Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M54 savuttaa sinistä kuumana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saviove
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 12
    • Lahti

    E39 M54 savuttaa sinistä kuumana

    En löytänyt vastausta täältä, enkä muualtakaan netistä.
    Eli kyseessä 520i 2,2 bensakone M54.
    Käynnistyy ja käy hyvin, kun kone kuumenee alkaa savuttaa sinistä todella vahvasti.

    Putsasin huohotuspuolen letkut ja paineventtiilinkalvo näytti olevan ok. Ei tullut kuitenkaan vaihdettua sitä paineventtiiliä. koekäytöllä kone alkoi kuumettuaan savuttaa samalla lailla.
    Irroitin paineventtiililtä imusarjaan menevän letkun, pumpulipuikolla sitä pyyhkäistessä huomasin siellä olevan öljyä.
    Eli onko normaalia, että tuolta saa havaintoja öljystä? Kannattaisiko kuitenkin vaihtaa se paineventtiili, vai olisiko mahdollisia muita paikkoja joita kannattaisi vikaa hakea?
    Eli käynnistyy hyvin, kylmänä ei savuta, Kuumana savuttaa rajusti sinistä. Auto käy koko ajan hyvin
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Saviove View Post
    En löytänyt vastausta täältä, enkä muualtakaan netistä.
    Eli kyseessä 520i 2,2 bensakone M54.
    Käynnistyy ja käy hyvin, kun kone kuumenee alkaa savuttaa sinistä todella vahvasti.

    Putsasin huohotuspuolen letkut ja paineventtiilinkalvo näytti olevan ok. Ei tullut kuitenkaan vaihdettua sitä paineventtiiliä. koekäytöllä kone alkoi kuumettuaan savuttaa samalla lailla.
    Irroitin paineventtiililtä imusarjaan menevän letkun, pumpulipuikolla sitä pyyhkäistessä huomasin siellä olevan öljyä.
    Eli onko normaalia, että tuolta saa havaintoja öljystä? Kannattaisiko kuitenkin vaihtaa se paineventtiili, vai olisiko mahdollisia muita paikkoja joita kannattaisi vikaa hakea?
    Eli käynnistyy hyvin, kylmänä ei savuta, Kuumana savuttaa rajusti sinistä. Auto käy koko ajan hyvin
    Olisko separaattorilta öljytikun juureen menevä letku tukossa.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Olisko separaattorilta öljytikun juureen menevä letku tukossa.
      Ääni tälle!
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • Saviove
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 12
        • Lahti

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        Olisko separaattorilta öljytikun juureen menevä letku tukossa.
        Oli irti ja paineilmalla senkin puhaltelin ja koitin löpöllä huuhdella, mut täytyy tehdä varmaan koko puhdistusoperaatio uudelleen suuremmalla huolella. Mutta siis tonne öljyn huohotuspuolelle viittaa teidän mielestä?

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Saviove View Post
          Oli irti ja paineilmalla senkin puhaltelin ja koitin löpöllä huuhdella, mut täytyy tehdä varmaan koko puhdistusoperaatio uudelleen suuremmalla huolella. Mutta siis tonne öljyn huohotuspuolelle viittaa teidän mielestä?
          Melko yleistä myös että se letkuliitäntä siellä tikun juuressa menee tukkoon. onko koneessa alipainetta koneen käydessä?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Saviove
            Newbiemmer
            • Aug 2015
            • 12
            • Lahti

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            Melko yleistä myös että se letkuliitäntä siellä tikun juuressa menee tukkoon. onko koneessa alipainetta koneen käydessä?
            Oon aika noviisi, varsinkin näitten nelipyörästen kanssa. Eli öljykorkkia auki vai miten todetaan helpoiten ?

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7
              Juu tyhjäkäynnillä öljykorkkia raottaen seuraat muuttuuko käynti. Myös sitä miten korkki nousee venakopasta nostettaessa eli onko imua vai työntyykö irti.
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by Saviove View Post
                Oli irti ja paineilmalla senkin puhaltelin ja koitin löpöllä huuhdella, mut täytyy tehdä varmaan koko puhdistusoperaatio uudelleen suuremmalla huolella. Mutta siis tonne öljyn huohotuspuolelle viittaa teidän mielestä?
                Nostikko koko öljytikun putken irti öljypohjasta. Putken sisällä on ohut kanava joka tukkeutuu helposti.
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • Saviove
                  Newbiemmer
                  • Aug 2015
                  • 12
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by Retze View Post
                  Nostikko koko öljytikun putken irti öljypohjasta. Putken sisällä on ohut kanava joka tukkeutuu helposti.
                  Joo oli koko tikku irti, huljuttelin löpöllä ja laskin paineilmaa joka suunnasta. Mutta ois ton koko puhistusoperaation ehkä huolellisemminkin tehdä. Täytyy koittaa toi alipainehomma ja edetä sitten sen mukaan. Onkos se niin, että ton huohotuksen vuoto imusarjaan sais aikaan sen alipaineen?

                  Comment

                  • Saviove
                    Newbiemmer
                    • Aug 2015
                    • 12
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    Melko yleistä myös että se letkuliitäntä siellä tikun juuressa menee tukkoon. onko koneessa alipainetta koneen käydessä?
                    nyt ehdin tutkia tän. Eli pieni alipaine on venakopassa. Korkkia aukaistessa kuulee ja tuntee pienen alipaineen (kuuluuko olla?), korkin aukaisu ei juuri vaikuta käyntiin. Savuttaminen alkaa tosiaan koneen kuumettua, tyhjäkäynnillä savutus on maltillista (liikaa kuitenkin) . Kun sitten polkaisee kaasua niin alkaa työntää sinistä savutankoa putkesta. Savua tulee tosiaan todella paljon.

                    Comment

                    • erä-koira
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 542
                      • peräkylässä

                      #11
                      Originally posted by Saviove View Post
                      nyt ehdin tutkia tän. Eli pieni alipaine on venakopassa. Korkkia aukaistessa kuulee ja tuntee pienen alipaineen (kuuluuko olla?), korkin aukaisu ei juuri vaikuta käyntiin. Savuttaminen alkaa tosiaan koneen kuumettua, tyhjäkäynnillä savutus on maltillista (liikaa kuitenkin) . Kun sitten polkaisee kaasua niin alkaa työntää sinistä savutankoa putkesta. Savua tulee tosiaan todella paljon.
                      kuuluukoo koneen äänen muuttua jos ottaa öljykorkin irti? ja toinen kun ottaa sen huohotus letkun irti joka menee venttiili kopasta separaattorille niin kuuluuko koneen sammua? kone on m52b25
                      NO FOODS NO FARMS

                      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                      e39 523i vm:97

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #12
                        Ainakin M54B30-koneella ilman imuvuotoja öljykorkin avaaminen tekee sen, että koneen kierrokset hieman notkahtaa ensin, sitten hieman hytisee tai yrittää hakea sitä tasaista tyhjäkäyntiä. Nämä kaikki tapahtuvat hyvin lievinä, eikä ole lähelläkään sammua. Imuvuoto korkin kautta vetää seokset sekaisin ja yrittää korjata käyntiä. Voi jäädä käymään suht. tasaisestikin alkunikottelun jälkeen. Jos ei ole mitään vaikutusta öljykorkin avaamisella, niin jossain muualla on todennäköisesti aika raju imuvuoto.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • erä-koira
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 542
                          • peräkylässä

                          #13
                          okei on se sit normaalia kiitoksia paljon.
                          NO FOODS NO FARMS

                          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                          e39 523i vm:97

                          Comment

                          • Saviove
                            Newbiemmer
                            • Aug 2015
                            • 12
                            • Lahti

                            #14
                            Originally posted by Bomb5 View Post
                            Ainakin M54B30-koneella ilman imuvuotoja öljykorkin avaaminen tekee sen, että koneen kierrokset hieman notkahtaa ensin, sitten hieman hytisee tai yrittää hakea sitä tasaista tyhjäkäyntiä. Nämä kaikki tapahtuvat hyvin lievinä, eikä ole lähelläkään sammua. Imuvuoto korkin kautta vetää seokset sekaisin ja yrittää korjata käyntiä. Voi jäädä käymään suht. tasaisestikin alkunikottelun jälkeen. Jos ei ole mitään vaikutusta öljykorkin avaamisella, niin jossain muualla on todennäköisesti aika raju imuvuoto.
                            Voisiko joku vääntää mulle tyhmälle tän rautalangasta.

                            Öljytikun huohotuskanava ym letkut ei olleet tukossa. Ja separaattorikin tuntuisi olevan ok.

                            Eikös sen tuleeko öljy imusarjan kautta voi tutkia siten, että irroitan separaattorilta imusarjalle tulevan letkun ja tulppaan aukot (sama tilanne kuin kalvo kiinni). Eikö silloin savutuksen pitäisi loppua, tai jos ei lopu niin vika on jossain muualla kuin huohotuksessa?

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by Saviove View Post
                              Voisiko joku vääntää mulle tyhmälle tän rautalangasta.

                              Öljytikun huohotuskanava ym letkut ei olleet tukossa. Ja separaattorikin tuntuisi olevan ok.

                              Eikös sen tuleeko öljy imusarjan kautta voi tutkia siten, että irroitan separaattorilta imusarjalle tulevan letkun ja tulppaan aukot (sama tilanne kuin kalvo kiinni). Eikö silloin savutuksen pitäisi loppua, tai jos ei lopu niin vika on jossain muualla kuin huohotuksessa?
                              Kyllä, mutta tulppaa vain imusarjaan menevä letku ja jätä separaattorin aukko auki. Muuten alkaa kertyä painetta koneeseen kunnes joku tiiviset pettää ja öljyt lentää mäkeen.

                              Saattaisin ottaa huohotusputken irti separaattorista ja laittaa sen pulloon kokeilun ajaksi niin näkisi hiukan että paljonko huohotuksen mukana tulee sitä öljyä. :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎