buy at the best price the


    Rear exhaust, racing:
    Rear exhaust "Racing" Left OO 70. to enhance the performance of your BMW E39 M5, a unique handcrafted piece for true enthusiasts. Buy at the best price the

    Rear exhaust "Racing" Right OO 70. to enhance the performance of your BMW E39 M5, a unique handcrafted piece for true enthusiasts. Buy at the best price the
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10111
    • KVLA

    #2
    Originally posted by jonne View Post
    Moro,
    kaluttu keskustelunaihe, mutta ajattelin kysyä.

    Onko tietoa, minkalainen pakoäänien mekkala syntyy seuraavalla Supersprintin combolla kaiken muun pysyessä vakiona?
    tämä kysymys vain siksi, että käsiin sattui puoli-ilmainen X-pipe eikä tarkoituksena ole herättää pahennusta

    Yritin löytää ääninäytteitä netistä, mutta en huomannut sopivaa.
    Tuleeko bassoa vai heavymetallia vai kumpaakin?

    Siis x-pipe ja takapöntöt.
    Omassa ex.M5:ssa oli Supersprint x-pipe ja koko takaputkisto.Malli ei ollut kuitenkaan tuo Racing" vaan ns."liikenneversio": http://www.supersprint.com/ww-en/bmw...-90-v8.aspx#!/
    Tällä kombolla "bassot" hieman lisääntyi ja muutenkin pakoäänet muuttui alkuperäistä metallisemmaksi.Näillä oli mielestäni oikein maltilliset äänet,mutta vakioon verrattuna paljon sporttisemmat.
    Tuo Racing versio voi kyllä herättää "mielenkiintoa".Jopa kats.konttorilla.

    Olisiko tuo miettimäsi versio tuossa: https://www.youtube.com/watch?v=Rz7PoCww9e4

    Comment

    • ea_M5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 205
      • Finland - Espoo/Turku

      #3
      Mahtaako olla tuossa:


      Hakusanalla "e39 m5 x pipe race" löytyy aika paljonkin tavaraa.

      Lämpimänä voi olla aika sopivakin basso. Kylmäkäynnistykset tiheän asutuksen parkkipaikoilla ja kaikuvissa parkkihalleissa on sitten asia erikseen.

      X-pipe kannattaa ainakin laittaa. On kytkiremppa yms. sitten helpompi tehdä kun pakoputki on kolmessa osassa.
      2001 Le Mans Blue ///M5
      Black/Blue sport interior
      Titanium Trim
      Supersprint X-pipe

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        #4
        Hyviä ääninäytteitä löytyi kun oli aikaa kotioloissa haeskella.
        Kiitos linkeistä.
        Täytyy vielä miettiä tuota "racing" vaihtoehtoa joka saattaa olla turhan äänekäs.
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by jonne View Post
          Hyviä ääninäytteitä löytyi kun oli aikaa kotioloissa haeskella.
          Kiitos linkeistä.
          Täytyy vielä miettiä tuota "racing" vaihtoehtoa joka saattaa olla turhan äänekäs.
          Joo täällä tuli tälle kesälle x-pipe ja magnaflow putkisto ja onhan se äänekäs.
          Alle 2000 kierroksen pitää matalaa bassomaista murinaa joka vähän häiritsevä tekijä kun nurkkapyöritystä teet, mutta toki plussana ulkoa päin äänet on syntisen kuuloiset

          Negatiivista se että tällä setupilla saa tarvittaessa päät kääntyyn kun vähän kään lipaisee kaasupedaalia , matka-ajossa ihan ok kunhan ei yritä mennä liika isolla vaihteella hiljaa ..

          Vaimo tosin sanoi että meni hyvä auto pilalle kun tuollaset teiniäänet on autossa

          Mutta plussana se että auto paljon race henkisempi mitä vakioputkella
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Reeperbahn
            BTCF Member
            • May 2012
            • 603
            • EFOU

            #6
            Tässä kylmäkäynnistysnäyte entisestä vitosesta. Pakoputkisto koostuu Hartgen pakosarjoista, metallikennokateista, Supersprintin x-pipestä ja catbackista.



            Ihan mukavat äänet, sisälle ei häiritsevää melua tullut.
            -BMW M3 -09
            -MB E320 Coupe -94
            -MB E250 CGI -10
            -Husqvarna R320 -14

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Reeperbahn View Post
              Tässä kylmäkäynnistysnäyte entisestä vitosesta. Pakoputkisto koostuu Hartgen pakosarjoista, metallikennokateista, Supersprintin x-pipestä ja catbackista.



              Ihan mukavat äänet, sisälle ei häiritsevää melua tullut.
              Tuo ei kyllä häiritsevä, omassa pahin just kylmäkäynti muuten kai tuon kanssa pärjää
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              Working...
              X