Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d, 525d vai 530d.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Originally posted by D5252T
    No sittenhän voi käyttää tuota Volvon ilmamassamittaria ja säästää 200 E, en ymmärrä ristiriitaa. Automaattikammo tulee lähinnä kokemuksista etuvetoisten dieselautojen puolelta, ei kovin monta kaunista tarinaa löydy. Takavetoisissa tilanne on varmaan täysin toinen. Tuppaa nuo omat kärryt olemaan vähintään 150 tkm ajettuja, jolloin yleensä rupeaa etuvetoautomaatit sanomaan sopimuksia irti. Itse ostan dieselin puhtaasti kulutuksen ja kestoiän vuoksi, alaväännön saa myös bensaturboista.

    Kiihtyvyydestä: autotalli.com antaa
    BMW 530 Dsl Touring 5d 8.3 -98
    BMW 530 Dsl Touring 5d A 8.9 -98

    Onkohan aski vaihtunut jossain välissä? Porrasperäisillä on eroa 0.2 s, joku ei täsmää.

    Kyllä nuo ilmoitetut arvot on sellaisia, että naapurin mummokin kepittää manuaalilla tuollaiset arvot. Jokaisessa TM:ssä 0-100 km/h kiihdytykset menee alle luvattujen. Yleistä on myös diesel autoissa ilmoittaa tehot alakanttiin.

    Edit: niin ajettavuudesta on turha selittää, kyllä tämän hintaluokan BMW on varmasti tarpeeksi hyvä.
    Niin no, tuo E39 ei ole tehty näihin 0-100 ajoihin, vaan ennemminkin 80-160 ajoihin.

    Ja oman manuaalin mukaan 530d manuaali 7.8 ja aut. 8.0, eli se 0.2 . Paikaltaan lähtö --> 1km, manu 28,5 ja aut. 29,2

    Eli taviskuski häviää manuaalillaan automaatille, koska kaikki me emme ole kaikki skuummachereita...lukuunottamatta tämän boardin asukkaita.

    Ja se volvon massamittari ei käy BWM:n vaikka periaatteesa sama osa onkin.

    Comment

    • D5252T
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 21

      #17
      Kiitokset viesteistä. Näyttää kallistuvan 530d+nahkajakkarat. Tuo aski nyt jäi vähän epäselväksi, näyttää olevan ainakin automatin nopeus olevan eri luokkaa kuin mihin olen tottunut.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Älä edes harkitse manualimallia!!! Tai jos ihan vakavissasi olet tähän kallistumassa, käy nyt hyvä ihminen "kepittämässä" ensin manualiversio ja tämän jälkeen steptronicilla varustettu kiesi... "vain köyhät polkee vasemmalla"...

        Comment

        • Magic530dAT
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 119
          • Porvoo

          #19
          Originally posted by D5252T
          Kiitokset viesteistä. Näyttää kallistuvan 530d+nahkajakkarat. Tuo aski nyt jäi vähän epäselväksi, näyttää olevan ainakin automatin nopeus olevan eri luokkaa kuin mihin olen tottunut.
          Minä ajoin ennen BMW-kautta sekä Mitsubishi Spacewagonin että Toyota Avensis Verson automaateilla.

          Mitsun laatikkoa yhdessä 2,4 litraisen GDI:n kanssa pidin silloin "maailman parhaimpana automaattina", hiukan hidas vaihtamaan mutta todella pehmeä ja huomaamaton.

          Toyotan laatikko oli "nopeampi", ehkä hiukan nykivä mutta todella hyvä.

          Sitten vaihdoin nykyiseen 530dA Touring -01:een ja pari kertaa ajoin vielä Avensista mutta BMW:n jälkeen se tuntui todella raa'alta ja nyki ja "luisti" paljon enemmän kuin BMW:n Steptronicci.

          Suosittelen ilman muuta automaattilootaa !
          E93 330d -09
          F11 M550d Touring -12
          E61 LCI 530xDA Touring -07
          E39 LCI 530DA Touring -01

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #20
            Originally posted by Hemi
            "vain köyhät polkee vasemmalla"...
            Hemi, puhut vähän mutta asiaa
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15229
              • Ajamisen Iloa

              #21
              Originally posted by M-Technic
              Hemi, puhut vähän mutta asiaa
              Pakko yhtyä tälläkertaa!
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎